Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL 2003] CSV samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

• Qris
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 16:47

Qris

Captain Obvious

Topicstarter
Goedenavond,

Na een behoorlijke zoektocht naar een manier om mijn iPhone contacten te exporteren naar mijn pc ben ik dan toch tot de conclusie gekomen dat dit niet op een makkelijke manier gaat lukken. Nu heb ik een paar bestanden gevonden, waaronder een *.sqlitedb file. Deze heb ik om kunnen zetten naar 2 csv bestanden. Het eerste bestand bevat informatie zoals telefoon nummers en email adressen. Het tweede bestand bevat de naam van mijn contact.

Het eerste bestand ziet er ongeveer zo uit:

record_id
1415 nummer1
1417 email2
1417 nummer2
1418 email3
1418 nummer3

En het tweede bestand ziet er zo uit:

ROWID
1415 naam1
1417 naam2
1418 naam3

Nu is het de bedoeling dat ik een mooie query opdracht samenstel die voor mij netjes alle data van record_id 1415 etc. achter elkaar zet:
naam1, nummer1
naam2, email2, nummer2

Mijn kennis op excel gebied is echter dermate beperkt dat ik dit na een tijd proberen geen resultaat heb weten te boeken. Wie o wie kan mij helpen met dit probleem?

Deze ruimte is te huur

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Mm, ja, en dan hou je uiteindelijk een bestand over met emailadressen en nummers handig door elkaar heen ofzo, in plaats van een normaal adresboek :? Maar goed, zet de bestanden op 2 aparte tabladen en zie [Excel] Alle gekoppelde waarden vinden voor formules om 1e, 2e en eventueel volgende hits te vinden. Zou binnen enkele minuten moeten lukken. :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten