Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opzetten Citrix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Heb een vraag, heeft iemand van jullie ervaring met het opzetten van Citrix binnen windows server 2k3-2k8?
Heb dus nu een opdracht gekregen, waar ik dus nu stage loop, hebben zij nog geen Citrix client voor de medewerkers die vaak thuis werken.

Misschien dat jullie handige links/tips hebben waar ik naar kan kijken e.d.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Gaat dit om het opzetten van een server of een client?
Bij thuiswerken is niet heel veel meer nodig dan zorgen dat de Citrix-server van buiten benaderbaar is. Op dat moment zou er al geconstateerd moeten worden dat de Citrix-plugin ontbreekt en die zou door de server gestuurd/gepushed kunnen worden, of naar een downloadsite kunnen wijzen. De client is namelijk gewoon te downloaden en installeren.
Verduidelijk anders je vraag even ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik bedoel het opzetten van server.
Client is inderdaad het downloaden en installeren :P..
Moet dus een citrix server opzetten, alleen op dit moment kan ik niet op youtube om howto's te kijken.
Zelfde geld voor binsearch, zit sowieso achter een proxy en heb maar een beperkt downloadrate.

Mijn begeleider is op dit moment ziek, en wilde dus niet stilzitten. Ik kan wel research zoeken en install guides lezen, maar misschien dat jullie voor mij tips hebben of links waar het uitgebreid staat uitgelegd:)

* alles zal nu op VM ware worden gerealiseerd. Dus eerst virtueel, dan gaat het naar een test ruimte en als het allemaal werkt wordt het ook werkelijk geimpleneteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 14:46 ]

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 10:52
Is er al een Citrix omgeving? Zo nee, kijk ook eens naar een Server 2008 Terminal Services omgeving als alternatief..