Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan 1 traking cookie niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik gebruik antivira personal antie virus en scan ook met a-squared Free
Ik heb windows vista home premium 32 bits :[
Maar ik kan telkens die 1e cookie niet verwijderen .
Zelfs niet in de map met cookies .
Ook kan ik het met geen een virus scanner verwijderen .
En als de scan klaar is staat neem contact op en vraag hulp .
Normaal ben ik niet zo angstig voor cookies maar deze wil niet weg .
Ik doe er een scan bij van a-squared Free .
8)7

Verwijderd

Topicstarter
a-squared Free - Versie 4.5
Laatste Update: 10-9-2009 15:38:39

Scan instellingen:

Scan type: Diepe Scan
Objecten: Geheugen, Sporen, Cookies, C:\, D:\
Scan archieven: Aan
Heuristieken: Uit
ADS Scan: Aan

Scan starten: 10-9-2009 15:38:58

C:\Users\Sydney69\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies\sydney69@atdmt[2].txt Ontdekt: Trace.TrackingCookie.atdmt!A2

Gescand

Bestanden: 295906
Sporen: 538322
Cookies: 23
Processen: 83

Gevonden

Bestanden: 0
Sporen: 0
Cookies: 1
Processen: 0
Registersleutels: 0

Scan einde: 10-9-2009 20:58:12
Scan tijd: 5:19:14

Verwijderd

In Quarantaine

In Quarantaine

Cookies: 2

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 22:02
Probeer Unlocker eens. Die kan een hoop bestanden.. ehhm, unlocken dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Shaggy_NL op 11-09-2009 10:48 ]

Verwijderd

Kijk eens of datzelfde cookie al in quarantaine staat. Zo ja, quarantaine legen.

Je zult dat atdmt cookie waarschijnlijk weer aantreffen na 't gebruik van Messenger en Live Mail.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
ten eerste .. een cookie is geen virus of iets dergelijks, en het hoeft zelfs geeneens iets kwaadaardigs te zijn. In dit geval is het een 'tracking' cookie van het bedrijf 'Digital marketing Technology', die veel statistieken bijhoudt van jou. Dit kun je als kwaadaardig beschouwen, maar dan moet je maar geen sites bezoeken, die informatie van jou willen bijhouden.

maar het punt is: je kunt dit ding wel verwijderen tot je een ons weegt; je zult m terugkrijgen bij de eerste site die je bezoekt, die van de diensten van atdmt.com gebruik maakt. Dus .. ik zou zeggen, dat je ook in je firewall aangeeft, dat je niks wilt downloaden van atdmt.com. Dan komen er iig geen nieuwe cookies meer.

Even tussen neus en lip door: heb je enig idee hoeveel sites jou 'tracken' ? Ik denk toch zeker wel 90% van alle commerciele sites ter wereld. Die sites kosten ook geld om te hosten, en dat doen ze mede door reclame te tonen op de sites. En reclame werkt het effectiefst als ze doelgericht op een gebruiker afgestemd zijn, vandaar die cookies.

Ik persoonlijk negeer de reclame altijd, en dan boeit het plotseling ook niet meer of er cookies zijn of niet.

Maar ja, nogmaals: blokkeer atdmt.com in je firewall, 1x resetten van je computer en de cookie zou unlocked moeten zijn. Dan meteen wissen, en DAARNA pas je browser openen (de browser lockt dus de cookie).

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 18:58
ccleaner al eens geprobeerd ;) ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal .
Ya maar dit cookie is een geval apart .
Tevens gebruik ik ccleaner .
En als je daar mee , de cookies niet verwijderderen kan , is het wel een aparte cookie .
Ook bevriest Xchat steeds onderin taak balk .
En raak ik vaak wachtwoorden kwijt van websites .
Ik geef de schuld wel aan de cookies maar ja
Het lijkt wel alsof ik virussen en rot cookies aan trek .
Ik gebruik tevens spyware blaster .
Ccleaner en a-squared Free .
En ga naar de map cookies in veilige modus en nog kan ik die rot cookie niet verwijderen .
Ik ga unlocker proberen .

• Precision
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-08 21:08
En je doet die scan met je browser(s) afgesloten? Het kan ook zijn dat je op het moment van verwijderen een programma hebt openstaan die gebruik maakt van de internet explorer engine (of gelijkaardig geval met een andere browser engine). Nuja ik zou gewoon eens met unlocker naar de directory gaan en daar die cookie zoeken. Nuja cookie op zich is niet schadelijk, de cookie wordt gewoon gebruikt om je te tracken. Dusja om je surfgedrag te analyseren. Zodat je persoonlijke advertenties te zien krijgt. Als je firefox samen met adblock Plus gebruikt worden de advertenties geblokkeert voor je dus wat kunnen die track cookies je dan nog interesseren...

Edit:
Niet dat ik Xchat ken, maar kan het soms niet zijn dat Xchat een browser engine oid gebruikt om iets op te maken? Kan het niet zijn dat Xchat die cookie wegschrijft of een filestream openhoudt waardoor je virusscanner het niet kan verwijderen?

[ Voor 16% gewijzigd door Precision op 13-09-2009 13:22 ]

Crisis? Koop slim op Dagoffer - Op zoek naar een tof cadeau?

Pagina: 1