• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:35
Beste Tweakers,

ik heb een probleempje;

Situatie:
Ik heb hier een
- Gigabyte GA-P55M-UD2
- Intel Core i5-750
- 4x 1GB Transcent DDR3 1333Mhz
- 2x 1TB WD10EADS
- HKC USP 5550
- Koning CMP-PSUP550

Probleem
Ik had alles netjes aangesloten, icm de Koning voeding. Wil de PC aanzetten. "Repeating contiunues Beep" ik opgezocht, en kwam er op uit. Niet genoeg prik op het moederbord.

Ik balen natuurlijk. Maarja toch even veder zoeken. Ik andere voeding gepakt. De HKC, zelfde probleem. (Zwaarder heb ik niet.). Nu kwam ik na wat proberen op de volgende conclusie.

De P4 moet 8 pins zijn anders wil hij niet gaan. Dus ik kijken of ik ergens een 8pins vandaan kan toveren. Maar u begrijpt het al. Niet te vinden :P, ik ging de HKC wat veder bestuderen. En zag dat er ook een 8pins PCI-E op zit. Ik voor de grap kijken of hij paste in de 8pins P4, en Ja hoor. Het paste. Maar ik durf de PC niet aan te zetten. Want geeeft een 8 PCI-E de zelfde spanning als een 8Pins P4 stekker? Het frapante vind ik dat het wel past. Uit ervaring zeg ik, als het past werkt het meestal. Alleen heb ik hier te weinig ervaring mee om het 'zomaar' even te proberen + ik geen zin heb om mijn moederbord te frituren ;)

Plaatje

Wit = Regulier
Middelste = PCI-E 6 pins
Onderste = PCI-E 8 pins

*note de 6 pins PCI-E en 8 pins PCI-E zitten op de zelfde kabel.

Ben benieuwd naar de reacties + suggesties.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Werkt het dus niet als je alleen de P4 stekker aan sluit? Dit past namelijk ook. Ik weet uit ervaring dat bij veel asus mobo's dat gewoon werkt.

Nog wat info waar je misschien iets aan hebt:

Afbeeldingslocatie: http://img476.imageshack.us/img476/3329/pcieplugdiagramoa5.png
Afbeeldingslocatie: http://www.subedartech.net/docs/pc/ATX-connectors.JPG

[ Voor 41% gewijzigd door Tweak-Freak op 10-09-2009 14:11 ]

• Goldman
Inderdaad, vergeten te vermelden:

Regulier P4 - 4 pins werkt niet.
En er word geadviseerd een 500W+ voeding te nemen. Maarja daar zit ik met beide voedingen boven.

Extra note: ik heb ook diverse grafische kaart en met de geheugen modules lopen spelen. Allemaal resulteerde in zelfde korte langdurige piepjes, wat op PSU zou duiden.

Verwijderd

Ik heb op mijn gigabyte moederbord gewoon een 4pins stekker in de 8pins aansluiting zitten met een amd phenom II 720. Dit doet het ook gewoon. Dus probeer is zoveel mogelijk uit je moederbord te halen en dan op te starten. Lukt dat dan heeft je voeding te weinig power.

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42

empy

Rijdt rondjes

Stop niet de 8-pins PCI-e in deze aansluiting in ieder geval! Je zal sluiting maken op je moederbord of in je voeding. De 8-pins mobo aansluiting heeft nl. 1 lange rij 12v en 1 lange rij gnd.
Koop dan gewoon een degelijke voeding die deze aansluitingen wel heeft. :)

Ik keek nog even naar het plaatje, maar uberhaupt al die aansluitingen zitten anders...

[ Voor 14% gewijzigd door empy op 10-09-2009 14:17 ]

• Goldman
"Kaal" opstarten ook geen effect, alleen mobo, cpu, geheugen en gfx kaart (Nvidia 8400GS en een ATI X550 geprobeerd

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

http://i41.photobucket.com/albums/e266/nereith/8-pin.jpg

Bij de 8-pins PCI-E stekker zit er op een pin waarop op de P4-stekker spanning staat aarde. Gaat niet werken dus.

edit: hoezo onduidelijke zin... :P

[ Voor 15% gewijzigd door Wokkels op 10-09-2009 14:20 ]

Permanent wintericon!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Ik zou je adviseren een goede voeding aanschaffen. HKC is in ieder geval een B-merk en die "Koning" voeding kan al niet veel beter zijn. Het hoort in principe gewoon te werken als je alleen de 4-pins P4 stekker aansluit, dat dat niet het geval is zegt wel genoeg over de voedingen die je nu hebt.

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01 12:30
Ik heb hetzelfde probleem.
Getest met 2 voedingen; 1 van 400 watt en 1 van 300 watt. Met beide voedingen nooit problemen gehad.

Volgens de handleiding zou het moeten werken met een 4 pins aansluiting. De 8 pins aansluiting is optioneel (recommended voor Intel Extreme Edition CPU)

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-01 12:30
Probleem gevonden.

Ik had mijn geheugen (2x 2GB) in de twee blauwe geheugensloten geprikt. Deze mogen (volgens de handleiding) echter alleen maar gebruikt worden indien alle 4 de geheugenbanken van geheugen voorzien zijn.

Na het plaatsen van het geheugen in de twee witte sloten werkte het systeem zonder problemen (ook met een 4 pins power connector).

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

de 8 pin gpu connector gaat echt niet in de 8 pin cpu connector passen hoor.. niets aan de hand, als ie past, is het een 8 pin cpu connector. echter een 6 pinc pci-e past wel in de 8 pin cpu, en dat is wel recept voor kortsluiting.
Pagina: 1