Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Converteren naar PDF, slechte kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op mijn XP pc een plugin van adobe om .doc files om te zetten naar pdf

Hoe komt het dat de kwaliteit dan zoveel achteruit gaat en waarom kan ik dat nergens instellen?
Afbeeldingen worden heel korrelig, logo's als watermerk op de achtergrond worden opeens een stuk donkerder waardoor de tekst ervoor niet goed meer leesbaar is.

Ook met Adobe Designer van Adobe Professional (programma om zelf PDF documenten mee te maken) word de resolutie van afbeeldingen heel laag, nog veel lager zelfs dan wanneer ik een bestand via programma's als MS Word zelf opsla als pdf m.b.v. de plugin van adobe.

Als ik een .doc file online converteer naar pdf, bijvoorbeeld met PDFOnline, dan ziet'ie er wel redelijk uit (niet zo'n goede resolutie als het origineel maar een stuk acceptabeler)

Ik wil echter niet afhankelijk zijn van een online converter om zelf m'n documenten naar PDF te converteren, heeft iemand hier een oplossing voor?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gebruik een andere PDF-printer? Of software waar al een PDF-exporteerfunctie in zit, zoals Openoffice. Die gebruik ik vooral, en je krijgt netjes een scherm waar je de JPEG compressie kan instellen (of zelfs uitschakelen voor de beste kwaliteit).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat voor plugin? Ik heb Adobe Acrobat (Standard) en kan al deze dingen instellen in de printerdriver. Designer is trouwens niet specifiek bedoeld voor pdf's, daar is Acrobat voor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
doPDF does the trick :)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

In Word 2007 (SP2 of plugin) kun je een document opslaan als PDF. Bij het opslaan kun je kiezen voor (optimaliseren voor)standaard op minimale grootte.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-09-2009 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:15:
Wat voor plugin? Ik heb Adobe Acrobat (Standard) en kan al deze dingen instellen in de printerdriver. Designer is trouwens niet specifiek bedoeld voor pdf's, daar is Acrobat voor.
waarvoor is Designer dan wel?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je even op de website van Adobe had gekeken:
The premier development tool for creating Intelligent Documents. Streamline the development of Intelligent Documents to automate forms generation, data capture, and processing.

Oftewel een formulieren programma, niet een pdf-programma. Dat is dus Acrobat :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Ik gebruik PDFCreator (http://en.pdfforge.org/pdfcreator). De grootte van de gegenereerde PDF is dan zo'n 50-75 procent kleiner.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik 't print naar PDF werken de links erin opeens niet meer
Pagina: 1