Safari 4.0.3 - Plaatjes transparant?

Pagina: 1
Acties:

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 22:17

The_DoubleU

Tweaker in München

Topicstarter
Ik bekeek net een paar plaatjes van een vliegshow en het viel me op dat er nogal wat lijnen de foto zaten. Met de maker van de foto's gesproken maar hij had die lijnen niet.
Nu ben ik er achter gekomen dat deze lijnen veroorzaakt worden door programma's die achter safari zitten, zoals Terminal, Finder.
Het beste kan je het zien als je Terminal, instelt op zwarte achtergrond met witte text.
Dan open een photo in picassa/flicker en je kan de tekst van Terminal vaag in je foto zien.

Zoals in de title staat aangegeven heb ik dit met safari 4.0.3 op 10.6
Kan iemand dit testen en vertellen of die hetzelfde ziet, dan open ik een bugje bij Apple.

Ik kan helaas geen screenshot maken van dit probleem, op de screenshot zie je er niks van.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Hm, terminal achter mijn Safari Window op 10.6 op Flickr doet hier niets raars.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb echt m'n best gedaan maar ik zie het niet..

Kun je eens een linkje geven naar een foto waar je het op ziet?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-02 07:46
Als je een camera hebt, kan je een foto van het scherm maken.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Klopt, dit heb ik ook waargenomen in Safari toen ik een ACD aan m'n iMac had hangen.
Op de iMac zelf zag ik het niet..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Topicstarter
Het is volgens mij erger dan ik dacht.
Het is niet Safari dat transparant is maar het lijkt wel of mijn scherm is ingebrand.
Ik heb Terminal en Safari namelijk altijd op dezelfde plek staan en die lijnen kan ik nu goed zien.
Snel een filmpje gemaakt met Quicktime X, maar het uploaden duurt erg lang. Ik zal later een link plaatsen.

Nu heb ik de hele dag ook op dit ding gewerkt en gaat die het hele weekend uit, hopelijk zullen die lijnen dan verdwijnen. Dit is trouwens op een 8,1 iMac

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

trinitron scherm ?

Wikipedia: Trinitron
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/sg400/sonydampersml.jpg

ingebrand is ook niet onmogelijk natuurlijk

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 10-09-2009 23:47 ]

Iperf

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Topicstarter
@Fish, het is geen Trinitron. Het is een 24" iMac uit 2008. Geen idee wat voor een panel er precies in zit.
Maar naar een nachtje slaapstand zijn de lijnen weer weg, op 1 plek zie ik het nog heel vaag.

Dus tip, laat je apps niet een week lang op dezelfde plek staan.

Verwijderd

zoek maar eens op 'image persistence imac', en ja dit is een reden om een nieuw panel te krijgen (na wat aandringen), succes.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

iMac's hebben een S-IPS paneel.
Pagina: 1