[iTunes] Hoe music folder verplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-10 17:54
Ik wil mijn \music folder (iTunes 8.2 onder WinXP) verplaatsen naar een andere
hard disk. Daartoe heb ik de aanwijzingen van Apple opgevolgd via:

http://support.apple.com/kb/HT1364

iTunes veplaatst z'n files echter niet na een Consolidate Library. Ook handmatig verplaatsen
werkt niet.

Via google vind ik wel aanwijzingen om handmatig de .xml library file te wijzigen, maar dat
moet toch simpeler kunnen?

Iemand enig idee?

En waarom plaatst iTunes in godsnaam mijn iPhone applicaties onder \My Music???
Lekker logisch allemaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33

talin

ES-MA

ReneK schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:38:
Ik wil mijn \music folder (iTunes 8.2 onder WinXP) verplaatsen naar een andere
hard disk. Daartoe heb ik de aanwijzingen van Apple opgevolgd via:

http://support.apple.com/kb/HT1364

iTunes veplaatst z'n files echter niet na een Consolidate Library. Ook handmatig verplaatsen
werkt niet.

Via google vind ik wel aanwijzingen om handmatig de .xml library file te wijzigen, maar dat
moet toch simpeler kunnen?

Iemand enig idee?

En waarom plaatst iTunes in godsnaam mijn iPhone applicaties onder \My Music???
Lekker logisch allemaal.....
hoe ver kom je met die handleiding?
je hebt aangegeven waar de nieuwe map staat?
toen geconsolideerd? dan moet ie beginnen met verplaatsen?

wat ik nog wel eens doe is gewoon de map itunes kopieeren en dan in itunes aangeven waar deze staat en dan consolidate dat werkt tot nu toe altijd nog.
aanpassen van de xml file heb ik nooit gedaan enalle data staat al in de muziekbestanden dus daar haalt bij mij alle info uit.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
talin schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:14:
[...]
hoe ver kom je met die handleiding?
je hebt aangegeven waar de nieuwe map staat?
Yep.
toen geconsolideerd? dan moet ie beginnen met verplaatsen?
Dat zou moeten gebeuren, maar dat doet-ie dus niet.
wat ik nog wel eens doe is gewoon de map itunes kopieeren en dan in itunes aangeven waar deze staat en dan consolidate dat werkt tot nu toe altijd nog.
Ik ga dit morgen proberen, laat nog wel ff weten of het werkt.
aanpassen van de xml file heb ik nooit gedaan enalle data staat al in de muziekbestanden dus daar haalt bij mij alle info uit.
Het lijkt me ook niet de bedoeling dat het zo zou moeten....

• ReneK
talin schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:14:
[...]
Nou, ik heb dit geprobeerd, maar ook dit werkt niet: iTunes kijkt niet eens op de nieuwe locatie waar ik
alle files heb neergezet, maar blijft hardnekkig steeds nieuwe .xml en .itdb files e.d. aanmaken in
de oude, leeggemaakte music directory. Verplaatste media files en applicaties in de nieuwe folder ziet-ie
niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
OK, vanuit iTunes lukt het dus niet, en met de hand (i.e. via Total Commander) de boel verplaatsen werkt
ook niet.

Wat wel blijkt te werken is de hele C:\My Documents te laten verplaatsen door Windows zelf
(via My Documents --> Properties --> Move).
iTunes ziet ze dan wel (uit zichzelf, zonder het path op te geven) staan op de nieuwe locatie.
Het lijkt er dus op dat iTunes kijkt naar hoe dit path binnen Windows is gedefinieerd,
en trekt zich niets aan van het path dat je binnen iTunes zelf opgeeft.
Geen idee of dit typerend is voor versie 8.2, of dat het iets specifieks in mijn systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere mogelijkheid is: bij het starten van iTunes (moet dan wel vanuit je quick lauch bar) de shift-toets ingedrukt houden, je krijgt dan de mogelijkheid om aan te geven waar je xml-file staat. Werkte bij mij niet meer met iTunes 9 en Win7.

Op deze manier kan het ook: http://support.apple.com/kb/HT1451 (zowel 8 als 9)
Pagina: 1