Toon posts:

Internet browser zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop thuis is best een goed ding, weinig problemen mee. Sinds een maand ofzo is mijn internet echter verschrikkelijk met laden. Het heeft niet met mijn router te maken volgens mij. MSN, World of Warcraft, Xbox 360 etc. draaien uren online zonder problemen namelijk. Het is dus puur en alleen wanneer ik het internet op ga. Het maakt niet uit of ik dit doe met IE of Firefox, elke browser heeft het probleem. Alle updates heb ik geinstalleerd e.d..

Filmpjes op Vimeo, YouTube e.d. zijn vrijwel niet te laden, of ik moet gewoon een aantal keer op refresh drukken. Ga ik naar Telegraaf.nl, Nu.nl, dat soort websites. Laad de tekst wel redelijk, maar vele foto's laden niet. Dan moet ik achter elkaar een aantal keer refreshen, dan zie ik de foto's. Zelfde geld bijvoorbeeld op een forum zoals deze met de avatars.

Het is dus erg lastig, iemand een idee wat het kan zijn?

• rossecorp
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-02 15:33
Wat heb je al geprobeerd? Heb je een draadloze verbinding of vast? Heb je kabelinternet en al rechtstreeks op de modem aangesloten? Andere pc's in huis ook hetzelfde probleem?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:32:
Mijn laptop thuis is best een goed ding, weinig problemen mee. Sinds een maand ofzo is mijn internet echter verschrikkelijk met laden. Het heeft niet met mijn router te maken volgens mij. MSN, World of Warcraft, Xbox 360 etc. draaien uren online zonder problemen namelijk. Het is dus puur en alleen wanneer ik het internet op ga. Het maakt niet uit of ik dit doe met IE of Firefox, elke browser heeft het probleem. Alle updates heb ik geinstalleerd e.d..

Filmpjes op Vimeo, YouTube e.d. zijn vrijwel niet te laden, of ik moet gewoon een aantal keer op refresh drukken. Ga ik naar Telegraaf.nl, Nu.nl, dat soort websites. Laad de tekst wel redelijk, maar vele foto's laden niet. Dan moet ik achter elkaar een aantal keer refreshen, dan zie ik de foto's. Zelfde geld bijvoorbeeld op een forum zoals deze met de avatars.

Het is dus erg lastig, iemand een idee wat het kan zijn?
MSN e.d. is ook gewoon Internet. Http is alleen een onderdeel van Internet.

Heb je een andere pc om het te testen?
Heb je de cash van je browser al eens leeg gegooid
Kan het iets anders zij op je laptop dat problemen geeft (virus, virusscanner, firewall?)
Heb je dit ook bij sites die lokaal op je netwerk zitten (bv van een NAS of je router)?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inderdaad andere computers om te testen, die ondervinden dit probleem niet.

Ik weet dat MSN .e.d ook gewoon internet is, ik bedoelde hier mee te zeggen dat het echt alleen een browser probleem is.

De cache heb ik inderdaad al geleegd, dat wil niet helpen.

Virus, virusscanner en firewall kan het volgens mij ook niet zijn. Heb het gecheckt. Het is ook zomaar gekomen dit.

Het is trouwens draadloos internet. Heb de router ook gereset en opnieuw ingesteld, helpt ook niet.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
Indien van toepassing, probeer eens of het aan een virusscanner / firewall ligt op je pc ?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik begeef me mbt Games op glad ijs, maar zeker MSN e.d. hebben allemaal een weinig bandbreedte verbruik. Dus het kan zijn dat je gewoon een traagheidsprobleem hebt op je PC en niet zozeer je browser only (zeker omdat je het meerdere browsers hebt).

Je zult echter toch meer informatie moeten geven c.q. zelf meer inzet doen want op basis van 'internetten gaat traag' is er niemand die je kan helpen.

Ik zou om te beginnen eens kijken naar je internet toevoer en je netwerkkaart (wireless?).

Tijd voor een nieuwe sig..

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou eerst eens beginnen met een grondige virus en spyware scan. Traagheid bij het laden van webpagina's (of misschien wel netwerktraagheid in zijn algemeen) kunnen best veroorzaakt worden door rotzooi op je pc...

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

dns probleempje ? ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt mij idd op een DNS probleem. Probeer eens de servers van OpenDNS?
Pagina: 1