Toon posts:

[CIP] multimedia box

Pagina: 1
Acties:
  • 766 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het begin:

Het spookte al enige tijd door men hoofd om dit te doen, wegens enkele praktische toepassingen: zo kan je deze computer eenvoudig meenemen naar een feest, om als dj aan het werk te gaan, en past deze ook onder onze tv-kast, als multimedia pc (of bijna multimedia-server)
Toen ik bij de plaatselijke elektrowinkel onlangs binnenging, zag ik deze koffer staan, en ik dacht direct: dit is hem. Eventjes de maat opschrijven, thuis vlug wat meetwerk doen, en inderdaad: perfect. Voor een kleine twintig euro kon ik hiermee aan de slag. Een pc had ik nog liggen.
De specs zijn:
P4: 3Ghz,
ram: 3x512mb ddr1200
videokaart: 128 mb (met svideo kaart, voor de tv aansluiting)
Harddisk: 120 gb + 80 gb
voeding: om en bij de 400 watt

En gisteren was het zover: een zee van tijd, en zin om er echt in te vliegen. Buiten vlug een tafeltje klaarzetten, en al het materiaal verzamelen: de dremel(kloon) en alle accessoires die ik had.

Nog vlug even alles plaatsen, om te zien waar er moest geslepen worden, en dan konden we eraan beginnen. Het begin viel goed mee: het was blijkbaar geen echt ijzer aan de buitenkant, maar beplakte mdf (dat voelde ik ook wel :p) maar desalniettemin, na enige tijd, brak men eerste snijschijfje, en moest er een ander op. Zo sukkelde ik wel weer even, voor ik het weer helemaal gewoon raakte. Maar voor ik het goed en wel wist, was het eerste stuk eruit. Vlug even het moederbord erin passen, en perfect, zoals het moet. Dan een nieuw stukje afmeten, en verdergaan. Dit nam in totaal toch wel eventjes in, en een snijschijfje of vijf, maarja … toen ook dit stuk eruit was, paste ik nogmaals het moederbord, en alweer: perfect.
Dan was het tijd aan de voeding. Even een ruwe schets, en wat beginnen snijden. Het gat voor de fan moet nog wat groter, en ronder liefst, en er moet nog een tweede gat gemaakt worden voor de stroomuitgang. Ook zullen er nog gaatjes geboord moeten worden voor de bevestiging van deze voeding, maar niet alles tegelijk uiteraard. Nog even later was het tijd voor de fanhole, voor mijn hardeschijfkoeler. Deze is niet zo perfect, maar het weer begon hier te verminderen, dus ook dit wordt nog even uitgesteld. Nog vlug eventjes twee gaatjes maken voor usb-aansluitingen, op een speciale plaats, die toch goed uitkomt :d.

En zo is de eerste dag voorbijgegaan, en staat het projectje nu veilig binnen, weg van de regen. Waarschijnlijk wordt woensdag verdergewerkt, en dan donderdag een updateje gemaakt :d

Na dag een een lijstje met wat er nog moet gebeuren:
• Fanhole mooier maken
• Fan voeding beter uitsnijden
• Dvd lezer uitsnijden
• Gaatjes boren voor de voeding: harde schijven, dvd-speler, fan en voeding
• Startknop zoeken en installeren op een zichtbare plaats, maar zonder dat deze in de weg zit (eventueel anti-vandalisme knop)
• Bovenste paneel vervangen door plexi, 200 mm fan boven cpu fan steken en verlichting installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
ik wil niet vervelend doen maar kijk even hier: Casemod in Progress policy

verder, succes

keep trying...

Dit topic is gesloten.