Reviews Wii games en Wii versies van een multiplatform game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Het valt me heel erg op, dat vooral de xbox 360 gebruikt word om reviews te maken voor t.net.
De xbox 360 is echter niet de enige console waarbij spellen uitkomen.
Zeker spellen die uitkomen op meerdere verschillende consoles.

Soms word dan de ps3 versie gebruikt, maar ik zie eigenlijk nooit een Wii versie van een game.
Is daar een reden voor, dat de Wii versie van een (multi platform) game nooit belicht word en voornamelijk gespeelt word op een xbox 360 voor een review?

Wat ik eigenlijk ook wel heel erg jammer vind, is dat er geen reviews komen van Wii spelen.
De Wii is dan misschien een soort buitenbeentje, ik weet zeker dat genoeg tweakers hier zijn die een Wii hebben, zoals ik.

Gaat daar misschien nog verandering in komen? Ik hoop het wel, want de Wii is (imo) zeker een platform die niet onderschat moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik heb al eens eerder deze opmerking geplaatst (kan alleen het topic niet meer vinden :'(), kwam er op neer dat er (destijds, misschien een jaar geleden?) de gamesredactie vrij klein is/was en er daardoor keuzes werden gemaakt. Ik had het specifiek over de verhouding PS3 <--> Xbox360 reviews, maar voor de Wii zal waarschijnlijk hetzelfde gelden. Ook heb je het over een ander soort game-console, andere besturing, mindere graphics, dus kan er niet zo gemakkelijk een overzicht van de verschillen worden gemaakt, want die zijn al gauw te groot. Het mooiste zou dus zijn om een aparte review te maken voor de Wii versie (maar zoals gezegd is/was de gamesredactie daar te klein voor, dus geen tijd) en bij de Xbox360/PS3/PC review een directe vergelijking te maken van het andere systeem.

Snap je het nog? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Glaanieboy schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:12:
Ook heb je het over een ander soort game-console, andere besturing, mindere graphics, dus kan er niet zo gemakkelijk een overzicht van de verschillen worden gemaakt, want die zijn al gauw te groot.
En een game van tegenwoordig kan geen succes zijn met mindere graphics? Zo vind ik GH5 op de Wii (als voorbeeld) zeker niet slecht hoor, ook qua graphics niet. Doe ajb geen schapen met koeien vergelijken, maar hou graphics van de Wii liever bij Wii games onderling dan dat je gaat vergelijken met xbox 360 of ps3.

En op zich snap ik je bericht, toch blijf ik bij mijn punt, al mogen er best wel wat meer Wii-game reviews komen.
Zeker op een site als t.net, waarbij er naar mijn weten toch best wel een nadruk ligt op neutraliteit, maar als 80% van de game reviews gemaakt worden aan de hand van xbox 360 versies, begin ik eigenlijk ook beetje te twijfelen aan die neutraliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 11-09-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GJtje schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:43:
En op zich snap ik je bericht, toch blijf ik bij mijn punt, al mogen er best wel wat meer Wii-game reviews komen.
Zeker op een site als t.net, waarbij er naar mijn weten toch best wel een nadruk ligt op neutraliteit, maar als 80% van de game reviews gemaakt worden aan de hand van xbox 360 versies, begin ik eigenlijk ook beetje te twijfelen aan die neutraliteit.
afaik is de redactie grotendeels afhankelijk van wat wordt toegestuurd door de game uitgevers, als deze alleen een xbox versie sturen dan is het vrij lastig om de wii versie te testen :P

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:53

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

GJtje schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 22:43:
[...]
En een game van tegenwoordig kan geen succes zijn met mindere graphics? Zo vind ik GH5 op de Wii (als voorbeeld) zeker niet slecht hoor, ook qua graphics niet. Doe ajb geen schapen met koeien vergelijken, maar hou graphics van de Wii liever bij Wii games onderling dan dat je gaat vergelijken met xbox 360 of ps3.
Ik bedoelde aan te geven dat er dan én een PS3/Xbox360 game moet worden gereviewd én de Wii versie, want de PS3 en XBox360 zijn vergelijkbaar qua graphics/geluid/gameplay etc en eventuele verschillen kunnen in een alinea in de review worden opgenomen. Aangezien de Wii teveel verschilt van de rest (en ik noemde oa graphics omdat die inderdaad 'ondermaats' als je de console vergelijkt met de HD-graphics van de concurrentie, wellicht een slecht voorbeeld), kan je Wii-games niet zo gemakkelijk vergelijken met de PS3/Xbox360.