Toon posts:

bios?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik ook een bios downloaden met deze computer en dat ik hem op diskette zet en dan in mijn 486 stop zodat ik daar een andere bios heb of hoe werkt dat ?
En welke bios is het handigst voor een 486?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

is afhankelijk van je type bios... en van je mobo..... kunnen we dus niets van zeggen zolang we niet weten welk mobo je hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk een mobo?? Ja nog niet zo lang bij tweakers:)

Verwijderd

Mobo=Mongole boer
Nee zonder dollen Moeder Bord en als je een flashable bios hebt (een bios dat je kunt bijwerken tot de laatste versie) heb je een zgn flash utility nodig (stukje software dat je kunt downloaden op de site van de fabrikant van je mobo) en een zgn .bin bestand met de update van je bios. Volg vervolgens de instructie op bovengenoemde site en het zou moeten werken als je geen domme pech hebt (gaat heel soms wel eens fout).

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

probeer een af te korten.
mo(eder)bo(rd)
proc
prog
prob
CPU
FSB
Daarna gaan we praten over de Noth- en southbridge.
Gewoon vragen trouwens als je iets wil weten. Zo leert iedereen het, ook diegenen die eerst hun mobo verkloten door verkeerd de bios te flashen. Die vragen alleen te laat.

<edited door leestekens speciaal voor jullie>

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eerst dus effe de bios van mijn "opgevoerde" 486 updaten voordat ik aan mijn p3 begin te kloten. En ik neem aan dat ik op het mobo kan zien wat voor een mobo het is? Ik heb het nu dus over die 486. Meestal is de bios toch een chip die je los kunt halen van het moederbord?
En de enigste die ik los kan halen behalve de processor en turbo chip is een chip waarop deze code staat (met een stikker eropgeplakt ) 164837-006 (c) compaq computer corp. Is dat de bios chip? En waar zou ik een update kunnen halen als dat de goede is?
En kan ik hem dan ook op diskette zetten zodat ik hem installeer bij de 486?
Pagina: 1