Ik ben van plan om een nieuwe muis te kopen. Een tijd terug had ik een keer een Razer DeathAdder in mijn hand en vond die erg lekker in de hand liggen, maar nu zie in o.a. bij Tweaker dat er twee varianten zijn, alleen de ene heeft USB 1.1 en de andere USB 2.0 bij een internet winkel had ik ook gelezen dat de muis met USB 1.1 ook ondersteund word door Mac. Maar de muis met 1.1 lijkt op afbeeldingen aan de buitenkant bedekt te zijn met van dat anti-smet plastic bekleed te zijn terwijl op de afbeelding van de muis met 2.0 het glad hard plastic lijkt te zijn. Klopt dit dit? Want zelf vind ik van dat anti-smet plastic wel fijner, maar is er dan ook nog een verschil tussen de USB 1.1 en 2.0 aansluiting, want ik ga de muis gebruiken op een Windows computer. Want in prijs zit er nauwelijks verschil tussen.
Ik denk dat dat anti-smet plastic gewoon een soort rubber is, dit zorgt voor meer grip op de muis. Persoonlijk vind ik dit ook wel fijner maar mijn ervaring is dat dit vrij snel slijt (logitech mx-500 en 510 en microsoft explorer R3). Momenteel muis ik met een Razer lachesis en deze heeft dit rubber aan de bovenkant, tot nu toe (3 maand oud) blijft het nog goed.
USB 2.0 is theoretisch sneller dan USB 1.1 maar hier zal je met je muis weinig van merken omdat deze erg weinig data verstuurd.
Ik raad het ook aan om dit topic door te lezen en daar eventueel je vraag te stellen, daar lezen wat meer mensen die ervaring hebben met muizen
USB 2.0 is theoretisch sneller dan USB 1.1 maar hier zal je met je muis weinig van merken omdat deze erg weinig data verstuurd.
Ik raad het ook aan om dit topic door te lezen en daar eventueel je vraag te stellen, daar lezen wat meer mensen die ervaring hebben met muizen
Als je topic niet beantwoord is dan is het niet wenselijk een dag later een nieuwe te openen.
En het is ook niet wenselijk dit in het topic te melden in plaats van een TR aan te maken
En het is ook niet wenselijk dit in het topic te melden in plaats van een TR aan te maken
[ Voor 35% gewijzigd door TERW_DAN op 10-09-2009 23:39 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik wou alleen de naam van het topic wat anders formuleren, omdat het anders eerder een discussie zou aanduiden in plaats van dat ik een vraag stel.Tsurany schreef op donderdag 10 september 2009 @ 19:18:
Als je topic niet beantwoord is dan is het niet wenselijk een dag later een nieuwe te openen.
Maar het klopt wel dat de muis met USB 1.1, zoals hierboven bijgevoegd, zo'n rubber achtig laagje heeft, of verscheelt dat per productie, want ik zag ook ooit zo'n muis waar de naam van een bepaald game (ik dacht Warcraft) op stond.
[ Voor 24% gewijzigd door kwinvdv op 10-09-2009 23:30 ]
Ze hebben hetzelfde soort rubber. De muis ziet er in het echt meer uit als deze foto: pricewatch: Razer DeathAdderkwinvdv schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:33:
Ik ben van plan om een nieuwe muis te kopen. Een tijd terug had ik een keer een Razer DeathAdder in mijn hand en vond die erg lekker in de hand liggen, maar nu zie in o.a. bij Tweaker dat er twee varianten zijn, alleen de ene heeft USB 1.1 en de andere USB 2.0 bij een internet winkel had ik ook gelezen dat de muis met USB 1.1 ook ondersteund word door Mac. Maar de muis met 1.1 lijkt op afbeeldingen aan de buitenkant bedekt te zijn met van dat anti-smet plastic bekleed te zijn terwijl op de afbeelding van de muis met 2.0 het glad hard plastic lijkt te zijn. Klopt dit dit? Want zelf vind ik van dat anti-smet plastic wel fijner, maar is er dan ook nog een verschil tussen de USB 1.1 en 2.0 aansluiting, want ik ga de muis gebruiken op een Windows computer. Want in prijs zit er nauwelijks verschil tussen.
Mat rubber, geen glanzend 'plastic'.
Beide muizen zijn USB 2.0, zodat onder Windows automatisch een hoge polling rate van 500Hz gebruikt kan worden. Met USB 1.1 gebruikt Windows stug een polling rate van 125Hz, ook al geeft de muis aan een lagere te willen gebruiken.
Beide muizen doen het onder Windows, Mac en Linux.
[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 10-09-2009 23:55 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
Let op verschil zit hem in de nieuwe versie met de 3,5G infrarode sensor die 3500DPI heeft enz.
Staat door elkaar in tweakers de 3500DPI versie is ergens 59 euro de goedkopere oude versie's 1800DPI tussen plm 35 en 50 euro.
Bij o.a. CYES staan ze allebei appart in de shop en leverbaar, daar kan je de verschillen duidelijk zien in de specs
Staat door elkaar in tweakers de 3500DPI versie is ergens 59 euro de goedkopere oude versie's 1800DPI tussen plm 35 en 50 euro.
Bij o.a. CYES staan ze allebei appart in de shop en leverbaar, daar kan je de verschillen duidelijk zien in de specs
Pagina: 1