Toon posts:

Lenovo custom laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik wil graag een Lenovo laptop kopen. Dit met één enkele reden;
zij hebben voor zover ik heb kunnen vinden de beste hardware voor de laagste prijs.

Nu had ik gisterenavond een laptop naar mijn wens samengesteld via deze site.
Alleen kwam ik bij de afronding/betaling erachter dat het om de Amerikaanse
site ging en ik geen Nederlands aflever adres kon invoeren.

Ik gretig op zoek naar een Nederlandse Lenovo site waar ik mijn laptop zelf kon samenstellen.. maar
helaas. Ik heb tot op heden niets kunnen vinden, alleen Nederlandse verkopers waar kant & klare notebooks worden aangeboden. Die vanzelfsprekend saaier en duurder zijn.

Om je een indruk te geven waarom ik voor Lenovo heb gekozen en niet voor een bv. Dell:
  • Intel Core 2 Duo Processor P9600 (2.66GHz 1066MHz 6MBL2)
  • Genuine Windows Vista Home Premium 64
  • nVidia Geforce G 130M graphic card with 512MB memory
  • 15.6 HD WLED Glossy, 1366*768 with 1.3M integrated Camera
  • 2x2 GB PC3-8500 DDR3 SDRAM 1066MHz SODIMM Memory
  • 320GB Hard Disk Drive, 5400rpm
  • SuperMulti DVD Recordable (Tray type)
  • Intel WiMAX/WiFi Link 5150 (AGN)
  • 6 Cell Lithium-Ion 2.6Ah
  • 4186: 1Year Depot Warranty
From: $1,793.00 *
Sale price: $1,138.00 *
Total savings: $655.00 *

Dit alles voor (maar) € 800,-.

Al met al bèst een goede deal, nietwaar?

Nu baal ik wel wat gezien ik me de afgelopen weken heb verdiept in de hele laptop-scene.
En ik nu na al dat zoeken uiteindelijk bij Lenovo uitkwam.. nu dus blijkt dat ze niet overseas shippen
ben ik toch bang dat ik ben aangewezen op een andere fabrikant.

Mijn vraag is dan ook of iemand een manier weet hoe ik toch zelf een Lenovo laptop kan samenstellen en laten bezorgen naar Nederland.. OF weet iemand waar ik voor een soortgelijke prijs dezelfde hardware kan vinden?

Bij voorbaat dank,

R. de Reuzel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 19:18 ]

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 17:48
Om welk model gaat het? als het een Thinkpad is zou je even op ebay kunnen kijken of er een model met een soortgelijke configuratie te vinden is, die gasten versturen altijd over de hele wereld en kost je uiteindelijk minder geld dan ze direct in nederland te kopen (en je hebt meer keuze).

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mits de douane hem natuurlijk niet onderschept. Uit het buitenland kopen betekend dat je invoerrechten en belasting moet betalen waardoor hij flink duurder wordt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-12 15:03

Elektronicanet

Leds do it!

Houd er wel rekening mee dat - afgezien dat ze helaas niet naar Nederland leveren - bij die prijs nog BTW + invoerrechten + handelingskosten komen. Dan komt er zo een paar honderd euro bij nog :)

Nederlander in België

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-12 17:48
En dan ben je alsnog goedkoper uit dan in nederland kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het model is de IdeaPad Y550
Ik heb al op ebay gezocht inderdaad, werd en niet veel blijer van gezien hij me niet kon garanderen dat ik er garantie op zou hebben in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 19:18 ]

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-12 15:03

Elektronicanet

Leds do it!

Misschien off-topic, maar een scherm van slechts 768px hoog ga je spijt van krijgen :) En als het kan, zou ik voor een 7200 rpm harddisk gaan. Mijn Lenovo van 5 jaar oud (IBM Thinkpad) had dat al (en schermresolutie 1400x1050 wat ik nog steeds zeer waardeer).

Met andere woorden: misschien kun je de configuratie nog eens overwegen, en kom je dan op een model wat in Nederland wel degelijk te koop is.

[ Voor 24% gewijzigd door Elektronicanet op 10-09-2009 19:22 ]

Nederlander in België

Verwijderd

een vostro 1520 met een p8700 (2.53 ghz), heb je al voor 700-nogwat
bovendien heeft die een beter scherm, en een snellere hdd.

ddr2/ ddr3 maakt trouwens geen zak uit met een c2d, met 533 mhz dd2 trek je de hele bus al plat 8)7

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-12 16:36
800 euro voor een laptop met enkel een processor en het geheugen die er bovenuit steken vind ik alles behalve een koopje.
DDR3 geheugen geeft weinig meerwaarde. De Geforce is maar een licht geval, de hdd is standaard, de 4GB krijg je nooit vol, het scherm is 13 in een dozijn (en ik ga volledig akkoord met Elektronicanet), maar 1 jaar garantie en de rest is ook gewoon standaard.

Ik typ dit nu op een Asus X70AB (AthX2QL64, 17"@1600x900, 4GB, 500GB, HD4550, 2j gar c&r) voor 660 euro. Behalve de cpu (en DDR3 ram) is hij op alle vlakken beter én goedkoper dan jouw Lenovo.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Als je nog wat meer wil weten over de invoerrechten ed kun je in Shopping Forum kijken (of daar wellicht de vraag opnieuw stellen).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.