TERW_DAN schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:46:
Als ik dat allemaal zo hoor dan is het toch zeker wel smetvrees. Een beetje bacteriën kunnen heus geen kwaad en zorgen alleen maar voor wat meer weerstand.
Je kunt wel allerlei desinfectiemiddelen gaan gebruiken, maar ik kan me niet voorstellen dat niet iedereen even blij wordt als jij zomaar zooi op andermans keyboards gaat spuiten.
Nadien je handen wassen lijkt me een makkelijkere optie.
Juist

en op mijn werk hangen de affiches er ook al.
Smetvrees is veel erger en mensen met smetvrees doen het uit dwang en niet uit noodzaak.
Zelf heb ik een auto immuunziekte en dat is niets ernstigs, maar het vraagt wel extra aandacht voor hygiëne.
In de serverruimte van Interconnect zijn er maar 3 mensen die hetzelfde keyboard gebruiken en deze wordt schoongemaakt. Elders in het gebouw zie je soms de aanslag aan de randen van de toetsen zitten en dat vind ik minder. Ik heb in een kokertje een washandje zitten en bij me dat in een oplossing van chloor ligt en soms gebruik ik het zoals de WC's op tankstations of hele vieze toetsenborden. Chloor verliest zijn werking en je moet elke dag het kokertje verversen.
De aanslag vliegt er vanaf en vaak zijn de mensen achter mij blij met mijn aktie want plakkende toetsen zijn heel vervelend als je veel moet typen. Ook een vettige muis is niet mijn ding.
Thuis ontsmet ik mijn toetsenbord en muis eens per week en niet elke dag want dat is ook overdreven zoals vele van jullie ook zeggen.
Gewoon goed je handen wassen en niet teveel aan je gezicht zitten en je kunt prima werken op een niet schoon toetsenbord als je maar je handen wast erna.
Smetvrees is niet goed want het klopt dat je weerstand dan ook afneemt, maar zolang veel mensen naar het toilet gaan zonder handen te wassen en dan gaan tikken blijft dat washandje in mijn tasje bij me.
Nu is het einde van zomer begonnen en komen mensen weer veel onder elkaar. Ook de mexicaanse griep (wat niet meer als als een normale griep in Nederland) en Qkoorts hebben voor deze ophef gezorgt.
In de gemeente naast mijn gemeente zijn de meeste Qkoorts gevallen van heel Nederland.
Wat extra opletten kan dus beslist geen kwaad en misschien een off-topic advies:
Vul je afwasbak vol met heet water en giet er wat bleekmiddel (chloor) en wat afwasmiddel in en je hebt voor de hele dag een watertje waar je alles in kunt afwassen. Scheeld ook afwas want alles is allang schoongeweekt na het avondeten.
Opletten want gisteren na de BBQ op mijn werk ben ik vannochtend en vannacht flink ziek geweest want ik weet nog dat ze de kip met een vork op de grill legde en de kip met dezelfde vork op het bord deden (kruisbesmetting) en dat de biefstuk met diezelfde vork weer op de grill werd gelegd
Ik heb vandaag gebeld en even uitgelegd dat het zo niet moet want vandaag zijn er ineens 17 ziekmeldingen inclusief ik. Nu gaat het weer, maar je moet gewoon zo opletten met bacteriën want het aantal is nu op zijn hoogst van het hele jaar en in Januari het laagste (een virus is geen bacterie).
Sorry voor de lange post, maar dit onderwerp houdt me wel zoet. Ik ben een van de mensen met het laagste ziekteverzuim van allemaal.