Externe USB behuizing voor 2,5" SATA met RAID ondersteuning.

Pagina: 1
Acties:

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 13:45
Omdat ik mn grote media center (waar 2x 320GB 2,5" SATA inzit) wil gaan veranderen naar een kleine media pc ben ik op zoek naar een externe bebuizing voor 2 2,5" SATA schijven met ondersteuning voor RAID 1.
Ik heb er 1 gevonden maar de verzend kosten zijn nogal hoog (minimaal $38), helemaal in vergelijking met de kost prijs ($19,99).
Klik.
Afbeeldingslocatie: http://www.geeks.com/imageshare/2/300x300/2540S-unit.jpg

Als ik probeer deze behuizing in een nederlandse webshop/winkel te vinden lukt mij dat niet. Ebay geeft ook al 0 hits op het type nummer (2542S).
Ook in de pricewatch staat geen USB behuizing welke met de specificaties welke ik zoek.

Nu hoop ik dus dat iemand mij een gouden tip kan geven en mij kan wijzen op een alternatief oid.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 20:20
Voila,
niet goedkoop maar wel precies wat je zoekt en ook nog eSata
Mobile raid

Als je googled op Mobile Raid vindt je nog wel wat meer sites die je kunt proberen.

• Gutteguttegut
Bjornski schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:03:
Voila,
niet goedkoop maar wel precies wat je zoekt en ook nog eSata
Mobile raid

Als je googled op Mobile Raid vindt je nog wel wat meer sites die je kunt proberen.
Dank je voor het meedenken :)

Googlen levert niet echt veel bruikbaars op.

Ik kan ook niet vinden of bovenstaande behuizing van Alternate altijd een externe voeding nodig heeft of dat deze ook zoals de behuizing welke ik aangeef op USB voeding werkt (welke natuurlijk mijn voorkeur heeft).

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Gutteguttegut schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:40:
[...]
Dank je voor het meedenken :)

Googlen levert niet echt veel bruikbaars op.

Ik kan ook niet vinden of bovenstaande behuizing van Alternate altijd een externe voeding nodig heeft of dat deze ook zoals de behuizing welke ik aangeef op USB voeding werkt (welke natuurlijk mijn voorkeur heeft).
De meeste externe usb schijven vanaf een bepaalde grootte (of 7200rpm) gebruiken al 2 usb stekkers om aan genoeg stroom te komen, dan zou je met een raidset van 2 stuks dus 4 usb stekkers nodig hebben voor dat apparaat. Daar komt bij dat ik het nut van Raid niet inzie op een usb verbinding die netto niet over de 30mb heenkomt...

wat is precies je doel? Waarom zoek je wat je zoekt?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zoek toevallig ook nog een USB behuizing waar 2 SATA schijven in kunnen, al dan niet in raid. Heb namelijk 2 SATA schijven over en die liggen nu stof te happen. Kun je niks in de pricewatch vinden?

Verwijderd

Wat heeft de snelheid met het nut van RAID 1 te maken? RAID 1 doe je voornamelijk om een HDD crash op te vangen, niet voor de snelheid. Een hele enkele uitzondering daargelaten die met een goede controller wat winst qua leessnelheid wil hebben.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:47:
Wat heeft de snelheid met het nut van RAID 1 te maken? RAID 1 doe je voornamelijk om een HDD crash op te vangen, niet voor de snelheid. Een hele enkele uitzondering daargelaten die met een goede controller wat winst qua leessnelheid wil hebben.
Nou, aangezien USB een host-controller protocol is, moet er van die 30mb ook nog de overhead af van de CPU, lijkt me, je houdt dus bar weinig over.

Ik zou eerder voor eSATA opteren dan, maar dan zit je sowieso aan een externe voeding (waar ik het probleem niet van inzie overigens).

• Gutteguttegut
Het gaat mij niet om de snelheid maar inderdaad om data bescherming.
De snelheid is ook niet zo belangrijk omdat het alleen om media gaat (muziek/foto's/video).
Ik wil bij mn nieuwe, kleine media center (waar maar 1 schijf in past) mn media op deze externe schijven zetten.

@Dj-sannieboy Zoals in de TS aangegeven heb ik niets kunnen vinden in de pricewatch.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hier is 'ie voor $20.99+$17.18 shipping. Overigens staat er nergens dat 'ie RAID ondersteunt... wie weet geeft 'ie wel gewoon 2 drive-letters ;)

• Gutteguttegut
Kuhlie schreef op donderdag 10 september 2009 @ 22:20:
Hier is 'ie voor $20.99+$17.18 shipping. Overigens staat er nergens dat 'ie RAID ondersteunt... wie weet geeft 'ie wel gewoon 2 drive-letters ;)
Er zijn 2 uitvoeringen 1 met en 1 zonder RAID.
Klik (zonder -> type 2540S).
Klik (met -> type 2542S).

[edit]Laat bovenstaande ebay verkoper nu ook de RAID versie verkopen :-)
Nu wordt het interessant.

[ Voor 18% gewijzigd door Gutteguttegut op 11-09-2009 12:57 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wat is het verschil met deze in de pricewathc?

pricewatch: Addonics Portable Dual Drive RAID enclosure#

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1