Toon posts:

Upgraden systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views

Verwijderd

Topicstarter
Fortron 400 watt ATX voeding
HDD 80Gb 7200rpm SATA II 8Mb
Logitech Media Keyboard(zwart)
Asus VGA 7300GS 256Mb PCI-E
1Gb DDR2 PC5300 667MHz
1Gb DDR2 PC5300 667MHz
Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHZ
Seagate 320GB 7200 Sata2 16MB
Asus MBI P5B Deluxe Intel S775

Een aantal jaren geleden heb ik dit systeem aangeschaft. Ik ben best wel tevreden, maar wil nog een paar jaar verder met de computer. Nu ben ik zelf niet onhandig, maar in ieder geval niet handig genoeg om te weten welke componenten (met nut) vervangen kunnen worden.

In de memory supportlist van Asus zie ik dat ik ik het geheugen kan uitbreiden met bijvoorbeeld 2 x 1GB PC6400 Kingston HyperX. Kan ik wellicht ook uitbreiden met 2 x 2 GB?

Is het handig een andere videokaart te nemen en welke? idem processor?

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:12
@Tomketiid
Voor wat betreft jou vraag zijn er nog een aantal dingen die voor ons handig zijn om mee te nemen in de overweging voor wat je het best kunt upgraden:

1) Waarvoor gebruik je de computer allemaal?
2) Zijn er nog nieuwe dingen waar je de computer voor gaat gebruiken? (of wilt gaan gebruiken)
3) Welke eisen stel je zelf aan het systeem?
4) Wat is je budget?

Het budget helpt ons bepalen wat de voor jou budget maximale verbetering teweeg kan brengen, zonder dat kunnen we natuurlijk veel meer upgraden en je een (bijna) nieuw systeem aan laten schaffen.

Verwijderd

Dan zou ik eens beginnen met vertellen waar je de pc voor gebruikt, als je er alleen filmpjes op kijkt heeft het weinig nut om er een andere videokaart in te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem wordt met name gebruikt om internet te bekijken en door de kinderen (5-12 jaar) om spelletjes te doen. Mijn zoon van 12 is veel bezig met Runescape. Door ons verder voor fotobewerking, mailing af en toe muziek download en af en toe filmbewerking.

Op dit moment is het budget beperkt, over een jaar wil ik een nieuw systeem aanschaffen. De kinderen moeten dan nog een jaar of drie met dit systeem voort kunnen. De oudste is dan wel 15 en heeft wellicht behoefte aan andere internetgames ed.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 09:45 ]

Verwijderd

Ik zou gewoon je geld in je zak houden en dit gebruiken voor je nieuwe systeem volgend jaar. Imo voldoet dit nog uitstekend voor waar je de PC voor gebruikt dus waarom zou je ?

2x2G is misschien wel praktisch maar dan moet je eigenlijk naar 64 bits XP/Vista. Je videokaart zou heel misschien 'n update kunnen gebruiken maar dan zou ik zeker geen recent model nemen maar gewoon 'n budget (9xGT) modelletje.

Tenzij je zoontje heftige Crysis achtige games speelt kan je hier nog wel 'n aantal jaar mee vooruit.

Het voordeel is ook dat het steeds goedkoper en sneller wordt, dus waar je nu 250,- voor 'n (onnodige) upgrade neertelt ben je volgend jaar voor 125,- klaar.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je moet kopen is compleet afhankelijk van welke eisen dat je aan je systeem stelt.
Om je op weg te helpen kun je [UG] Upgrade Guide topicoverzicht eens doornemen.

Kijk waar je huidige bottlenecks liggen dan weet je welk onderdeel je moet upgraden.
Omdat dit zaken zijn die je eerst zelf moet uitzoeken gaat dit topic op slot. Mocht je toch nog tegen specifieke vragen aanlopen dan kun je altijd een nieuw topic openen op de juiste plek (en dat is natuurlijk afhankelijk van wat je wilt upgraden).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.