Overclock slider van Creative gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Er zit bij de drivers van mijn annihilator pro en overclock slider waarmee je van
300 naar 330 mhz kan maximaal. kan dit zonder
extra koeling?. Vervalt de garantie als je dit probeert en het gaat fout?
Ik weet niet zoveel van overclocken dus.
Weet iemand dit/heeft iemand dit geprobeerd?

• Aprazeth
  • Laatst online: 18-12-2020
1: relax, listen up, tune in, and chill out

2: ja je garantie vervalt (dacht ik)
3: zonder koeling, dat kan maar ik raad je ten strengste aan toch em xtra te koelen

4: ja het kan fout gaan, maar die Overclocking gebeurt in de registry van vlinderhoos. Dus als ie het nee meer doet, geeft nix
ff opstartdisk van ms-dos
vlinderhoos registry backup terug zette
prima!

maar kijk wel uit ga niet ineens van 300>>330

ga rustig met stappen van 4/5 mhz tegelijk

dus 300 + 5 = 305 en "test" hem daar een PAAR DAGEN op
heb je geen crashes of texture die corrupt zijn dan mag ie weer 5 omhoog
totdat je ergens crasht
dan ga je 5 mhz terug en dat is je optimale setting voor je videokaartje

veel suc6 en laat het me anders weten als het niet lukt, of als je vragen hebt

icq staat hier ergens weg te rotten :7 dus icq me maar

of anders email, of post hier!
mzzl

• Ali G
Ik ga het later binnekort effe proberen denk ik. Maar het moet de moeite waard zijn, want anders heeft het geen nut natuurlijk.
Extra koeling heb ik niet, trouwens moet ik eigenlijk wel regelen.

Verwijderd

Officieel vervalt je garantie, maar aangezien ze er nooit achter kunnen komen heb je daar geen last van.

Zonder koeling kom je minder ver als met, maar het is dus niet 'verplicht' (op GeForce kaarten zit trouwens al actieve koeling).

Als het fout gaat kun je in safe mode opstarten en het terugzetten. De reference drivers van Nvidia werken ook heel fijn, dan kun je je instelling een paar seconden testen, en als het fout gaat start hij de volgende keer automatisch op met de standaard instellingen.

De beste manier om de testen is Quake 3.
Ik had hem van 120/166 naar 150/183 geklokt. 3DMark 2000, Unreal Tournament en Half-Life gingen goed, maar Quake 3 knalde eruit naar een paar minuten. Ik moest hem toen terugzetten naar 140/183, en toen geen problemen meer, straks natuurlijk nog even 145/183 proberen >:).

• Ali G
Hoe activeer je de overclock slider met de nvidia rference drivers?
iets doen in de registry geloof ik maar wat?

• Jag
  • Laatst online: 19:39

Jag

Je kan veel beter de reference drivers gebruiken van NVidia ipv de drivers van Creative Labs want die update ze veels te weinig, bovendien zit er een betere overclock utility bij de NVidia drivers alleen moet je inderdaad eerst de registry veranderen om die te kunnen gebruiken, maar dat is heel eenvoudig. Op deze site staat alles: http://www.cole3d.com/html/articles/geforce_oc.shtml

Jag

• Jag
  • Laatst online: 19:39

Jag

Sorry, verkeerde link. Hier komt ie als nog: http://www.3dgpu.com/tweaking/index.cfm
Jag

• Ali G
Ik gebruik die reference drivers NU eigenlijk ook al maar ik zag toen ik eerst die creative dingen had die slider staan en toen dacht ik laat ik het eens vragen.
Pagina: 1