[Ubuntu] USB-stick bootable maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mijn nieuwe gamepc is binnen en komend weekend ben ik van plan om deze in elkaar te zetten. Daarop komt windows 7 x64 ivm met games.

Windows 7 ga ik installeren met behulp van een usb stick, omdat ik geen werkende dvd brander bezit. Mijn usb stick heeft alles al (juiste partitie, correcte data erop). Het enige dat nog moet gebeuren, is bootable gemaakt worden. Op window is dit te doen, maar op ubuntu heb ik geen flauw idee. De tutorials op internet voor linux gaan alleen over linux -> linux en niet linux -> windows. Verder kon ik hier niks over vinden.

Wie o wie kan mij hier mee helpen? (Zal wel gewoon een paar regels terminal dingen zijn...)

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 11:29

Crakie

I want my board back, Lance

Syslinux misschien?

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dat is de andere kant op. Ik wil vanuit linux een usb stick bootable maken zodat ik win7 kan installeren

Van de syslinux site:

SYSLINUX is a boot loader for the Linux operating system which operates off an MS-DOS/Windows FAT filesystem. It is intended to simplify first-time installation of Linux, and for creation of rescue- and other special-purpose boot disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:22
kun je niet gewoon fdisk /dev/sdb doen (sdb is je usb stick) en dan a (set bootable flag)

Dan wordt ie toch bootable? Of denk ik nu weer heel makkelijk ;) (ben ook geen linux-guru)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sudo apt-get install unetbootin

Unetbootin opstarten, Win7 iso selecteren, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Unetbootin kun je helemaal niet gebruiken om een Windows iso naar een bootable usb om te zetten. Volgens mij kan het vast wel vanuit Ubuntu, maar het zal vast sneller zijn om mbv je iso ff snel een virtuele windows te installeren in virtualbox, en vanuit daar een bootable windows usb stick maken.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Volgens mij kun je met gparted de juiste partitie/disk op bootable zetten? (zelfde als met fdisk, alleen dan in een fijne GUI als je dat liever hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Een partitie als bootable flaggen zorgt er nog niet voor dat deze bootable is! Je zult de bootsector aan moeten passen, zoals dat in de meeste windows iso naar bootable usb tutorials wordt uitgelegd. Daarvoor gebruiken ze echter veelal windows only tools. Daarom zeg ik dus dat het het makkelijkst is vanuit een windows omgeving. Wat speurwerk op internet levert me echter op dat het mbv een aangepaste grub versie, en emuiso wel mogelijk is een iso bestand te booten vanaf usb stick, hdd,cdrom etc. Dus daar zou je je wat in kunnen verdiepen? Mocht je dat werkend krijgen, dan is dat natuurlijk een veel makkelijkere optie. Dan kun je een usb stick maken met die setup, en als je dan een nieuwe windows versie hebt, vervang je gewoon de (bv) windows.iso op de stick.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Ah ok, ik dacht dat hij de bootsector al wel goed had gezet maar dat ie niet herkend werd. Verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Heb je niemand in de buurt met Windows? Ik heb nog zitten zoeken naar tools die UltraISO kunnen vervangen onder Linux, maar blijkbaar is dat niet mogelijk. Als je UltraISO op een windows pc kan kwakken, dan is het een kwestie van iso aanwijzen, target aanwijzen (usb key) en dan menu > Bootable > Write Bootable Disk
ff geduld en klaar is kees

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Pagina: 1