Stationsletter toewijzen aan huidige partitie gaat niet

Pagina: 1
Acties:

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 19:17

pcprutser

No message

Topicstarter
Van de week heb ik op mijn laptop windows vista geinstalleerd. Eerst stond er windows xp op.
Ik kwam er vanochtend achter dat mijn D (documenten) partitie geen letter meer had, prima, even in schijfbeheer fixen, dacht ik.
Echter kan ik geen letter toewijzen, alleen de partitie verwijderen! Maar dat is niet de bedoeling!

Op internet kon ik geen oplossing vinden (weet ook niet waar ik exact op moet zoeken :s)
Kan iemand mij helpen?

HIER is een screenshotje te vinden

Verwijderd

Is de partitie wel te benaderen want zo te zien heeft het geen (herkenbaar) bestandssysteem?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Weet je nog of hij wellicht encrypted was middels één of ander programma?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
de partitie heb ik op NTFS geformatteerd, in xp

Verwijderd

Da's geen antwoord op de vraag.

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
sorry, maar de partitie is dus niet te benaderen :s

@CodeCaster: ik heb nooit een of andere programma gebruikt om encryptie toe te passen,

Verwijderd

Het lijkt er dus op alsof de mft corrupt is geraakt. Daardoor kan Windows geen bestandssysteem vinden en dus ook geen driveletter toewijzen aan wat het als een oningedeelde partitie ziet.

Je kunt recoverysoftware proberen om data terug te halen maar het makkelijkst is om je meest recente backup terug te zetten. Je hebt toch wel een backup? ;)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

hm, datis wel bale, ik heb ook wel eens gehad dat n partitie in verkenner de verkeerde letterhad, en in schijfbeheer helemaal geen letter, en ook niet kon toewijzen/veranderen. toen was de oplossing alles dr af, format, letter toewijzen, alles terug dr op. maar als die van jou echt niet meer toegankelijk is. (probeer ook eens vanuit je oude install, of is die weg?)

wat waren precies de eigenschappen van die partitie.. is het een extended partitie die zn 1e deel kwijt is geraakt ofzo? ziet schijfbeheer wel een partitie, of is het lege ruimte op de disk?

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
dat is zeker balen, veel schoolwerk staat erop (weliswaar van voorgaande jaren, maar toch..)
oude install is al weg, maar via verschillende tools kan ik de partitie wel lezen, alleen is het mij nog niet gelukt om via een van de tools ook daadwerkelijk de bestanden terug te halen..

Via mini windows xp kan ik in de diskmanager wel de naam, file system, status enzo zien, alleen ook hier kan ik geen letter toewijzen, en/of zichtbaar maken in mijn computer
Je zou dus zeggen dat de mft wel te recoveren valt, maarja, hoe..??

[ Voor 3% gewijzigd door pcprutser op 11-09-2009 08:12 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Even een opmerking met betrekking tot Hiren's BootCD, dit betreft illegale software, verwijzingen naar mogelijk download lokaties of hulp bij gebruik er van wordt niet op prijsgesteld of toegestaan hier op GoT.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 10-09-2009 23:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
@_Dune_: ik heb het aangepast

Inmiddels heb ik met GetDataBack de bestanden kunnen redden :D *O* er staan wel ineens bestanden tussen die er eerder niet stonden, maarja, maakt niet uit, k heb het tenminste terug :D
Pagina: 1