Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

First things first: ik las ergens dat problemen niet in het Creative Zen ervaringen topic horen, dus vandaar maar een topic :)

Goed, on with the show. Ik heb laatst een Creative Zen Mosaic 8GB gekocht om mijn ouwe Creative Zen V 4GB te vervangen, die na 4-5 jaar trouwe dienst is overleden. Nu krijg ik alleen met geen mogelijkheid afspeellijsten op de Mosaic. Eerst heb ik het via het bijgeleverde Creative Central geprobeerd. Muziek op de speler gooien ging prima, en alles leek in eerste instantie goed te gaan toen ik een afspeellijst maakte. Kon er gemakkelijk liedjes in zetten, noem maar op. Toen crashte Creative Central een paar keer, en elke keer dat ik het programma opnieuw opstarte was de afspeellijst die ik gemaakt had weg, terwijl de muziek nog wel op mp3 speler stond. Ook als ik het programma normaal afsloot en opnieuw opstarte was de afspeellijst verdwenen. Om te controleren maakte ik ook even een afspeellijst via Creative Zen op de PC, die bleef wél gewoon bewaard.

Daarna heb ik het geprobeerd met Winamp nadat ik de MP3-speler even leeg maakte. Ook dat ging in eerste instantie goed, en deze keer bleven afspeellijsten wel gewoon bewaard. Maar nu had ik een heel ander probleem: als ik door de speler bladerde, stond daar wel mooi een afspeellijst (die moest ik wel eerst knippen-plakken in de juiste map op de speler, aangezien Winamp hem niet meteen in die map deed), alleen daar stonden geen nummers in! Sloot ik hem weer aan op de PC, en starte ik Winamp weer op, gaf Winamp keurig de afspeellijst mét nummers aan, de MP3-speler zelf wél de afspeelijst maar zónder nummers.

Ik zou werkelijk niet weten waar het aan ligt of wat ik kan doen, google heeft ook weinig opgeleverd. Is iemand bekent met dit probleem? Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Deels een kleine bump, maar ik heb vooral nog een extra vraag: ik las wat over een 'hard reset' van de MP3-speler, ik vraag me af hoe ik dat kan doen, misschien lost dat mijn probleem op. Ik las ook dat een speld in dat kleine gaatje steken een 'soft reset' is. Wat is het verschil daartussen eigenlijk?