beeld op zowel laptop als lcd full hd tv philips?

Pagina: 1
Acties:

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 14:44
hoi, ik heb een nieuwe philips fullhd lcd tv 32inch (32pfl5604h) met VGA aansluitinge en een ca 3 jaar oude compaq laptop met vga-out en een NVidia GeForce7150M grafische kaart.
de laptop draait op winVista (home premium) sp1 en 1gb ram.

nou krijg ik het prima voor elkaar om de vga connectie nar de tv te maken en ook beeld te krijgen op de tv op volledig scherm (de instellingen van de tv zorgen dat oversccan geen probleem is) .

het enige probleme is dat het me niet lukt om ZOWEL op de laptop als op de TV tegelijk het buroblad en alles daarop op het scherm te krijgen. ik krijg óf tv of laptop. ik heb de nvidi config scherm geprobeerd, de standaard vista beeldscherminstellingen en ook powerstrip geinstallleerd.

het "beste" dat ik krijg is windows buroblad volledig op de lcd-tv en dan alleen de burobladafbeelding op de laptop maar zonder start/taakbalken, iconen, progjes oid. krtom daar heb je niks aan. heb al getest me t alle mgl instellingen en resoluties voor de laptop (de laptop geeft max 1280x800)
alleen bij booten windows krijg ik korte tijd bij beide schermen beeld.

het zou voor het instellen af te spelen films handig zijn om ook op het laptopscherm voll. beeld te zien omdat dan de iconen etc duidelijker leesbaar zijn (de zijn heel klein op de lcd door de fullhd resolutie 1920x1080, die voor afspelen films juist leuk is)

ik heb dus al getest met 'buroblad uitbreiden naar 2e scherm" en ook met 'kopie op beide schermen' en 'beide individueel configureren' . ook bij powerstrip instellen op '2 schermen actief' ,krijg ik maar één keer beeld....

het is toch met beamers mogelijk op 2 apparaten beeld te krijgen, zou hier toch ook moeten lukken????

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Kan dat niet via 1 van de FN toetsen?

zie http://www.computerforum....al-monitor-challenge.html voor een plaatje

Desktop | Server | Laptop

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 08:53
dit komt omdat bij het booten windows controleert of er een extern scherm is gesloten in de instellingen van nvdia (eigenschappen van beeldscherm > instellingen > geavanceerd) en anders moet je dat utility progammatje download kan je instellen hoe je het wil weer geven op het ander scherm. Het probleem dat je op 1 beeld je taakbalk etc ziet en de andere niet is omdat je dan in principe het beeld verlangt en je dingen bijvoorbeeld van je laptop scherm naar rechts kan slepen dat het op je tv beeld komt. zoek maar is goed bij beeldscherm instellingen daar kan je genoeg vinden

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01 14:44
okee ik had die Fn-F4 optie al geprobeerd. geen goed resultaat. ik zal idd eens naar Ultramon op zoek gaan.
alvast bedankt voor de suggesties.