Toon posts:

Monitor kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik heb een vraag:
Zojuist is mijn 17" monitor kapot gegaan, (telkens als ik hem aan doe gaat hij na 1 seconden weer uit) Is er een manier hoe ik dit kan maken? het is een iiyama ProLite E430.

En ik heb nog een vraag:
Als deze monitor niet te maken is, zou mijn computer dan een nieuwe monitor aankunnen? Eentje met een resolutie van 1920x1080. (Ik heb een LG op het oog)

Mijn videokaart is 64MB, en het is een NVIDIA Geforce4 MX 420
Mijn processor is een Intel(R) Pentium(R) 4CPU 2.40GHz
En ik heb 512MB Ram

Graag Reacties ;)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 14:19

AzzKickah

06-CENSORED

Ik ga ervan uit dat je videokaartje die resolutie wel aan kan (weet eigenlijk wel zeker).

Die monitor is waarschijnlijk niet meer te repareren.
Je zou kunnen proberen de kap eraf te halen en de zekeringen te checken die daar zitten waar de stroomkabel op de printplaat zit zeg maar (weet niet goed hoe je het anders moet uitleggen).

Ik heb zelf namelijk een keer gehad bij een Philips dat die zekering (zon glazen buisje) erdoor was. Die heb ik toen vervangen en toen heeft die monitor nog een maand of 4 gedaan. Maar da's al jaaaaren geleden.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gaat de hele monitor trouwens uit of enkel de backlight? Als het enkel de backlight is dan weet je in elk geval dat de rest van de electronica het nog gewoon goed doet :)

Verwijderd

Topicstarter
De hele monitor, Maar volgens mij doet het scherm het zelf wel maar is er iets met de stroom aanvoer ofzo, want soms dan doe ik hem aan, dan heb je 3 seconden gewoon helder normaal beeld, en dan valt hij uit, maar meestal valt hij al meteen uit als je hem aan doet, het lampje in het powerknopje valt dan ook uit, het is niet alleen het scherm

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 14:28 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:18:
Oke, Maar volgens mij doet het scherm het zelf wel maar is er iets met de stroom aanvoer ofzo, want soms dan doe ik hem aan, dan heb je 3 seconden gewoon helder normaal beeld, en dan valt hij uit, maar meestal valt hij al meteen uit als je hem aan doet
In mijn geval wat ik hierboven beschrijf, als ik de power-knop indrukte, tikte de monitor een keer en ging het lampje op oranje (stand-by).

Verwijderd

Topicstarter
Werkt een scherm van 1920x1080 ook gewoon zonder happering op een 64mb video kaart met spellen waarbij ik op een resolutie van 1280x1024 ook geen happering heb?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zit de stekker per ongeluk niet gewoon los? Je zou de eerste niet zijn ;)

Ik weet niet of je een externe voeding hebt, maar probeer dat ding anders eens door te meten. Dikke kans dat ie door het opladen van de condensators nog net genoeg power heft om op te starten, maar het daarna voor gezien houdt.

En mocht je een andere monitor willen: heb zelf een LG W2252TQ (22" wide) staan, en daar ben ik, afgezien van het feit dat het ding net geen full HD reso's aan kan, prima tevreden over :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Alle stekkers zitten er in, al Meerdere keren naar gekeken en los gehaald en weer vast gezet en schoon gemaakt, daar ligt het dus niet aan.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:36:
Werkt een scherm van 1920x1080 ook gewoon zonder happering op een 64mb video kaart met spellen waarbij ik op een resolutie van 1280x1024 ook geen happering heb?
Je beeldscherm heeft geen invloed op de prestaties in-game. Dat doet je videokaart.
Als je spel op monitor 1 soepel loopt, doet ie dat op monitor 2 ook (mits je dezelfde resolutie aanhoudt in het spel dan he).

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:36:
Ligt aan je resolutie. Denk niet dat je videokaart het leuk vindt als je een spel op 1920x1080 gaat spelen, helemaal niet met anti analising aan. Ook je werkgeheugen zal dit zeer waarschijnlijk niet trekken (512 mb is nou eenmaal vrij weinig).

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor alle hulpzame reacties

Verwijderd

Topicstarter
Hebben de schermen van tegenwoordig ook nog een zelfde aansluiting die de schermen van 5 jaar geleden hadden? (wat je in je computer plug'd)

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:58:
Hebben de schermen van tegenwoordig ook nog een zelfde aansluiting die de schermen van 5 jaar geleden hadden? (wat je in je computer plug'd)
Misschien dat we je iets meer kunnen vertellen als je zegt wat voor een aansluiting je had. Waarschijnlijk gewoon VGA wat op iedere standaard monitor nog wel zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, Ik heb een VGA, Dus dat hebben nieuwe schermen ook nog? Mooizo :)
Pagina: 1