• malibujus87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik heb laatste tijd problemen met het beeld van mijn HTC Touch Dual.
Het beeld verschuift (bovenste staat onder en het onderste boven) en soms staat het beeld in spiegelbeeld.
Het wordt steeds erger en nu blijft het scherm zwart en gaat soms nog aan als je heel vaak achter elkaar de standby knop indrukt.

Bij de Vodafone winkel wisten ze niks, bij een andere telecom winkel werd mij verteld dat het zeer waarschijnlijk om een softwarefout gaat (iets wat ik zelf ook wel al kunnen bedenken).
Er werd me geadviseerd om een hard refresh te proberen, dit lukte niet.
Verder moest ik nog proberen een software update uit te voeren op de site van HTC.
Toen ik daarvoor ging kijken kwam ik daar nog een hotfix tegen voor problemen met abnormaal beeld.
Die geprobeerd maar tevergeefs.
Nu wil ik dus proberen die Windows Mobile update 6.1 te downloaden maar dan krijg ik de melding:

Sorry, deze softwaredownload is niet geschikt voor jouw toestel

na het invoeren van mijn serienummer. :/

Iemand die weet wat ik nog kan doen?
Ik zou toch graag willen updaten maar hoe kom ik daaraan?
Is het bijv. mogelijk om een ander serienummer in te toetsen dat zeker werkt (zoja wie heeft een werkend S/N nummer om die update te kunnen downloaden)?

Vast bedankt.

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 09:13
Waarschijnlijk is je toestel simlocked, dat verklaard waarom je niet bij HTC kan downloaden.

Als die simlocked is moet je de software verkrijgen via je Operator of een Hard SPL uitvoeren (garantie vervalt dan wel)

Helaas kan ik je geen S/N geven want ik heb geen HTC Touch Dual. :)

Voor meer informatie omtrent HardSPL, check het XDA forum.

[ Voor 23% gewijzigd door Sharky_NL op 10-09-2009 12:48 ]

• malibujus87
Simlocked is mijn toestel niet.
Ik heb wel eens een andere simkaart erin gehad.
Ik weet wel niet of mn toestel unbranded is.
Maar is het niet mogelijk om dan een ander serienummer in te toetsen dat niet geregistreerd staat als unbranded of simlocked en daarmee die update binnen te halen?

• Sharky_NL
malibujus87 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:47:
Simlocked is mijn toestel niet.
Ik heb wel eens een andere simkaart erin gehad.
Ik weet wel niet of mn toestel unbranded is.
Maar is het niet mogelijk om dan een ander serienummer in te toetsen dat niet geregistreerd staat als unbranded of simlocked en daarmee die update binnen te halen?
HTC checked idd alleen op s/n als je een andere s/n invoert (van iemand die ook een HTC Touch Dual heeft) dan kan de software downloaden, alleen geen garantie dat de software ook werkelijk gaat werken. Heb je nog garantie op je telefoon, anders kan je net zo goed HardSPL uitvoeren.

• malibujus87
Sharky_NL schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:50:
[...]

HTC checked idd alleen op s/n als je een andere s/n invoert (van iemand die ook een HTC Touch Dual heeft) dan kan de software downloaden, alleen geen garantie dat de software ook werkelijk gaat werken. Heb je nog garantie op je telefoon, anders kan je net zo goed HardSPL uitvoeren.
Ik heb als het goed is nog garantie, alleen het probleem is dat ik het garantiebewijs niet meer terug vind.
Dan heb ik aan die garantie dus ook niet meer echt wat.
Ik probeer vandaag nog een keer te zoeken, anders is HardSPL misschien wel een optie ja.

• malibujus87
..

[ Voor 98% gewijzigd door malibujus87 op 10-09-2009 14:32 ]

• malibujus87
Ik ben dus van plan Hard SPL uit te voeren.
Iemand die me hier een beetje bij kan helpen hoe ik dat stap voor stap kan doen?
Op het XDA forum kan ik het niet direct vinden en is alles ook in het engels.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Probeer het eerst eens met Google of een search op XDA. Er is namelijk best wel wat te vinden over dit onderwerp. Als je daarna nog specifieke vragen hebt, kun je ze stellen. Hou overigens wel even Beleid met betrekking tot custom ROM's in de gaten ;)

• Sharky_NL
Helaas kunnen we alleen zeggen dat op het XDA moet kijken hoe je het moet doen, dit mag hier niet besproken worden verder..

1 tip

Goed lezen en neem je tijd ;)
Pagina: 1