[iTunes 9] Home Sharing werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Lima
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01-2024

Lima

Techno>Music

Topicstarter
Ik heb iTunes 9 geïnstalleerd, op mijn Macbook en op mijn PC. Nu heb ik daar bij alletwee de home sharing aangezet en iTunes gemachtigd. Nu was dit op een verschillende account...
Dus heb ik de account van mijn PC veranderd zodat die dezelfde gebruikt als mijn iTunes op mijn Macbook. Als ik nu klik op machtig iTunes bij geavanceerde opties, dan zegt hij dat er 2 van de 5 computers gemachtigd zijn. Wat dus klopt.
Echter krijg ik geen geel icoontje bij het stuk waar de gedeelde item staan...iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Techno>Music

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

Japie.G

Colour Classic

ms een of andere firewall aanstaan?

Bij mij werkt het prima, ook tussen mac & pc!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Lima

Lima

Techno>Music

Topicstarter
firewall in osx staat uit, in windows vista ook. Kan het liggen aan een router instelling? Als ik mijn bibliotheek gewoon deel (dus niet via home sharing) dan kan ik wel mijn bibliotheken zien en hun afspeellijsten enzo...dus dat werkt wel.

Techno>Music

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Probeer Home Sharing eens uit en weer aan te zetten, misschien werkt het niet omdat je eerste met verschillende accounts hebt lopen werken. Home Sharing uitzetten doe je onder het Store menu (uit m'n hoofd).

• Lima

Lima

Techno>Music

Topicstarter
ik heb geprobeerd maar ik kan het niet vinden? Ik zie bij de store staan:
2 machines are authorized to play content purchased with this account. Maar geen optie om dat terug uit te zetten.

Techno>Music

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het zit onder advanced.

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/9114/screenshot20090910at213.png

• Lima

Lima

Techno>Music

Topicstarter
Oh, Thx! Nu werkt het, ik dacht nochtans dat ik dat gisteren ook al geprobeerd had. Echt een fantastische functie! Mijn Macbook heeft te weinig ruimte vrij voor men gehele muziek collectie over te zetten, en nu kan ik dus feilloos zonder miserie (iExport + Supersync + prutsen) mijn muziek overzetten...

Techno>Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik heb een soortgelijk probleem alleen krijg ik mijn iMac niet gemachtigd. Ik snap ook niet helemaal waar dat moet. Onder delen? want daar heb ik alles exact hetzelfde staan als op mijn MacBook Pro die thuisdeling wel actief heeft staan.

Ik kan trouwens wel gewoon de MacBook library zien vanaf mijn iMac en adnersom dus ook maar toch zegt hij steeds dat dat account niet gemachtigd is....
:S

Aan en uit zetten trouwens bij alle twee al geprobeerd alleen bij iMac kan ik het dus niet eens inschakelen. Ook herstart gedaan bij beide

[ Voor 15% gewijzigd door Underworld op 14-09-2009 14:16 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met ongeveer hetzelfde probleem.

Ik heb een windows desktop (met muziek) en een MacBook (waar de muziek naartoe moet).
Met thuisdeling werkt het enkel andersom, op de Macbook verdwijnt het kopje thuisdeling na het inschakelen en dan verschijnt op mijn windows computer de muziek van mijn MacBook. Maar andersom niet, heb al geprobeerd me opnieuw in te loggen op mijn account e.d. maar werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 21:41
Aangezien hier meer mensen problemen bleken te hebben met thuisdeling maar er intussen geen oplossingen zijn gepubliceerd gooi ik hier mijn probleem neer:

Ik heb een Vista x64 PC waarop al mijn muziek staat. Ik heb voor deze pc Thuisdeling ingeschakeld in iTunes.
Sinds kort heb ik een MBP '10 waar ik muziek op wil afspelen van de PC. Ook hier is thuisdeling ingeschakeld. De poorten in de router zijn correct ingesteld (3689 en 5353) want voor allebei werkt de applicatie remote op de iPhone. Wat is mijn issue:

MBP ziet library pc en kan daar ook van afspelen, maar bij het kopiëren valt soms de verbinding weg - zoals hierboven ook is beschreven door anderen

PC ziet MBP library niet.

Ik heb alle machtigingen en thuisdelingen op beide apparaten al eens uitgezet, apparaten herstart en machtigingen en thuisdelingen ingeschakeld, maar de situatie verandert niet.

Iemand die me hier een tip kan geven?

                           

Pagina: 1