Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

positie domein in adresbalk/google

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:08
Misschien een beetje cryptische titel maar het komt hier op neer: Een concurrent heeft een .nl geregistreerd. De rest van de extensies niet. Hoe vult bijvoorbeeld IE en FF aan als iemand in de adresbalk typt: "naam"?

Vult FF bijvoorbeeld aan naar naam.nl en komt op die site. Of overruled de .com de .nl, zodat er naar naam.com gegaan wordt? Of krijg je een google-veld te zien (met "naam" wel namelijk, maar dat is wel heel algemeen...)

Ongeveer vergelijkbaar met google: heeft het nut om 4 extensies te verkrijgen en door te linken naar je site om hoger te komen in de ranking?

ik hoop dat het concept een beetje duidelijk is.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:55
@Paultje
Als het een internationale site betreft denk ik dat het wel wil lonen om meerdere domeinen vast te leggen. Richt je je "alleen" (je kunt natuurlijk moeilijk ip's uit het buitenland blokken :P) op de Nederlandse consument, dan hoef je geen andere domeinen te registreren.
Je komt niet hoger in de ranking door meerdere domeinen / extensies aan je website te koppelen. Als het goed is geef je ook zelf aan onder welk domein Google moet indexeren, zodat Google ook weet dat er meerdere domeinen aan de website zijn gekoppeld.

• Paultje3181
Dus voor google maakt het niet uit. En iemand nog enig idee hoe IE en FF een losse domeinnaam (dus zonder extensie en www) aanvullen? Hiermee zou het nl. wel interessant kunnen zijn om deze domeins toch te registreren (al is de .nl van de concurrent (merknaam is geen probleem)

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik kan het zelf niet controleren. Maar ik gok dat dit ligt aan jouw locatie. Dus als google.nl je standaard google site is vind je denk eerder een .nl.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:11
Ik denk dat de ts boedoelt dat wanneer je alleen 'tweakers' invult, hij eerst .com, nl, .org, .net etc gaat proberen.

Misschien dat dit ook taalgebonden is? als bjiv. een nederlandse firefox hebt hij eerst .nl probeert, en dan pas .com

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

LiquidSmoke schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:03:
Ik denk dat de ts boedoelt dat wanneer je alleen 'tweakers' invult, hij eerst .com, nl, .org, .net etc gaat proberen.

Misschien dat dit ook taalgebonden is? als bjiv. een nederlandse firefox hebt hij eerst .nl probeert, en dan pas .com
dat is wat ik dus bedoel met locatie!

Als ik bijv voetbal intik hier, kom ik zelfs op fifa.com uit....

• Paultje3181
LiquidSmoke schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:03:

Inderdaad, dit bedoel ik... Ik kan me er iets bij voorstellen dat ie kijkt naar de locale, maar ook dat het met name US devvers zijn die .com voorop zetten...

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je in Firefox in je adresbalk 'tweakers' in vult, gooit Firefox deze door Google heen en pakt dan de eerste hit. Hetzelfde wat de "I'm feeling lucky" knop op Google's frontpage doet.

Ik heb geen idee hoe dit werkt met andere talen. Dat ligt eraan of de zoekresultaten van Google taalgebonden zijn. Waarschijnlijk geeft het ook een andere uitkomst als je Google niet als standaardzoekmachine hebt ingesteld.

[ Voor 15% gewijzigd door Rhannie op 11-09-2009 18:12 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Pagina: 1