Is een converter met coppermine op slot1 stabiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
Ik hoorde laatst dat dit niet stabiel is.
klopt dit (aangezien ik dit ook wil gaan doen)?
en heeft iemand dit lopen (liefst met 550e )

harry b

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Volgens mij valt dat wel mee, probeer dan wel deze converter te krijgen. Schijnt 1 van de betere te zijn.(Iwill slocket II) http://www.anandtech.com/html/articledisplay.cfm?document=1140
Weet alleen niet waar hij te koop is in NL.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Op deze converter kun je trouwens zowel de gewone celeron ppga als de Fc-pga coppermine plaatsen. Die laatste kun je super goed opvoeren. Ze zijn er geloof ik in 500e en 550e mhz uitvoering.
Hier staat een uitgebreide review van die fc-pga coppermines. http://www.sharkyextreme.com/hardware/reviews/cpu/intel_flipchip /

Verwijderd

Ik heb van het weekend mijn Coppermine 500E geinstalleerd op een BE6 moederbord met de laatste BIOS flash. Ik heb een converter gebruikt(gekocht bij hardware.nl) die voor Coppermines en Celerons bruikbaar is. En een Alpha Cooler erop gepropt.

Mijn computertje loopt nu echt als een hoge snelheidstrein :) :)

Temp. constant 21 graden Celsius :) :)

Verwijderd

mijn 500e draait stabiel op een abit bh6(soltek sl-02a++ converter)5x112=560
ik heb al een nieuw mobo besteld(abit be6-2)
ik wil de prossesor minimaal laten draaien op5x133=666

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
perfectos!!!
dat wilde ik horen, het wordt dus duidelijk een p3550e of p3600e fppga
Als iemand nog aanwijzinkies of ervaringen heeft ik sta er altijd voor open :) , ik denk dat het anderen ook kan helpen.

Harry B

Verwijderd

Yep, ik ook, PIII 500e op Asus P2B-F. Superstabiel (nog wel op 500MHz). Ik heb nog een 500e liggen, omdat ik een dual systeem wilde bouwen, maar het moederbord daarvoor was zaterdag nog niet leverbaar.

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 11:14

joho

vraagje...
Ik voorzie een probleem met dual 500E op FCPGA/slot convertor. Die slot1's liggen nogal dicht bij elkaar, dus daar past nooit meer een koeler tussen.

Alle PGA koelers die ik zie zijn van die hoge torens. Dat past nooit (op z'n kant tussen die twee slockets.)

Ziet iemand hier een (PnP) oplossing voor?
Want zelf boren en zagen levert vast een waardeloos koelend setje op.

joho.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

De hoogste koelers kopen die er tussen passen, en de fan vanaf de zijkant van de heatsink (dus bovenop, als het bord plat ligt) met een soort van duct de lucht langs het koellichaam laten stromen. Voor deze problemen ben ik wel eens een paar tekeningen en foto's tegengekomen.
Pagina: 1