Topfield op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Don Leon
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-03 19:49
Hallo, Wij hebben hier thuis een Topfield 7710 hd ontvanger en nu zouden we graag die bereikbaar willen maken via de computer om de opnames over te zetten. Dus kabel eraan, kabel in de Speedtouch 780, maar dan wil die dus niet. Naar de Ip instellingen en dan op Dhcp aan, dan zegt die dat dat mislukt. Wat te doen? Graag in een beetje jip en janneke taal, dat zou fijn zijn.

Met vriendelijke groeten,

Leon

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Don Leon schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:33:
Graag in een beetje jip en janneke taal, dat zou fijn zijn.
Staat er niks in de handleiding?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:28
Staat DHCP wel aan op je 780 (als in, krijgen andere apparaten wel een dynamisch IP toegewezen van dat ding)?

Wat doet ie als je op de PVR de DHCP uit zet en een statisch adres in vult?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 15:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoi Don,

Als het goed is heb je ook een handleiding bij je Topfield gekregen.
Ik stel voor dat je daar eerst eens in gaat kijken. Het is niet echt de bedoeling dat je hier een topic start wat niet verder komt dan de iets met de strekking 'help hij doet het niet, hoe nu verder?'.

Probeer het eerst eens zelf (met de handleiding) en probeer het dan nog eens in dit topic als je vastloopt.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Don Leon
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-03 19:49
Dj-sannieboy schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:36:
[...]

Staat er niks in de handleiding?
Koffie schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:00:
Hoi Don,

Als het goed is heb je ook een handleiding bij je Topfield gekregen.
Ik stel voor dat je daar eerst eens in gaat kijken. Het is niet echt de bedoeling dat je hier een topic start wat niet verder komt dan de iets met de strekking 'help hij doet het niet, hoe nu verder?'.

Probeer het eerst eens zelf (met de handleiding) en probeer het dan nog eens in dit topic als je vastloopt.
Staat niets in de handleiding van hetgeen wat ik wil.
The Realone schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:55:
Staat DHCP wel aan op je 780 (als in, krijgen andere apparaten wel een dynamisch IP toegewezen van dat ding)?

Wat doet ie als je op de PVR de DHCP uit zet en een statisch adres in vult?
Afbeeldingslocatie: http://i208.photobucket.com/albums/bb284/Lptjuh/380db766.jpg

Als er een kabel in een computer geplugt wordt, dan krijg ik wel direct verbinding. Toen we een laptop kregen, toen was er nogal wat gedonder met het draadloze internet. De oplossing die weten we eigenlijk niet meer.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:28
Wat ik dus zei; Schakel DHCP uit in je Topfield en zet daar een static IP in. In jouw geval iets in de geest van:

IP address: 192.168.1.60
Subnet mask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.254
DNS: 192.168.1.254

Kijk dan nog eens of het werkt. Ik ga er hier even vanuit dat het .60 adres vrij is.
Pagina: 1