Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• iedjie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
beste mensen,

mijn dochter verhuist naar Engeland dus heb ik besloten een bluetooth headset aan te schaffen om mee te skypen. Ik wil er echter mee door het huis en in de tuin kunnen lopen. Ik ben al de hele ochtend aan het googlen maar kom er maar niet achter wat nu het bereik is van een "goedkope" headset. Wel zie ik kantoor-headsets die tot 100 meter gaan maar dat kost gelijk € 240,- of meer.

1- Kan een headset van ong. € 50,- tot 20 meter komen en gaat het signaal ook door muren heen?

2- Heeft iemand ervaring met zo'n headset en welk merk en type is het dan?

Bij voorbaat dank, iedjie

• waffels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Volgens mij is de rijkwijdte van bluetooth een 2 à 3 meter en ga je dus met een bluetooth headset nooit door je eigen huis kunnen lopen...

Van opties zoals jij die zoekt heb ik helaas geen weet...

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb zelf - qua bereik - goede ervaringen met een Logitech Cordless Internet Handset. Dit is een dect-telefoon met usb-aansluiting, die helaas echter alleen met skype werkt. En niet met 64-bits besturingssystemen. En soms met gewoon windows xp ook nog problemen geeft. En waar geen nieuwe drivers meer voor uitkomen.

Maar verder is het een ideaal apparaat - qua bereik ;)

Maar misschien kan je iets soortgelijks vinden?

• iedjie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Bedankt voor jullie reacties. Ik begin t nu een beetje duidelijk te krijgen. Bijna alle bluetooth headsets zjin class 2, oftewel bereik van max 10 meter, (meestal 3 m of zo). BT class 1 heeft een bereik van 100 m max. Een class 1 BT dongle heb je al voor ong. € 25,-. Losse class 1 headsets zijn haast onvindbaar of van slechte geluidskwaliteit, (zoals de Callpod Dragon voor ong. $ 60,-). Compleet met basis wel vindbaar maar dat is dus allemaal vanaf € 240,-.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:09
iedjie schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:20:
Bedankt voor jullie reacties. Ik begin t nu een beetje duidelijk te krijgen. Bijna alle bluetooth headsets zjin class 2, oftewel bereik van max 10 meter, (meestal 3 m of zo). BT class 1 heeft een bereik van 100 m max. Een class 1 BT dongle heb je al voor ong. € 25,-. Losse class 1 headsets zijn haast onvindbaar of van slechte geluidskwaliteit, (zoals de Callpod Dragon voor ong. $ 60,-). Compleet met basis wel vindbaar maar dat is dus allemaal vanaf € 240,-.
Die 100m is alleen rond ideale omstandigheden. Ik heb ook zo'n class 1, maar het houd meestal al op rond de 10 - 15 meter. :( + de ander moet ook Class 1 zijn. Als die class 3 is heb je er nog niks aan..

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Uhmm...waarom moet hij perse bluetooth zijn ? Je zou ook kunnen kijken naar zoiets:
http://www.belkin.com/skype/howitworks/

Een WIFI telefoon voor skype...kun je daar gewoon een $2 headset aan hangen...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Pagina: 1