Toon posts:

Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik wilde eergister op de pc gaan maar rook een vage brandlucht. Mn pc stond nog aan maar toen ik het beeldscherm aan deed kreeg ik 'no signal'. Toen heb ik de pc uitgezet, stroom eraf, volgende dag opgestart, wat vaak bleef bij: pc aan, no signal, en dan weer opnieuw aan, af en toe kwam ik tot het aanmelden maar zodra ik me aanmeldde kwam er weer 'no signal' te staan. Nu kan ik me aanmelden en ongeveer een half uur op de computer en dan komt er een melding (rechtsonderin) "beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.' Daarna wordt het scherm zwart (de cursor is er nog wel), komt het beeld weer terug, weer zwart en zo ongeveer 4 keer, dan krijg ik vage reepjes blokjes in het beeld en valt het beeldscherm weg en komt er weer 'no signal' te staan.. Nu is mijn vraag of er misschien iets doorgebrand is (en wat???).. En ik hoop natuurlijk dat er een oplossing voor is.. Moederbord : Asus P5K SE, videokaart : nvidia 9800 GT. Beeldscherm: iiyama ProLite E2002 WSV, besturingssyteem: windows vista ultimate x32.
Alvast bedankt! :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 12:01 . Reden: nog iets toevoegen ]

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:29
grote kans dat je videokaart kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wel problemen met usb e.d, er wordt ALTIJD gevraagd om een stuurprogramma, zelfs voor een simpele geheugenstick, het apparaat werkt na die melding weggeklikt te hebben simpelweg niet, zelfs als ik wel een stuurprogramma heb. Zou het dus misschien ook iets met de chipset kunnen zijn?

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
nee

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
nee, dat klinkt meer als een software probleem met de USB stack (van windows neem ik aan). Het probleem met je videokaart zou heel goed kunnen zijn ontstaan door het feit dat 1 of meerdere fans op of in de buurt van je videokaart de geest hebben gegeven, of dat je videokaart en of andere componenten zijn dichtgeslibt met stof. Door de extreme warmte heeft je videochip of het geheugen op je kaart waarschijnlijk de geest gegeven. Even de kaart eruithalen, grondig schoonmaken en kijken of dat het probleem oplost.

Het zou eventueel ook je voeding kunnen zijn die aan het overlijden is. Openschroeven, even aanzetten en kijken of er een residu van de brandlucht op te vangen is bij de luchtuitlaat van de voeding. Ook hier geld dat dit vaak voorkomt door excessieve stof ophoping.

P.S. laat ons ook even weten wat er precies in je systeem zit qua hardware dan kunnen we een betere diagnose stellen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt! ;)
zal dat allemaal even proberen.
ligt trouwens niet aan de usb stick.. muis, mp3, fotocamera, telefoon, zelfs een SCHIJFPARTITIE wilde blijkbaar een stuurprogramma, maar dat bestaat niet dus een schijfpartitie kon zelfs niet.. :/ het hele usb-gebeuren ligt plat.. zijn er nog dingen waarbij ik op moet letten met de videokaart schoonmaken? (gewoon met een stukje keukenrol?) en wat zou ik allemaal op moeten noemen qua hardware?
groetjes!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik ben erachter gekomen wat het probleem is; de videokaart ventilator hapert, draait geen rondjes meer maar blijft simpelweg steken. vandaar het zwarte scherm door oververhitting, brandlucht.. mijn vraag was of ik de ventilator kon vervangen, of moet ik een nieuwe videokaart kopen?

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 20:29
Het kan zijn dat de koeler door stilstand een beetje "aangebrand" is geraakt en je dus het plastic daarvan hebt geroken. In dat geval, pc uit laten en de koeler vervangen, simpel en effectief.

Als de kaart echter zelf schade heeft opgelopen heeft dat weinig zin, maar dat zou je moeten zien. De kaart zou dan vanaf de startup artefacten geven tijdens normaal gebruik. Ofwel in jouw woorden: "krijg ik vage reepjes blokjes in het beeld"

Als je dus vanaf de start geen normaal beeld meer krijgt is het te laat. Vanuit je reactie is echter op te maken dat dit pas gebeurt na een halfuur, dus hij zal nog wel te redden zijn met een nieuwe koeler. Anyway; zonder nieuwe koeler de pc niet meer gebruiken om verdere schade te voorkomen..

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25
Dit zijn enkele koelers die je daarvoor zou kunnen gebruiken.

- Thermaltake Duorb VGA Cooler
- Zalman VF1000
- Zalman VF900-CU
- Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2

Deze zijn allemaal nogal prijzig. 30-50 euro gok ik.

Voor alle zekerheid misschien ff wachten tot er iemand is die de koeler al ooit vervangen heeft op de 9800.
Alle koelers die op een 8800 passen zijn ook compatible met de 9800...

[ Voor 9% gewijzigd door Graviton12 op 13-09-2009 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik had voor dat ik een nieuwe ging kopen toch maar even de koeler schoongemaakt (zat erg veel stof in enzo), en nu draait het weer! Iedereen bedankt voor de hulp ondanks mijn redelijk dom probleem, haha.

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 16:36
Dit probleem heb ik ook maar dan niet met verbrande fan:

Hallo

Sinds (paar weken terug) heb ik windows 7 64bit RTM7600 heb geinstalleerd krijg ik enkele malen per dag een zwart scherm en daarna de melding:
Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld
Beeldschermstuurprogramma NVIDIA Windos Kernel Mode Driver, Version 191.07 reageert niet meer en is hersteld

Afbeeldingslocatie: http://i7.photobucket.com/albums/y277/cluppie/overige/foutkernel-1.jpg

Dit had ik niet toen ik windows xp draaide met hetzelfde systeem
Deze "blackouts" gaan soms gepaard met een vastloper (geen bosd)

Ik heb al diverse drivers geprobeerd incl. nvidia driver cleaner en al diverse instellingen in bios (met nieuwste firmware) gedaan

Op internet word dit probleem veelal besproken en ik zie dat het niet tot één bepaald type of merk videokaart betreft, maar er word geen concrete oplossing voor gevonden -> die heb ik zelf wel, weer terug naar xp alleen vind win 7 zelf veel lekkerder lopen dus dat wil ik eigenlijk niet

tft Asus VK222H hdmi mode
AMD Phenom II X4 955
Zotac GeForce GTX 275
MSI 790FX-GD70
Voeding Zalman ZM850-HP
4x2GB geheugen kingston

temp gpu hou ik continue in de gaten, is rond de 45 graden, pc staat 24/7 aan

Dus als iemand oplossing hiervoor weet .....

[ Voor 3% gewijzigd door superlion op 20-10-2009 19:59 ]

• superlion
kleine update: Had altijd het GreenPowerCentre aan, dit is een energiebesparings app van msi dat fans kan uitschakelen en voltages kan verlagen aanstaan maar sinds ik dit sinds anderhalve dag niet meer gebruik heb ik nog geen foutmelding gehad :*)

Het lijkt erop dat deze de boosdoender is wat nu ook vrij logisch klinkt aangezien je niet zomaar ongestraft voltage van bijv. de gpu kan verlagen, het lijkt erop dat dit probleempje voor mij is opgelost, gelukkig ;)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

bekend fenomeen, zelfde met ati, hd4870 switched in win7 iedere keer tussen low power en full clocks als je de aero dingen gebruikt, en dat gaat iedere keer gepaard met n flikkering zwart, en soms met een driver is hersteld.. om van t gezeur af te komen heb ik em toen maar vastgezet op 3d clocks, dan gebruikt ie maar wat meer stroom, lol..

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:33
AlexanderB schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:59:
bekend fenomeen, zelfde met ati, hd4870 switched in win7 iedere keer tussen low power en full clocks als je de aero dingen gebruikt, en dat gaat iedere keer gepaard met n flikkering zwart, en soms met een driver is hersteld.. om van t gezeur af te komen heb ik em toen maar vastgezet op 3d clocks, dan gebruikt ie maar wat meer stroom, lol..
Hoe doe je dit? Ik word er persoonlijk ook schijtziek vak..

Windows Vista 64 bits met een GTX295 kaart.

• superlion
AlexanderB schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:59:
nog steeds krijg die melding vooral als ik snel heen en weer switch tussen bureaublad en browser 7(8)7 dus wat bedoel je precies met "vastzetten" op 3d clocks .... BVD

* even rondgekeken en de bedoeling is dus om clocks vast te zetten met een tooltje bijv. riva, ik ga het msi overclocking center daarvoor gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door superlion op 22-10-2009 19:37 ]

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:33
iemand...??

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-03 11:27
Misschien een beetje laat, ik had het probleem op mijn laptop. Het bleek dat het door mijn videokaart gebruikte irq (16) ook gebruikt werd door de sata controller. Oplossing:
  • In bios sata naar ide zetten
  • Opnieuw opstarten
  • BSOD? -> Opnieuw installeren ->Probleem opgelost
  • Geen BSOD -> Probleem opgelost
Ik wil hierbij wel opmerken dat ik windows 7 draai. Ik had het probleem ook met eerdere driver versies. En ik kreeg een BSOD na het veranderen van bios setting naar ide. (Was op zich vrij logich, omdat je configuratie veranderd is.)

Ik hoop dat het ook voor jou werkt.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Pagina: 1