ziektekostenverzekering, voorwaarden bij prolongeren

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:44
Ik zit met een vreemd gebeuren.

Ik ben al enige jaren verzekerd bij Anderzorg. Elk jaar krijg ik een nieuwe polis toegestuurd met daarop eventuele wijzigingen. Telkens laat ik de verzekering ongemoeid doorlopen.
Ik kan het me niet meer helemaal herinneren of daar nou de nieuwe 2009 voorwaarden ooit bij zijn meegestuurd, ware het niet dat ik nu een declaratie verwerkt krijgt tegen de polisvoorwaarden van 2005, en NIET van 2009.

kan/mag dit?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Als ik je goed begrijp sturen ze ieder jaar wijzigingen tav de polis van 2005. Dan is het toch logisch dat ze je declaratie beoordelen op basis van deze eerste polisvoorwaarden, rekening houdend met de wijzigingen? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Misschien kun je de situatie beter schetsen. Ik snap namelijk niet precies of je vraag is of ze terecht verwijzen naar de polisvoorwaarden van 2005 of dat je wilt weten wat er aan de hand is als je dit jaar geen voorwaarden hebt gehad.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als het een rekening is uit 2005 mag dat ja.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• paQ
@mig29
idd of ze nu terecht mogen verwijzen naar oude voorwaarden, terwijl er elk jaar veranderingen zijn.

@Cyberpope, nee van vorige maand

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nope, een rekening van 2009 (en behandeling in 2009, het gaat om de behandeldatum) moeten ze tegen voorwaarden 2009 behandelen, tenzij in deze voorwaarde uit 2005 niet veranderd is al die tijd.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• paQ
Het punt is namelijk dat enkel in de oude voorwaarden is terug te vinden dat ook op aanvullende dekkingen een eigen risico van 50 euro van toepassing is.
Dit kan ik namelijk nergens terug vinden in de voorwaarden van 2009.

m.a.w.
van je 'reguliere' zorg heb je 155 euro eigen risico, nu dien ik een declaratie in van aanvullende zorg (nl contactlenzen) en moet ik alsnog 50 euro eigen risico afdragen, op grond van "u heeft een eigen risico van 50 euro op de aanvullende dekking".
Het vreemde hierin is dat mijn vrouw haar bril géén eigen risico kende, en die is net zo lang als mij daar verzekerd en claimt elke 2 jaar 130 euro.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Je kunt bij het afsluiten op de aanvullende verzekering een eigen risico hebben afgesloten. Die geld ook nog in 2009.
Die 130 voor een bril, valt dat niet onder de basisverzekering?nee dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 10-09-2009 20:12 ]

• paQ
Ik zeg niet dat ik dat toén niet heb gedaan, maar ik vraag me af of ze nu mogen teruggrijpen op die voorwaarden, terwijl elk jaar een nieuwe polis wordt toegestuurd.

Daarbij is de basisdekking geloof ik 110 euro voor een bril, en het eigen risico uit de basisdekking is bijna op, in elk geval geen 50 euro meer resterend.

Eet de verzekeraar hoe dan ook niet van twee walletjes?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

paQ schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:06:
Ik zeg niet dat ik dat toén niet heb gedaan, maar ik vraag me af of ze nu mogen teruggrijpen op die voorwaarden, terwijl elk jaar een nieuwe polis wordt toegestuurd.

Daarbij is de basisdekking geloof ik 110 euro voor een bril, en het eigen risico uit de basisdekking is bijna op, in elk geval geen 50 euro meer resterend.

Eet de verzekeraar hoe dan ook niet van twee walletjes?
Het eigen risico van de basisverzekering en die van de aanvullende verzekering staan volledig los van elkaar en kunnen (en mogen) niet met elkaar verrekend worden.

Echter met deze sumiere informatie is het niet mogelijk om hier een goed oordeel over te geven. Als jij voor je aanvullende verzekering een eigen risico hebt afgesproken in 2005, dan mogen ze hier op terug vallen, zover het de aanvullende verzekering betreft. De polisvoorwaarden van de basisverzekering hebben geen invloed op de aanvullende verzekering. De aanvullende verzekering hoeft (ondanks elk jaar een nieuwe polis) heeft wellicht geen wijzigingen gehad in het eigen-risico stuk sinds 2005. Dan is dat ook niet veranderd.

Basis verzekering en aanvullende verzekering zijn 2 volledig losstaande verzekeringen die als je dat wilt zelfs bij 2 verschillende verzekeringsmaatschappij mag afsluiten (mits de verzekeringsmaatschappij de aanvullende verzekering ook los aanbied). Er is dus ook geen samenhang tussen het eigen risico van de basisverzekering en die van de aanvullende verzekering.

• paQ
smerig eigenlijk....

ik hoor wat je zegt. In weze vernieuw je dus elk jaar je basis en blijft de aanvullende dekking ongewijzigd doorlopen, terwijl er inmiddels betere voorwaarden gelden.
Je moet dus je aanvullende opzeggen en meteen opnieuw afsluiten om zo aan de nieuwe voorwaarden te komen |:(

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Tja, in verzekeringsland moet je gewoon goed opletten. Dat geld voor een autoverzekering, maar ook voor een aanvullende ziektekosten verzekering. Gelukkig heb je bij de basisverzekering wel enige overheidsbescherming, maar bij de aanvullende niet. Immers alles voor de marktwerking.

Dan krijg je van die geintjes dat ze de "top" verzekering langzaam in voorwaarden uitkleden en er een nieuwe "top"verzekering boven zetten.. Maar mensen die veel gebruik hebben gemaakt van de oude "top"verzekering, worden medisch niet geaccepteerd voor de nieuwe "top" verzekering.. Helaas.

Dus zelfs al had je vanwege je zwakke gezondheid gekozen voor een uitgebreid en duur pakket in het begin, wordt je er langzaam doch zeker uitgewerkt. (Terwijl de VVD gegarandeerd dat dit niet zou gebeuren).

• paQ
ja het is echt prachtig.
je betaalt 24 per maand extra, om van een declaratie van 74 euro maar 24 terug te krijgen.

olé

:|

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59
Tja, het kan ook zijn dat doordat je een eigen risico hebt je maandbedrag voor de aanvullende verzekering al die tijd lager was dan zonder.

• paQ
Wie zal het zeggen.
Ik heb Anderzorg in elk geval om wat verduidelijking gevraagd en waar ik die informatie uit kan halen

Pagina: 1