iTunes 9 herkent iPod classic niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb vanmiddag itunes 9 geïnstalleerd en ik heb niks anders dan problemen.
Ten eerste hapert elk nummer als ik van nummer wissel (in het begin hangt hij bij elk nummer 1 seconde vast).
Heb nog geprobeerd terug te zetten naar itunes 8 maar dat werkte niet.

Maar goed, ik accepteerde het in de hoop dat een toekomstige update dit verhelpt.
Het 2e probleem is velen malen erger; als ik mijn ipod classic heb aangesloten wordt hij niet meer weergegeven in itunes zelf, wel op de pc trouwens. Nu heb ik met een ander kabel mijn ipod aangesloten aan de pc onder die op itunes 8 opereert. En wat blijkt wordt weer herkent door de pc, maar niet door itunes zelf.

Ben veel fora langs geweest maar ik kan maar geen solutie vinden, hopelijk zijn er mensen die meer weten.

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hetzelfde heeft meegemaakt of toevallig een oplossing heeft?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 12:00
Heb je al de stappen uit dit support document geprobeerd: iPod shows up in Windows but not in iTunes?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alle stappen langs geweest. Ik krijg steeds dezelfde symptomen...
Het nare is dat mijn ipod classic perfect functioneert, geen haperingen of iets dergelijks, het wil alleen niet
in verbinding komen met Itunes.

Verder heb ik een ander software geprobeerd (winamp met ipod plugin) en kreeg ik weer de dezelfde symptomen (pc herkent ipod, winamp niet). Terug sturen heeft ook weinig zin aangezien ik de ipod nu al 2 jaar in bezit heb.

Heeft er iemand andere suggesties?

PS

Heeft het zin om bij een apple winkel te klagen, aangezien mijn ipod pas raar begon te doen nadat ik Itunes 9
had geïnstalleerd. Daarvoor werkte alles pico bello!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Ach, met een iPod classic is iTunes 9 helemaal niet nuttig. Ik zou zeggen lekker uninstallen en ergens op internet 8.2 zoeken en die verder gebruiken.

Apple winkel kan je doen, maar die weten waarschijnljik minder dan die handleiding en kunnen alleen vaststellen dat je iPod perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reactie, maar als je mijn eerste post had gelezen.
Dan wist je dat ik het onder (andere pc) ook heb geprobeerd met een nieuw kabeltje en Itunes 8.

Hij doet het gewoon helemaal niet meer sinds itunes 9, het lijkt wel alsof Apple mijn ipod kapot heeft gemaakt...
Of de aansluiting gat van mijn ipod is toevallig dan kapot gegaan, want zoals ik al zei als hij niet aangesloten is werkt hij perfect (maar er staat dus geen muziek op)... :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:35:
Niemand die hetzelfde heeft meegemaakt of toevallig een oplossing heeft?
Ik heb dus precies hetzelfde. Ook een ipod classic en sinds de update niet meer in itunes te vinden. Ik krijg continue de melding:

"De aangesloten iPod kan niet worden geïdentificeerd. Sluit hem
opnieuw aan en probeer het nogmaals."

Van alles geprobeerd. Itunes opnieuw geïnstalleerd. De ipod service proberen te herstarten. Onder computerbeheer de schijfnaam aangepast. Verder onder apparaatbeheer de drivers opnieuw geïnstalleerd en nog steeds niks! :(

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
iPod resetten?

Verwijderd

Ja ook gedaan en ipod hersteld op een andere pc, waar mijn ipod overigens wel goed werkt met itunes 9.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij voor je dat het op die andere pc werkt, bij mij tot nu toe nog helemaal niks.... :(
Kun je me in meer detail uitleggen hoe het zit met:

-ipod service herstarten
-computer beheer schijf naam aanpassen
-Apparaat beheer de drivers opnieuw installeren

Dat heb ik volgens mij nog niet uitgeprobeerd, misschien dat het voor mij wel werkt.

PS

mijn ipod was dacht ik leeg maar er staat wel 25,3 gb aan "other" op mijn ipod.
(het wordt steeds raarder, zeker nu ik zie dat er nog iemand is met hetzelfde probleem :/ )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat nog een artikel van apple met wat stappen die je kunt uitvoeren: http://support.apple.com/kb/TS1363?viewlocale=nl_NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit dan!!! Ik weet niet of er Tweakers zijn die dit al eerder hebben meegemaakt, maar zojuist mijn iPhone aangesloten aan iTunes 9 en die meldt vrolijk dat ik geen enkel programma heb!!!

WTF?! En dat terwijl mijn iPhone vol staat met meer dan 100 apps! Ben ze nu van de iPhone naar iTunes aan het overzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 12:00
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:43:
Dit dan!!! Ik weet niet of er Tweakers zijn die dit al eerder hebben meegemaakt, maar zojuist mijn iPhone aangesloten aan iTunes 9 en die meldt vrolijk dat ik geen enkel programma heb!!!

WTF?! En dat terwijl mijn iPhone vol staat met meer dan 100 apps! Ben ze nu van de iPhone naar iTunes aan het overzetten...
Het is natuurlijk niet de bedoeling om zomaar iemand z'n topic te kapen. Dit topic gaat over het niet herkennen van een iPod classic door iTunes 9 en heeft dus niets met jouw probleem te maken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is nu ook weer niet mijn bedoeling ;-) Ik kon echter het topic over iTunes 9 nergens ontdekken... vandaar

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:28:
Hier staat nog een artikel van apple met wat stappen die je kunt uitvoeren: http://support.apple.com/kb/TS1363?viewlocale=nl_NL.
Ben dat al langs geweest en nog steeds geen prijs.
Ik ga binnenkort eens naar een apple winkel, hopelijk kan ik iets regelen (duim voor me!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon pc formateren of een andere pc proberen dan werkt die zeker wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:51
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:55:
Of koop een nieuwe pc :+ Dat dus niet doen.

offtopic:
Poe jij hebt er verstand van. Je laatste 10 topics zijn gesloten? Maak eens een fatsoenlijke startpost en doe wat research ZELF. Z-E-L-F

[ Voor 26% gewijzigd door Bobmeister op 20-09-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is prima als je iemand wilt helpen, maar probeer dan wel iets nuttigs te posten :) PC formatteren is nogal een botte bijl-methode, waarmee je dus niet kunt achterhalen waar het fout gaat.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet om naar te doen, maar als je mijn eerste post hebt gelezen dan wist je dat ik het bij de pc onder al had geprobeerd maar zonder succes. Kortom, dat wordt dus deze week dan waarschijnlijk, langs een apple store gaan en heel lief kijken O-)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Wat als je je iPod formateert? Gewoon in Windows, rechtermuisknop op je iPod en dan formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeerd, maar ik kan geen acces krijgen tot de ipod via de pc.
Dus is het onmogelijk, tenzij iemand van jullie een manier heeft, ik ben namelijk ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iPod in disk mode, formatteren als FAT32 en dan kun je 'm als het goed herstellen met iTunes. Mocht dat niet werken kun je dezelfde procedure op een Mac proberen, dat heeft vaak een wat hogere kans van slagen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb vooruitgang geboekt.
Nadat ik de ipod had geformatteerd, is het me gelukt om mijn nummers op de ipod te zetten.
Het nieuwe probleem waar ik nu op gestuit ben is dat als hij klaar is met synchroniseren, dan reset hij de ipod automatisch en ben ik alles weer kwijt.

Dit gebeurt ook als ik de ipod aansluit (niks mee doe) en vervolgens van het kabeltje losmaak.

Heeft iemand een oplossing op mijn nieuwe probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je het formatteren precies uitgevoerd? Gewoon via verkenner en dan de schijf formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ipod in disk mode, vervolgens via verkenner de schijf geformatteerd.
Dan ipod hertelt en toen nummers erop gezet > gevolg is dat hij steeds herstart.

Verwijderd

Misschien heb je wat aan deze link: http://support.apple.com/kb/TS1493?viewlocale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net SP 2 van Vista geïnstalleerd en plots herkende itunes een ipod. Na herstellen werkt nu alles naar behoren. Misschien dat dit de crux was?

Laat maar. Net alles gesynchroniseerd, na de eerste keer loskoppelen wordt het apparaat wederom niet herkend. :(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,
heb vooruitgang geboekt!
Ik kan maximaal 10,6 gb op de een of ander manier op ipod zetten... Dus manage ik het manualy en heb
ik nu maar alleen mijn favoriete nummers erop dus niet de volledige 20 gb aan muziek.

Ik ben al blij dat ik op z'n minst muziek kan luisteren met de ipod, maar ben natuurlijk nog steeds op zoek naar een volledige solutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem opgelost. Zowel mijn iPod nano als iPhone konden na installatie van iTunes 9 niet meer worden geidentificeerd. Is opgelost door een aantal USB host controllers te disablen in devmgmt.msc (apparaatbeheer) onder het kopje Universal Serial Bus controllers.

Gewoon een aantal van die controllers uitzetten en je iPruts wordt weer herkend. Niet structureel denk ik want er zit ergens een device-resource-clash, maar het werkt.
Pagina: 1