Problemen met een geintegreerde videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Sant_Styx
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:52
Beste tweakers.

Ik ben een PC in elkaar aan het zetten, en heb tot nu toe alles goed werkend gekregen.
XP er zonder problemen op gekregen, hardeschijven en geheugen doet het allemaal.

Systeem:
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Antec Three Hundred Zwart
Gigabyte GA-MA790GP-UD4H
Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G
PC Power & Cooling Silencer 750 Quad Blue
Samsung SH-S223F
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
XFX Radeon HD4870 1.0 GB DDR5

Ik heb alleen een probleem met de videokaart. Het systeem heeft namelijk een geintegreerde videokaart, maar ik krijg de HD4870 niet aan de praat. Kan iemand mij vertellen wat de standaard procedure voor het installeren van een videokaart is, als er ook een geintegreerde kaart is?

Op het moment zie ik de HD4870 ook bijvoorbeeld niet bij de Device Manager.
Ik heb natuurlijk gezocht op internet, maar hier heb ik geen duidelijk stap voor stap handleiding kunnen vinden. Het enige wat ik vond was dat ik de geintegreerde kaart kon uitzetten in de BIOS, maar aangezien de nieuwe nog niet werkte gaf mij dit alleen een zwart scherm. Dus dit hielp mij ook niet.

Help? Wat moet ik doen/heb ik fout gedaan? :'(

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

In je BIOS kan je dat gewoon instellen. Je moet daar niet kiezen voor de onboard-GPU maar voor de PCI-e GPU. had je dus al gedaan... :X

Heb je de kaart gewoon goed aangesloten? Ook alle voedingskabels dus?

Zo ja, kan je de kaart in een andere PC proberen? Als ie het daar ook niet doet ligt het waarschijnlijk aan de kaart, of aan dat je hem niet goed aangesloten zou hebben natuurlijk...

[ Voor 64% gewijzigd door bwerg op 10-09-2009 16:47 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Sant_Styx
Kaart is goed aangesloten. gewoon in de PCIe 16 slot. pcie kabel uit de voeding erin. 2 lijkt me niet nodig.

Als ik de pc opstart met het scherm in de graka dan geeft hij alleen een zwart scherm.

Ik heb geen idee waar vanaf hier verder te gaan :S

• Tim Hovius
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2025
Probeer eens een ander PCI-e slot OF probeer eens CMOS clear
Had dit probleem ook met een 8600GTS en een Gigabyte X48-ds4 ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Tim Hovius op 10-09-2009 20:51 ]

• maier
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:59
Sant_Styx schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:16:
Kaart is goed aangesloten. gewoon in de PCIe 16 slot. pcie kabel uit de voeding erin. 2 lijkt me niet nodig.

Als ik de pc opstart met het scherm in de graka dan geeft hij alleen een zwart scherm.

Ik heb geen idee waar vanaf hier verder te gaan :S
2 voedingskabels lijkt jouw niet nodig? Als er 2 aansluiting voor stroom op de kaart zit lijkt me ook dat beiden aangesloten dienen te worden. Dat zal ook wel in de handleiding vermeld staan lijkt mij.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:21
Heb je je monitor wel op je HD4870 aangesloten?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

maier schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:54:
[...]

2 voedingskabels lijkt jouw niet nodig? Als er 2 aansluiting voor stroom op de kaart zit lijkt me ook dat beiden aangesloten dienen te worden. Dat zal ook wel in de handleiding vermeld staan lijkt mij.
Sommige kaarten werken uberhaupt niet als de 2e er niet in zit. Lijkt me dat dat dus best zou kunnen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Sant_Styx
CMOS clear heb ik al geprobeerd. kwam niks extra's uit.
Ik kan wel proberen om de twee pcie kabels aan te sluiten, dit zal ik morgen proberen.

monitor was goed aangesloten op de HD4870, beide uitgangen geprobeerd >> zwart scherm

Maar ik zie dat nog iemand ditzelfde zegt, dus dit wordt een taakje voor morgen.

zou een beschamende fout zijn :X

• Sant_Styx
Laatste post, het probleem is opgelost, was inderdaad de niet ingeplugde tweede stekker, een simpel probleem, een simpele oplossing, maar niet makkelijk gevonden als je het detail over het hoofd ziet.

tweakers, ook bedankt voor deze

*O*
Pagina: 1