Ik heb sinds gisteren een nieuw moederbord in mijn pc gestop, namelijk de ASRock 939N68PV-GLAN. Probleem wat ik nu heb is het volgende: al sinds ik de pc voor het eerst opstartte met het nieuwe moederbord blijven de fans (CPU fan en Chassisfan) op volle toeren draaien. Ook een programma als speedfan heeft geen enkele invloed op het toerental van welke fan dan ook. In de bios worden alle temperaturen op het mobo goed weergegeven naar het schijnt, de proc blijft zo rond de 35 graden schommelen.
In de bios heb ik ook al een aantal settings geprobeerd maar vooralsnog geen succes....
Het enige wat ik kan bedenken is dat de CPU fan een 3 pins aansluiting heeft en er bij een van de opties in de bios (cool and quiet) gemeld wordt dat deze alleen werkt als er een 4 pins fan aangesloten is.
iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
In de bios heb ik ook al een aantal settings geprobeerd maar vooralsnog geen succes....
Het enige wat ik kan bedenken is dat de CPU fan een 3 pins aansluiting heeft en er bij een van de opties in de bios (cool and quiet) gemeld wordt dat deze alleen werkt als er een 4 pins fan aangesloten is.
iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?