Ik ben op zoek naar een manier om te controleren of een mysql gebruiker de rechten heeft om een nieuwe database aan te maken, maar zonder dat hij deze echt aanmaakt.
Het is voor een installatiescript van een webapp en ik wil graag realtime informatie teruggeven tijdens het invullen van het configuratie formulier. Als een gebruiker een niet bestaande database opgeeft, wil ik graag kijken of hij de rechten heeft om deze aan te maken, zo niet, krijgt hij direct een error.
Dus simpel gecode:

Kan iemand mij hiermee verder helpen?
Ook heb ik om te controleren of een database bestaat de volgende query:
Weet iemand hier misschien een betere oplossing voor?
Het is voor een installatiescript van een webapp en ik wil graag realtime informatie teruggeven tijdens het invullen van het configuratie formulier. Als een gebruiker een niet bestaande database opgeeft, wil ik graag kijken of hij de rechten heeft om deze aan te maken, zo niet, krijgt hij direct een error.
Dus simpel gecode:
PHP:
Maar dan zonder dat, ALS het lukt, hij hem niet echt aanmaakt 1
2
3
4
5
6
| try { $connection->createCommand('CREATE DATABASE \''.$db['name'].'\'')->execute(); } catch (Exception $e){ $canCreate = false; } |
Kan iemand mij hiermee verder helpen?
Ook heb ik om te controleren of een database bestaat de volgende query:
MySQL:
Maar heb het gevoel dat dit niet gaat werken bij gebruikers die minder rechten hebben op de gehele database connectie..1
| SELECT SCHEMA_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.SCHEMATA WHERE SCHEMA_NAME = \''.$db['name'].'\'; |
Weet iemand hier misschien een betere oplossing voor?