Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik probeerde vandaag updates te installeren via het Windows Update programma, maar kreeg de errorcode: 80246008.
Als eerste natuurlijk in Windows zelf hulp gezocht met het helpsysteem. Daar krijg ik het volgende te horen:

Windows Update: fout 80246008

U kunt deze stappen alleen uitvoeren als u bent aangemeld als beheerder.
Wanneer fout 80246008 van Windows Update wordt weergegeven tijdens het downloaden van updates, moet u mogelijk instellingen van de Background Intelligent Transfer-service (BITS) of de Windows Event Log-service wijzigen en vervolgens elke service opnieuw starten.
De Background Intelligent Transfer-service (BITS) wijzigen of opnieuw starten
Klik hier om Systeembeheer te openen.
Dubbelklik op Services. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
Klik met de rechtermuisknop op de service Background Intelligent Transfer Service (BITS) en klik vervolgens op Eigenschappen.
Controleer op het tabblad Algemeen naast Opstarttype of Automatisch (vertraagd starten) is geselecteerd.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Controleer bij Status van service of de service is gestart. Als dat niet het geval is, klikt u op Starten.
De Windows Event Log-service wijzigen of opnieuw starten
Klik hier om Systeembeheer te openen.
Dubbelklik op Services. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
Klik met de rechtermuisknop op de service Windows Event Log en klik vervolgens op Eigenschappen.
Zorg ervoor dat op het tabblad Algemeen naast Opstarttype de optie Automatisch is geselecteerd.
Controleer bij Status van service of de service is gestart. Als dat niet het geval is, klikt u op Starten.

Nou heb ik de laatste optie bekeken, de eerste optie kan ik niet doen, omdat BITS helemaal niet in de lijst staat!
Ik heb verder gezocht op internet:
http://www.eggheadcafe.co...0846088&threadid=30828862

Dit werkte ook allemaal niet, heb via de microsoft site het BITS herstelprogramma gedownload, na het downloaden en uitvoeren kreeg ik de melding dat deze update niet verreist was. Daarmee was het klaar.

Even ter informatie: Ik heb een Acer 5100 laptop met een LEGALE windows versie.
Hoe krijg ik BITS in de service lijst en hoe kan ik weer updates op mijn pc installeren.

Alvast bedankt en eventuele opmerkingen of aanmerkingen zijn natuurlijk welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50

ralpje

Deugpopje

Wat krijg je voor melding als je via internet (http://windowsupdate.microsoft.com) probeert te updaten?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34
ralpje schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:14:
Wat krijg je voor melding als je via internet (http://windowsupdate.microsoft.com) probeert te updaten?
In Vista werkt voor zover ik weet die site niet.
Je krijgt netjes de melding dat je mag updaten via het Windows Update programma.

[ Voor 23% gewijzigd door EDIT op 11-09-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog mooier zelfs, ze starten automatisch Windows Update op.
Ik snap er echt niks van, elke site geeft op BITS-services te checken, maar bij mij staat hij echt niet in die lijst.
Helemaal vreemd is natuurlijk het feit dat hij helemaal niks doet bij de BITS herstel download.