Linux Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Ik heb Linux RedHat 6.2 geinstalleerd en succesvol volgens Redhat als ik boot en kies voor linux stopt hij bij de boot met de medeling: Kernel Panic: Waiting to stop idle task! en SWAPPER - no syncing :(

en staat vast :(

ik heb met Partion Magic van mijn C schijf (4GB) een partitie (1,1GB) Linux Ext2 en een Partitie (500mb)(Linux Swap)gemaakt
Dit moest ik doen omdat win98 al op mijn schijf stond.

Ik kan het ook niet terugdraaien met Partion Magic want dan krijg ik een foutmelding met opstarten :( van Partion Magic >> Drive Letter Cann't be identified :(.

Weet iemand een manier om linux toch de lucht in te krijgen??

www.tradealliance.nl

Verwijderd

ik d8 dat redhat 6.2 geen swappartities aan kon van >128 MB. Dus moet je meerdere swappartities maken ?!

probeer anders mandrake 7.2 (die is toch behoorlijk beter dan een oude redhat)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jahoor, moet wel kunnen met swaps van groter dan 128MB... maar of ie ook meer dan 256MB gebruikt weet ik niet :-).
Maak die swap es kleiner (hooguit 256MB)?

[]
Anders effe opnieuw installeren, en de partities door de redhat installer zelf maken.
Je hebt kans dat de filetype van partition magic niet helemaal perfect compatibel zijn met die "oude" redhat kernel.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Das juist het probleem kep namelijk de partities weg gehaald met RedHat en opnieuw gedefinieerd maar precies dezelfde melding

en mandrake probeer ik al 4 dagen te downen
van verschillende ftp's maar die connecties verbreekt tie steeds dus ik dacht probeer het met Rode Hoed :(

www.tradealliance.nl

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Kan je wel bootten met een lilo-bootflop? (die je natuurlijk aangemaakt hebt :P)

Als je Redhat kunt bootten probeer dan in je /etc/lilo.conf lba32 eens neer te zetten.

Lukt het daarna nog niet laat die aangemaakte partities dan zitten en maak ze met linux zelf aan! Dit omdat PM nog wel eens wil vervelen met disks

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Volgens mij heeft Zemanova gelijk en mogen swap partities maximaal 128 Mb zijn.
Verder is meer dan 100 Mb aan swap toch veeeeels te veel dus kan je beter 400 Mb voor mp3tjes bewaren.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Oke ga ik proberen met die swap kleiner maken dan <256

Stay Tuned ! :)

www.tradealliance.nl

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Nou maakt geen fluit uit :(:(:(.

Ik heb nog steeds dezelfde bootmeldingen :(. en een dooie linux

www.tradealliance.nl

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Probeer zonder swap. Als het aan je swap ligt dan los je het zo op. Wanneer het werkt voeg je later gewoon weer swap toe (na de broodnodige updates van RedHat natuurlijk).

Als ik zo de foutmelding lees denk ik dat het aan de kernel ligt. Dat ga je niet opgelost krijgen met je swap. Wat voor systeem heb je? Als het nogal nieuw is, dan kun je misschien beter een nieuwere distro kiezen ( RedHat 7.1 is al in Beta hoor ;) ).

Verwijderd

Hoe groot heb je gedaan? probeer eens 110 MB of nog kleiner. Partities maken met part. magic zou ik trouwens niet doen. Dat hoeft ook helemaal niet.

Standaard manier is zo:
- maak een fat32 partitie van een bepaalde grootte, maakt niet uit waarmee
- met diskdruid (tijdens redhat installatie) kun je dan die partitie verwijderen en opnieuw indelen in een root "/", een boot "/boot" (beide ext2) en een swappartitie.

formatteren met partitionmagic kan op problemen stuiten. (fat32 partities daarvan zijn bijvoorbeeld ook niet 100% compatible met de fat32driver voor NT4)

n.b. mandrake downloaden moet lukken met bijvoorbeeld go!zilla. Gewoon de hele zooi mirrors invoeren. Vooral die uit scandinavie zijn vaak snel

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Oke tis gelukt :) (suse 6.4)

alleen een volgend probleem Videodrivers, ik heb een Voodoo5 AGP en een LG studioworks 795 FT monitor
Nu is de installatie klaar en ik heb eeen heel misvormd beeldje dat dubbel is(echt klein)daar in kan ik nog ontcijferen dat het om de installatie van de kaart is maar ik kan alleen nogh voor de optie NO X11 config kiezen, de rest zie ik niet :(.

en nu???

ik kan eigenlijk dus alleen NO X11 config kiezen maar dan heb ik hem alleen in tekst mode :(

www.tradealliance.nl

Pagina: 1