Externe hard disk met e-sata gevoed over usb

Pagina: 1
Acties:

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een externe harde schijf, die ik zowel over e-sata als usb kan beanderen, en die gevoed kan worden over usb (als ik bijv. e-sata gebruik). Ik wil dit gebruiken om VM's op te slaan om op mijn laptop te gebruiken, zonder een extra adapter nodig te hebben.

Ik ben er achter gekomen dat 2.5" disks genoeg hebben aan de voeding van een usb poort. Dus zat ik te kijken naar de Mapower MAP-AL21-CS behuizing met een willekeurige 2.5" hdd. Nu weet ik dat je hem zonder extra voeding over usb kan gebruiken, maar ik weet niet hoe dit bij e-sata zit. (usb is te traag voor de vm's)
Het lijkt mij dat als de disk over usb is aangesloten ik hem niet over e-sata aan kan spreken. Ik vroeg mij dus af of het mogelijk zou zijn om een usb-kabel uit te rusten met een power plug en de disk daarmee te voeden. Ik heb deze vraag (inclusief de zoektocht naar een pre-built product wat kan wat ik wil) al bij Alternate neergelegd, maar heb nog geen zinnige reply daarop gehad.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Belangrijk om te weten, heb jij powered eS-ATA op je notebook of niet? Als je dat namelijk hebt kun je wellicht wat makkelijker iets vinden.

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

Topicstarter
Ik heb de HP Elitebook 8530p en daar word nergens gerept over powered e-sata (wat dat ik ook nog een vrij nieuwe standaard was)
Helaas is alleen e-sata niet genoeg, omdat de noodzaak ook kan bestaan het op gewone pc's aan te sluiten (die geen e-sata hebben)

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11704

itt tot wat in de comments staat werkt het gewoon met 1 usb kabel op usb en heeft hij enkel 2 usb aansluitingen nodig als je hd iets teveel volt wilt hebben.

E-sata werkt ook maar dan wel met 2 usb poorten in gebruik.

Let overigens wel op dat deze enclosure niet met alle USB poorten blij is.. Op mijn tower pikt ie de front USB poorten niet maar wel de achterste en op mijn laptop is er niks mis (HP 8510w).

[ Voor 26% gewijzigd door Diabolical op 10-09-2009 20:52 ]

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

Topicstarter
Ik de enclosure van diabolical besteld bij DealExtreme (geen nederlandse webshop kunnen vinden met enigzins betrouwbare uitstraling) en zal wel even laten weten als het binnen is of het een beetje lekker werkt :)