Waterkoeling voor cpu én videokaart

Pagina: 1
Acties:

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01 21:47
Hallo,

Mijn computer is weer aan vervanging toe. Ik heb na lang passen en meten alle nieuwe componenten bij elkaar gezocht.

- i7 920 processor

- Asus ENGTX275 videokaart

- Asus P6T SE moederbord

- Kingston HyperX 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit geheugen

Nu hoor ik dat zeker de gtx275 ongelofelijk veel herrie maakt dus ik wou eigenlijk een waterkoeling.

Mijn oog is gevallen op de Thermaltake Bigwater 760i. Ik weet dat ik dan een aparte bracket moet bestellen voor de 1366 socket maar dat is geen probleem. Mijn vraag is of iemand een goed waterblok weet voor de asus gtx275. Ik ben op verschillende sites geweest, maar al die waterblokken worden geleverd zonder aansluitingen.

Weet iemand wat ik nodig heb?

Alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Bigwater is bucht en de grootste afzetterij die Thermaltake ooit in onze gezichten heeft durven opbraken, €40 aan luchtkoeling doet beter.

Een 1x120 rad kan sowieso je setup niet koelen, zelfs het beste 1x120 rad, met snelste fan en een overdreven pomp zou geen i7 920 en GTX275 koel houden onder stress.
Dus je hebt de keuze uit een wcsetup met toch zeker een 2x120 (beter 3x120) of je koopt een 3rd party koeler voor de GTX275 die stiller is (eventueel ook voor de i7 920 als je wil overklokken). Een Arctic Cooling Accelero XTREME GTX 280 bijvoorbeeld als je er plaats voor hebt.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Inderdaad, fatsoenlijke waterkoeling (wat jij met die setup zeker nodig zal gaan hebben) is een stuk duurder dan zo'n crappy BigWater set van TT. Voor CPU en videokaart ben je makkelijk 250 euro kwijt. Ik heb een soortgelijke setup (Q9550 & GTX275) met een 120x3 rad en die temps gaan nog enigzins, misschien is een 120x2 ook voldoende, maar echt supertemps zul je er niet mee krijgen. Stil is het wel, het enige wat ik nu nog hoor is mijn voeding onder load, en die zou al erg stil moeten zijn...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-01 21:47
Dan laat ik de waterkoeling gaan denk ik. Ik ben nu aan het kijken voor de Scythe Mugen 2 SCMG-2000. Dit schijnt een erg goede en stille koeler te wezen.

Ook de Accelero XTREME GTX 280 zal ik in gedachte houden als ik de fan te luid vind.

De bedoeling is dat de PC zo stil mogelijk word.

Iemand nog suggesties voor koelers?

Verwijderd

Je hebt ook de Thermalright trad²GTX als bekende koeler. Je moet maar eens reviews nalezen welke best zal werken voor jou.