Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Deze smilie: *O* zou ik eigenlijk op willen blazen naar een formaat van ongeveer 20x10cm, om op een kaart te printen

Is dit nog op een fatsoenlijke manier te doen?
Via Photoshop heb ik het al vergroot mbv bicubic en nearst neighbor, maar ik vroeg me af of er nog een beter/mooiere mogelijkheid is om dit kleine ding te vergroten. (ander programma bijvoorbeeld)

natuurlijk beweegt de smilie niet meer na het printen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Probeer het eens naar vectoren om te zetten in (bijvoorbeeld) Illustrator?

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kijk eens naar PhotoZoom (voorheen S-Spline). Daar heb ik in 't verleden wel aardige resultaten mee behaald. Maar ik moet er bij zeggen dat je nogal wonderen verwacht; je vergroot een factor veel en dat wordt nooit mooi. Dan kun je beter proberen te vectoriseren en daar mee aan de slag te gaan.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat het gaat om een vrij simpel ding, is het niet het snelste het ding na te tekenen in illustrator of photoshop op het gewenste formaat. Dat heb ik nog wel eens gedaan met wat simpele logootjes en dat was minder geklooi dan proberen het orgineel bij te schaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 03:27
Als je zoiets op een fatsoenlijke dpi wil printen lukt dat niet echt als je het opblaast naar een 20x10cm image (op 200 dpi is dat al 1574x787 pixels). Het huidige plaatje is 41x24 pixels. Dit zou je op5 dpi ofzo nog niet eens kunnen printen.

Er is een oplossing, en dat is zelf een grotere versie tekenen met een grafisch pakket.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, het is 41*24 pixels, wat natuurlijk heel wat anders is als je het 150/300DPI gaat afdrukken op een stuk papier. Uitvergroten is niet echt een optie, want je kan er gewoon geen detail bij bedenken, en die pompom's snapt een computer weinig van, een SAI-achtig algoritme zal het ook niet mooi maken. Gelukkig zijn smileys niet zó lastig; naar mijn mening valt dit wel na te tekenen in een willekeurig illustrator programma (incluus paint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/pompom.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Anders print je hem uit in origineel formaat en scan je de print weer op hoge resolutie in. Zo kom je nog het dichtst bij en anders zit er niks anders op dan zelf na te maken.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Inkscape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 22:35

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Het ontgaat mij even of de TS liever heeft dat de pixels zichtbaar zijn (meer geblokt) of juist dat er een perfecte cirkel getrokken moet worden (tracen)?

Het eerste is makkelijk te doen namelijk door in een fotobewerkingsprogramma de afbeelding terug te brengen naar 256 kleuren en dan te vergroten naar het gewenste formaat. Zonder die eerste stap gaat Photoshop bijvoorbeeld (en ook Firefox zo te zien aan het voorbeeld een paar posts hierboven) de boel blurren.

De tweede optie lijkt me eerlijk gezegd niet mooi als het 'heel clean' gedaan wordt. Een variant met meer waterverfpenseelstreken lijken me leuker dan :) Vergroten en dan er overheen schilderen in bijvoorbeeld Inkscape lijkt me dan de mooiste optie.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
DUX schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:01:
Het eerste is makkelijk te doen namelijk door in een fotobewerkingsprogramma de afbeelding terug te brengen naar 256 kleuren en dan te vergroten naar het gewenste formaat. Zonder die eerste stap gaat Photoshop bijvoorbeeld (en ook Firefox zo te zien aan het voorbeeld een paar posts hierboven) de boel blurren.
Nee hoor, nergens voor nodig. Je kan er ook gewoon voor kiezen om "nearest neightbor" te kiezen als gebruikte algoritme voor het resizen.

Daarnaast heeft een GIF altijd al (max.) 256 kleuren :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Via de "dichtbijzijnste buurman" kan ik hem sowieso vergroten naar grote pixels, zoals al gezegd in de TS.
Afbeeldingslocatie: http://i582.photobucket.com/albums/ss265/bartbh/pompom1.gif?t=1252696317
Dus dan moet ik zelf even bedenken of ik het hiermee wil doen, of toch aan het stoeien ga om er een vector image van ga maken. Maar toch bedankt voor het meedenken :) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Waarom wil iedereen pixels toch steeds opblazen om aan de 300 dpi regel te voldoen? Hou gewoon de pixels die er zijn en druk ze groot af (zoals in bovenstaande voorbeeld). Ik heb al redelijk veel boeken gezien met screendumps van windows dialogen die er niet uitzien omdat iemand had gehoord dat elke afbeelding 300 dpi moet zijn. Gevolg: elke afbeelding is een vage vlek in het boek. Terwijl het zo simpel is. Zeg tegen de drukker dat die afbeelding er juist blokkerig (maar wel scherp) uit moet zien, dan kan de drukker echt wel de rip-error negeren dat de resolutie te laag is. Scheelt meteen in bestandsgrootte!
Maar goed, om maar on-topic te gaan: Als je inderdaad een mooie pixelbrij wil, lekker zo laten en gewoon groot printen/drukken. Zo niet, dan kun je in een van eerder genoemde vectorprogramma's (PS kan ook, maar waarom zou je?) de boel natekenen.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1