Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een soort vraag die natuurlijk vaak gesteld word, maar ik kwam er niet uit mbv. de search (en mezelf). Ik hoop dat jullie mij wat op weg kunnen helpen!

Ik ben toe aan een nieuwe telefoon. Heb nu geen abonnement, maar daar mag het wel naartoe. Prepaid mag ook, alleen probleempje is dat dat tegenwoordig erg duur is. Ik verbruik niet zoveel tegoed per maand.

Mijn eisen:
  • Géén touchscreen
  • Voorkeur voor QWERTY toetsenbord, maar de gebruiksvriendelijkheid verschilt daarvan ook nog wel per telefoon
  • Internet (WIFI daarbij zou ook leuk zijn) - goed mail kunnen lezen en schrijven en MSN kunnen gebruiken
  • Goede agenda functie
  • Goede MP3-speler functie
  • Duidelijk/groot scherm
  • ...
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb mijn oog al laten vallen op de Blackberry Curve 8900 (maar daarvoor zit ik misschien niet in het goede topic?). Maar het moet ook anders kunnen toch?

Heeft iemand ervaring met een telefoon met bovenstaande eisen? :)

Maar wat ik natuurlijk écht alleen noodzakelijk is:
• Bellen
• Sms'en
8)7

Alvast bedankt :>

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:51

MsD

htc s740 ?
doet geloof ik alles wat jij wilt. en is nog goedkoop ook (relatief, dan....)
belt wel lekker vind ik. mailen en sms'en werkt prima.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er zijn zat telefoons met internet, agenda en een mp3speler. Wat noem jij goed?

Als je door de bomen het bos niet meer ziet, dan doe je iets niet goed. Stel je eisen duideljker vast (wat is een duidelijk/groot scherm precies?, wat is een goede mp3-spelerfunctie?), stel een budget vast, gebruik de Pricewatch of een andere telefoonvergelijker om telefoons en hun prijzen te vergelijken, lees reviews en ervaringen op GoT, en kom dan tot een keuze.

Als je met zo'n vaag lijstje komt en maar wat in het wildeweg rondkijkt, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. De oplossing is dus gerichter zoeken :) Als je dat nou eens probeert, dan horen we het wel van je waar je mee aankomt, en welke vragen je daar nog over hebt.

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Nokia E71 misschien? Ik hoor er goede verhalen over in elk geval en hij voldoet aan al je eisen. Ik heb de E66, bijna hetzelfde maar dan zonder qwerty keyboard. Uitstekende telefoon.

Ook maar dat ik dat weet!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Met zulke vage eisen is het beste wta je kan doen eens de stad in gaan. Even kijken en voelen aan mobieltjes doet dan meer dan puur op internet feiten vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
@MsD, dit had ik in mijn post moeten zeggen denk ik, maar Windows Mobile trekt mij niet zo. Dat heeft HTC toch meestal (met uitzondering van een paar met Android OS).

@RoD, Klopt ik ben ook niet specifiek genoeg. Met alle verschillende opties die er tegenwoordig geboden worden wordt het ook allemaal niet zo duidelijk meer. De ene agendafunctie is inderdaad beter dan de andere, en ik stel daar ook weer geen hoge eisen aan. Alleen een alarmpje op een bepaalde datum en tijd af laten gaan bijvoorbeeld. Maar dat heeft elke mobiel tegenwoordig vast wel. En er goed wat in kunnen typen (zoals bij een gewone agenda waarin je schrijft) is een pre.

Mp3-spelerfunctie is ook geen duidelijke specificatie. Maar ik wil de mobiel als mp3-speler kunnen gebruiken, dus een mediaplayer die met mapjes kan werken en shuffle bijvoorbeeld is handig. Iedereen ervaart gebruiksvriendelijkheid anders. Deze functie hoeft ook geen iPod te evenaren. :)

Wat betreft het budget, die heb ik al iets opgeschroefd omdat het anders onmogelijk is. Maar hoger dan de BB Curve 8900 moet het niet gaan (30 euro per maand, 2 jaar abbo). Liefst 1-jarig (± 15-20 euro) abonnement maar voor de BB heb ik evt. wel 2 jaar over als dat de 'beste' optie is.

Update:
@Vbmot, de E71 is ook een optie inderdaad. Of de E63, maar die vind ik lelijk. De E71 is echter nagenoeg even duur als de BB geloof ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 12:49 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Mag ik overigens vragen waarom je geen touchscreen wil?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil toetsjes kunnen voelen. Touchscreen van de iPhone schijnt wel heel goed te zijn, maar die is me weer te duur.
Ik denk dat ik niet kan wennen aan touchscreen. En dat je snel misdrukt (of te dikke vingers hebt). Wat overigens ook wel zo kan zijn bij qwerty-toetsenborden maar dat verschilt ook weer per telefoon. En toch voel je daar de toetsjes en dus beter wanneer het fout gaat. Naar mijn idee dus.

• RoD
  • Niet online

RoD

Sommige touchscreentoestellen hebben haptic feedback. Dan lijkt het net alsof je een toets indrukt. Imo is dat wel lekker. Je zou eens kunnen kijken of het wat voor je is.

Het probleem is een beetje.. als jij een groot/duidelijk scherm wil, en een beetje wil kunnen mailen/surfen (msn'en) dan kom je al snel bij een groot touchscreen-toestel uit. Je kunt overigens ook nog eens naar de SE W995 kijken. Wellicht dat je daar nog mee kunt leven qua grootte + internetfunctionaliteit.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:34
Wel grappig dat er toch een best aantal zijn die al op een specifieke telefoon wijzen, terwijl er zo weinig bekend is qua eisen.

Voor overstappen naar een abonnement moeten we toch meer weten:
1) Hoeveel besteed jij per maand aan prepaid?
2) Voor wat betreft het internet, ben je ook van plan dat mobiel te gaan gebruiken?
a) Zo ja: Let op, dit is bij prepaid behoorlijk duur
b) Wil je een abonnement, dan moet je eens gaan denken hoeveel je (denkt te) gebruiken gaat.
3) Je wilt al MSN-en en e-mailen op 't toestel? Moet dat via WIFI of via mobiel internet?

Verder neem ik aan dat je de telefoon in een broekzak mee wilt nemen? Dit stelt ook weer eisen aan het formaat van de telefoon.
Wat vind jij een goede grootte qua scherm? Wat voor de 1 te klein (dan wel te groot) is kan voor jou prima voldoen.

Verdere vragen zijn hierboven al genoemd, misschien dat je die eerst eens voor jezelf kan beantwoorden, om zodoende het bos te verkleinen en zoeken makkelijker te maken. Evt kan je dat ook allemaal hier posten, zodat wij ook (gerichter) met je mee kunnen kijken. Voor ons is het bos net zo groot als voor jou, begrijp dat goed.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 12:30:
Dit is een soort vraag die natuurlijk vaak gesteld word, maar ik kwam er niet uit mbv. de search (en mezelf). Ik hoop dat jullie mij wat op weg kunnen helpen!

Ik ben toe aan een nieuwe telefoon. Heb nu geen abonnement, maar daar mag het wel naartoe. Prepaid mag ook, alleen probleempje is dat dat tegenwoordig erg duur is. Ik verbruik niet zoveel tegoed per maand.

Mijn eisen:
  • Géén touchscreen
  • Voorkeur voor QWERTY toetsenbord, maar de gebruiksvriendelijkheid verschilt daarvan ook nog wel per telefoon
  • Internet (WIFI daarbij zou ook leuk zijn) - goed mail kunnen lezen en schrijven en MSN kunnen gebruiken
  • Goede agenda functie
  • Goede MP3-speler functie
  • Duidelijk/groot scherm
  • ...
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb mijn oog al laten vallen op de Blackberry Curve 8900 (maar daarvoor zit ik misschien niet in het goede topic?). Maar het moet ook anders kunnen toch?

Heeft iemand ervaring met een telefoon met bovenstaande eisen? :)

Maar wat ik natuurlijk écht alleen noodzakelijk is:
• Bellen
• Sms'en
8)7

Alvast bedankt :>
Nokia heeft heel lang telefoons gemaakt die aan je eisen voldoen, ze zullen er nog steeds wel zijn al zijn ze ook overgestapt op touchscreens.

Ik heb zelf een HTC S740, deze heeft geen touchscreen, een qwerti en telefoontoetsenbord, wifi, mailclient, msn, goede agenda (synct met outlook en of google calendar), MP3 speler (Windows Media Player), het scherm is redelijk groot en je kan er mee bellen en sms-en.

Persoonlijk zou ik trouwens nu voor een telefoon met touchscreen gaan en querti toetsenbord. Hier is gewoon veel meer software voor te verkrijgen. En ik denk dat ik ook voor een ander OS zou gaan omdat Windows Mobile soms best laggy aan kan voelen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
jbdeiman schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:00:
Wel grappig dat er toch een best aantal zijn die al op een specifieke telefoon wijzen, terwijl er zo weinig bekend is qua eisen.

Voor overstappen naar een abonnement moeten we toch meer weten:
1) Hoeveel besteed jij per maand aan prepaid?
2) Voor wat betreft het internet, ben je ook van plan dat mobiel te gaan gebruiken?
a) Zo ja: Let op, dit is bij prepaid behoorlijk duur
b) Wil je een abonnement, dan moet je eens gaan denken hoeveel je (denkt te) gebruiken gaat.
3) Je wilt al MSN-en en e-mailen op 't toestel? Moet dat via WIFI of via mobiel internet?

Verder neem ik aan dat je de telefoon in een broekzak mee wilt nemen? Dit stelt ook weer eisen aan het formaat van de telefoon.
Wat vind jij een goede grootte qua scherm? Wat voor de 1 te klein (dan wel te groot) is kan voor jou prima voldoen.

Verdere vragen zijn hierboven al genoemd, misschien dat je die eerst eens voor jezelf kan beantwoorden, om zodoende het bos te verkleinen en zoeken makkelijker te maken. Evt kan je dat ook allemaal hier posten, zodat wij ook (gerichter) met je mee kunnen kijken. Voor ons is het bos net zo groot als voor jou, begrijp dat goed.
1) ± 15 euro
2) Ja wil ik mobiel gaan gebruiken, tenzij ik voor een prepaid foon ga, dan ga ik gewoon helemaal goedkoop uit zijn en laat ik internet achterwege. Maar liever met (ligt ook aan het toestel, bij een cheap-ass telefoon is internet nutteloos omdat dat gewoon niet fijn is op zo'n mobiel)
3) Mobiel internet, maar WIFI als dat beschikbaar is lijkt me wel handig. qua snelheid (al is dat voor msn en mail niet heel belangrijk)

Wat betreft de grootte van het scherm: 2,4 inch + vind ik groot. Maar alles is 'groot' als je vergelijkt met mijn 1 inch scherm van nu. :P

De afmetingen van de foon maken me niet héél erg veel uit. Zolang ik geen (mini)laptop aan mijn oor hoef te houden.

En bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Pagina: 1