Gedrag moderator (Floppus): goede voorbeeld geven gewenst?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.066 views

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Verwijderd in "Is de Islam een bedreiging voor Nederland?"

- Schijnheilig sorry zeggen
- Vervolgens: op de man afspelen, mij "een fanatisch aanhanger van een geloof" noemen, onwetend noemen, misbruik van macht toeschrijven etc. etc. (Het is me een raadsel waar dat vandaan komt).
- Dan, heel klein "Ohja, Pinockio, Neemt niet weg dat je in het echt waarschijnlijk ook heel eng bent, maar dat staat los van het punt."

Weer een persoonlijke belediging. Ik heb geen zin om hierop in te gaan in het topic, omdat ik dat offtopic vind, daarnaast ook niet netjes. Eigenlijk is het vooral verbazingwekkend en triest.

Ik heb Floppus een PM gestuurd:
Floppus,

Dit is toch een moderator onwaardig (zie onder)?

En dan zo'n schijnheilig excuus vooraf.

Je kent me niet, weet niet waar mijn nickname vandaan komt noch wat ik werkelijk denk, en toch gebruik je zowel mijn nick als mijn bijdrage om me persoonlijk aan te vallen.
Laat ik één ding zeggen: mijn denkwijze is heel wat genuanceerder dan je denkt. Maar tijdens een discussie vind ik het leuk dingen op scherp te stellen.

Als een moderator/frontpage admin zich zo misdraagt, hoe worden gewone users dan geacht zich te gedragen?

Groeten,
P.
Zijn reactie:
Oioi,

Ik neem aan dat je een grapje maakt?

Floppus
Nu kan het allemaal grappig bedoeld zijn maar zo komt het niet over. Ik heb liever een inhoudelijke discussie dan een flame. Wilde ook het topic hier verder ook niet mee vervuilen. Kan iemand anders hier zijn licht over laten schijnen?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Iemand met een rode kleur reageert in beginsel als user en heeft in bepaalde delen van GoT ook meer rechten om bepaalde moderatortaken uit te (kunnen) voeren.

Je kan / mag gewoon een TR aanmaken als je vindt dat iemand wat doet wat niet strookt met het beleid. Het feit dat Floppus crew is betekent niet automatisch dat hij gevrijwaard is van allerlei regels

Bovenstaande geschreven los van de inhoudelijke discussie die je aanhaalt

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Volgens mij is zijn reactie helemaal niet persoonlijk. Hij misbruikt je nickname enkel en volgens mij heeft het niet de bedoeling je persoonlijk aan te vallen of te kwetsen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Brons schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:57:
Volgens mij is zijn reactie helemaal niet persoonlijk. Hij misbruikt je nickname enkel en volgens mij heeft het niet de bedoeling je persoonlijk aan te vallen of te kwetsen.
Dit lijkt me toch redelijk persoonlijk :
Ohja, Pinockio, Neemt niet weg dat je in het echt waarschijnlijk ook heel eng bent, maar dat staat los van het punt.
:/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

DennusB schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:58:
[...]

[...]
Smiley vergeten te quoten?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Maar tijdens een discussie vind ik het leuk dingen op scherp te stellen.
Misschien deelt Floppus die eigenschap?

Ik zie weinig problemen met zijn post, enkel de laatste zin kan ik niet helemaal thuisbrengen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 18:09

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

DennusB schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:58:
[...]

[...]
Dat lijkt me redelijk bedoeld als een 'grapje', hence de ' :p '. Zeker in combinatie met de post zelf.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Om te beginnen is Floppus primair Frontpage Admin en heeft hij alleen PW-modrechten omdat dat aansluit bij zijn frontpage-rechtensetje. Sowieso is hij geen moderator in het forum waar de post in staat en reageert hij dus net zo zeer als gewone user als ieder ander.

Daarnaast drijft hij gewoon een beetje de spot met zaken in het algemeen en niet met jou, voor zover ik die post begrijp zonder de discussie gevolgd te hebben. Voor zover ik kan zien is die allesbehalve persoonlijk bedoeld. Zoals ik Floppus ken zou je het wel weten als die post persoonlijk bedoeld was, want Floppus staat er niet om bekend dat hij doekjes om de zaak windt. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
pinockio schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:51:
Verwijderd in "Is de Islam een bedreiging voor Nederland?"

- Schijnheilig sorry zeggen
- Vervolgens: op de man afspelen, mij "een fanatisch aanhanger van een geloof" noemen, onwetend noemen, misbruik van macht toeschrijven etc. etc. (Het is me een raadsel waar dat vandaan komt).
- Dan, heel klein "Ohja, Pinockio, Neemt niet weg dat je in het echt waarschijnlijk ook heel eng bent, maar dat staat los van het punt."
Ik heb het idee dat jij zijn post niet helemaal snapt, wat hij doet is een 'geloof' verzinnen en die ophangen aan een naam. Hij pakt dan jouw naam 'Pinokio' niet omdat jij zo heet, maar omdat dat een houten pop is waarbij zijn neus langer groeit als hij liegt, en daar verzint hij een geloof omheen waarbij hij jou dan een aanhanger daarvan noemt (vanwege je nick). Vervolgens beschrijft hij hoe volgens hem een aanhanger van dit geloof mensen 'dwingt' om altijd de waarheid te spreken, want anders..!

Tenzij jij echt geloofd dat je neus langer wordt als je liegt slaat het stuk absoluut niet op jou, maar op je nickname, die fictieve pop die graag een echt jongetje wil zijn.

De laatste zin snap ik ook niet helemaal, maar lijkt mij gewoon een grapje die er een beetje verkeerd uitkomt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De slotzin ziet er inderdaad uit als een mislukt grapje, verder vind ik het allemaal wel meevallen. Ik zou zeggen: gewoon een TR aanmaken en de lokale crew laten beslissen. Het rode kleurtje is imo inderdaad irrelevant :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is niet netjes om DM-conversaties hier te posten.

Verder vind ik wel dat mensen met een crewfunctie ook op andere onderdelen van T.net een voorbeeldfunctie zouden moeten hebben. Maar in dit geval ben ik van mening dat Floppus niet over de streep is gegaan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:31

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik sluit me hierbij aan. Hij komt helemaal niet gemeen of kwetsend over, het lijkt me dat hij gewoon probeert een punt duidelijk te maken. Dat laatste is misschien wat vreemd, maar als hij het serieus bedoelde zou hij die smiley niet gebruikt hebben lijkt me..

• pinockio
Canaria schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:16:
Het is niet netjes om DM-conversaties hier te posten.

Verder vind ik wel dat mensen met een crewfunctie ook op andere onderdelen van T.net een voorbeeldfunctie zouden moeten hebben. Maar in dit geval ben ik van mening dat Floppus niet over de streep is gegaan.
Die conversatie bestaat vooral uit mijn eerste bericht aan Floppus (die ik m.i. mag posten waar ik wil), en een vrijwel nietszeggende reactie van Floppus.

E.e.a. komt erop neer dat ik zou moeten weten dat Floppus een lomperik is van wie men blijkbaar iets dergelijks kan verwachten (ik heb even in andere topics gekeken en gezien dat dat het geval is). Ik zie die reactie als een troll, maar goed. Zelf zou ik - als moderator, waar dan ook, nooit op een dergelijke manier anderen bejegenen. Niet echt een goed voorbeeld dus. Ik laat het verder rusten.

[ Voor 2% gewijzigd door pinockio op 10-09-2009 16:55 . Reden: sorry, even foutjes eruit gehaald ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pinockio schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:52:
[...]

Die conversatie bestaat vooral uit mijn eerste bericht aan Floppus (die ik m.i. mag posten waar ik wil), en een vrijwel nietszeggende reactie van Floppus.

E.e.a. komt erop neer dat Floppus een lomperik is van wie men dat blijkbaar iets dergelijks verwachten (ik heb even in andere topics gekeken en gezien dat dat het geval is). Ik zie die reactie als een troll, maar goed. Zelf zou ik - als moderator, waar dan ook, nooit op een dergelijke manier anderen bejegenen. Niet echt een goed voorbeeld dus.
Hij bejegent je niet, hooguit met die laatste zin. En die is waarschijnlijk ook grappig bedoeld. :/

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

pinockio schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:52:
[...]

E.e.a. komt erop neer dat ik zou moeten weten dat Floppus een lomperik is van wie men blijkbaar iets dergelijks kan verwachten (ik heb even in andere topics gekeken en gezien dat dat het geval is). Ik zie die reactie als een troll, maar goed. Zelf zou ik - als moderator, waar dan ook, nooit op een dergelijke manier anderen bejegenen. Niet echt een goed voorbeeld dus. Ik laat het verder rusten.
Lomperik? Mwa. Het is een reactie die jou nickname gebruikt om zijn mening te illustreren door aan de hand van het pinokkio verhaal de reacties van streng gelovigen in het belachelijke te trekken. In principe dient pinokkio hier als een soort alternatieve flying spagetti monster.

Dat jij dit persoonlijk opvat vind ik vrij opmerkelijk. Lees je dan echt dat hij vind dat je langneuzige poppen fanatiek vereert? Want als dat zo is is m.i. je humormeter een beetje ongevoelig afgesteld :)

Ik wil je overigens niet aanvallen ofzo, ik ben gewoon echt benieuwd hoe je dit als een persoonlijke flame kan opvatten? Okay, die laatste zin is beetje een stomme grap, maar de rest is toch moeilijk anders op te vatten als een nogal absurde metafoor?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Die laatste zin is helemaal niet zo raar als je hem in de context van de rest van de tekst plaats. Althans, zo interpreteer ik hem:

Floppus heeft het er in grote lijnen over dat mensen van nature andere mensen die niet in de groep passen eng vinden. Die laatste zin, dat Pinockio in het echte leven ook eng is, is dus gezien vanuit derden uit een andere groep. Net zoals de zin: "Wir sind alle ausländer. Fast überall!"

Als ik dit verkeerd interpreteer, dan mijn excuses aan Floppus, dat getuigt alleen maar meer van het feit dat scripten, heilig of niet, interpreteerbaar zijn ;)

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ook ik vind dat je hier aardig overtrokken reageert en als er iemand is die op de man speelt, dan ben jij het hier wel. Je noemt Floppus immers een lomperik.

Het lijkt erop dat je de reactie van Floppus niet kan of niet wil begrijpen, terwijl voorgaande users toch al uitgelegd hebben hoe deze reactie opgevat zou moeten worden. Enkel de laatste zin kan enigzins vreemd opgevat worden, hoewel het wel betrekking heeft op de rest van het bericht, maar ook daarvan is het toch wel erg duidelijk dat het niet serieus bedoeld is.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

pinockio, ms moet je even wat minder lange tenen gaan hebben :)

hij beledigd je imho echt niet.. maar goed als ik topic title lees ben jij een moslim en die voelen zich over het algemeen heel snel beledigd.

Lekker zijn is een gave :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik begrijp echt niet dat je niet inziet dat hij enkel je nick mis/ge bruikt om iets duidelijk te maken. Die laatste opmerking kan iets te familiair over komen IMHO.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thrillseeka schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:26:

hij beledigd je imho echt niet.. maar goed als ik topic title lees ben jij een moslim en die voelen zich over het algemeen heel snel beledigd.
Die generalisatie en aanname is ook weer nergens voor nodig. :)

• pinockio
saviour schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:17:
Ook ik vind dat je hier aardig overtrokken reageert en als er iemand is die op de man speelt, dan ben jij het hier wel. Je noemt Floppus immers een lomperik.

Het lijkt erop dat je de reactie van Floppus niet kan of niet wil begrijpen, terwijl voorgaande users toch al uitgelegd hebben hoe deze reactie opgevat zou moeten worden.(...)
Wie kaatst kan de bal verwachten he. Gezien het feit dat F. blijkbaar een bepaalde reputatie heeft is die kwalificatie meer dan terecht.

(En dan nog... de beledigde onschuld van De Verlosser.... nee zeg. Iemand gaan verdedigen die eerst iemand “ in het echt waarschijnlijk ook heel eng” noemt. Zoiets ís toch op z'n minst "lomp" te noemen, hoe anders?)
Thrillseeka schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:26:

Moslim? Nou nee, dat dan weer niet... ik zou zeggen, lees het topic eens. Maar waarschijnlijk heb je (deels) gelijk - samen met anderen die beweren dat ik het niet zo serieus moet nemen. Toch had ik anders verwacht.

Wat m.i. dus blijft staan is dat ik vind dat een moderator een bepaald voorbeeldgedrag dient te vertonen en dat het bericht van Floppus (die een Flop is ;) >:) :P) daar niet aan voldoet.

(Overigens: bij copy-pasten vallen smileys weg, dus ook die :P van Floppus.)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pinockio schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:53:
[...]

(Overigens: bij copy-pasten vallen smileys weg, dus ook die :P van Floppus.)
offtopic:
Dan moet je een echte browser nemen, die de alt-tekst van een image ook meeneemt bij een kopiëeractie die een image bevat. :+

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik vind dat je wel een punt hebt over het laatste zinnetje. Waarschijnlijk heeft ie het niet zo bedoelt als het er staat, denk ik.

De rest van de post is geen aanval op jou.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

We moeten twee dingen uit elkaar halen:

1) Heeft Crew een voorbeeldfunctie?
Dan is het antwoord ja. Crewleden zijn ook net mensen, met hun goede en kwade dingen, maar van crew mag je verwachten dat ze zich bewust zijn van de netiquette op Tweakers.net en zich daaraan houden.

2) Is wat crewlid X doet acceptabel?
Dit is een discussie die mijn inziens niet publiekelijk gevoerd hoeft te worden. Net zomin als dat we users publiekelijk bespreken gaan we dat ook niet doen voor crewleden. LA is een beleidsforum en geen forum om specifieke personen te bespreken. Val je over een post dan maak je een TR of post je in SEM. Voor een modje is dat niet veel anders.

Als je het oneens bent met een aktie van floppus maak je een TR voor de locale crew of neem je contact op met floppus. Komen jullie er niet uit dan staat de weg open naar zijn admin of het doktersteam voor bemiddeling en uiteindelijk zou je via dezelfde kanalen nog een klacht in kunnen dienen ook. Maar La is niet het platform voor een discussie op persoonsniveau.

[ Voor 7% gewijzigd door Lustucru op 10-09-2009 19:58 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Epiloog: :)
Floppus kon niet eerder reageren, terwijl het wel net zo netjes is om, nu e.e.a. toch online staat ook zijn reactie te kunnen lezen. Bij deze dan:

Pinockio, sorry als het verkeerd gevallen is, laat ik daarmee beginnen.

Na het lezen van het topic zag ik stomtoevallig je nickname staan, en wilde al een reactie met een voorbeeld plaatsen. Je nick gaf enkel de inspiratie, vandaar de excuses voor het misbruiken van je post (of eigenlijk nick).

Ik heb een fictief iets in het algemeen neergezet als voorbeeld - met een knipoog om ook wat luchtigheid in het toch al beladen topic te krijgen. Dat voorbeeld had net zo goed over pinokkio kunnen gaan als ik je nick niet gezien had, maar om te benadrukken dat het niet op jou sloeg maar voor het algemeen een voorbeeld was met een inspiratie door je Nick en niets anders meende ik af te sluiten met een knipoog.

Toen ik veel later je DM kreeg - je had al lang ook weer in het topic gereageerd, heb ik werkelijk zitten twijfelen of je het serieus bedoelde, of als grap de 'vermaning' stuurde. Heb zelfs je posthistorie zitten bekijken of je wel van een grapje houdt, en besloot uiteindelijk dat het waarschijnlijk een grap terug was. Vandaar de DM terug om het toch even zeker te stellen.

Nu kom ik net pas weer online, en zie dit topic staan - en best wel perplex ervan. Je had natuurlijk ook gewoon op de DM kunnen zeggen dat het inderdaad serieus was, maar ik begrijp ook wel dat - omdat je serieus was - het idee kreeg dat je niet serieus genomen werd.

Anyway, ik denk dat het nogal een storm in een glas water is, ik zal deze reactie ook even in DM aan je doen toekomen (in geval je dit niet leest), en mocht meer uitleg nodig zijn dat kunnen we dat via DM wel uitpraten lijkt me.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.