Titel nieuwsbericht is pure flamebait

Pagina: 1
Acties:

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
nieuws: Apple: huidige gamehandhelds maken geen kans tegen iPod touch

Ik heb de presentatie nog even bekeken maar wat er in de titel staat wordt op geen enkele manier gezegd daar. Uiteraard wordt de loftrompet gestoken over de iPod Touch als gameplatform, en naar mijn smaak een tikje overdreven, maar dat de overige spelers kansloos zouden zijn blijkt nergens uit.

Ik snap dat 145 reacties in goed 3 uur leuk is voor de ad impressions maar is het voor een nieuwssite geen aardig idee om iets dichter bij de werkelijkheid te blijven?

Zoef

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
In principe heb je natuurlijk gelijk. Apple heeft niet letterlijk gezegd dat de huidige gamehandhelds geen schijn van kans maken. Door de manier van presenteren, de nadruk op het prijsverschil van de games en de sneer naar de hoeveelheid beschikbare 'games' is dit echter wel de essentie/vertaling zoals ik die er uit heb gehaald.
Ik snap dat 145 reacties in goed 3 uur leuk is voor de ad impressions maar is het voor een nieuwssite geen aardig idee om iets dichter bij de werkelijkheid te blijven?
145 reacties is niets bijzonders en zeker niet het doel van onze berichtgeving in relatie tot advertenties. We hebben zoveel pageviews, dat we nooit 'uitverkocht' zijn. Sterker nog; we hebben afspraken gemaakt over welk percentage van de geserveerde pagina's een advertentie mag bevatten.

[ Voor 42% gewijzigd door Wilbert de Vries op 10-09-2009 13:20 ]

• Zpottr
  • Niet online
Wilbert de Vries schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:14:
In principe heb je natuurlijk gelijk. Apple heeft niet letterlijk gezegd dat de huidige gamehandhelds geen schijn van kans maken. Door de manier van presenteren, de nadruk op het prijsverschil van de games en de sneer naar de hoeveelheid beschikbare 'games' is dit echter wel de essentie/vertaling zoals ik die er uit heb gehaald.
Dan had de titel moeten zijn "Wilbert: huidige gamehandhelds maken geen kans tegen iPod touch als de aannames van Apple waar zijn". Een opniniestuk dus, met een columnist in de hoofdrol. Niet Apple: met een uitspraak die simpelweg nergens op berust, in het nieuwsoverzicht.
145 reacties is niets bijzonders
And counting: we zitten nu op 180. Op zich wellicht niets bijzonders maar het is meer dan twee keer welk ander bericht ook sinds gisterochtend. En er is eigenlijk geen nieuws te rapporteren... behalve wat marketinggebabbel van een topman van Apple en de verzonnen spin die jij eraan geeft.
en zeker niet het doel van onze berichtgeving in relatie tot advertenties. We hebben zoveel pageviews, dat we nooit 'uitverkocht' zijn. Sterker nog; we hebben afspraken gemaakt over welk percentage van de geserveerde pagina's een advertentie mag bevatten.
In dat geval zie ik geen enkele reden een Apple-gerelateerd artikel, waarvan je weet dat het toch al drommen fanboys en hun tegenpolen aantrekt, nog wat lichter ontvlambaar te maken door een titel uit je duim te zuigen. Het heeft een hoog Televaag-gehalte, sorry. En als ik het geen smet op een verder waardevolle site zou vinden zou ik de moeite niet nemen hierop te reageren.

Zoef

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zpottr schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:01:
en de verzonnen spin die jij eraan geeft.
Dat vind ik niet echt netjes eerlijk gezegd..
Apple richt zich meer op de booming gaming-industrie, wat ook duidelijk werd gezegd / geshowed:

10:34AM "And people are starting to see what a great gaming device this is. When you think about the companies that came before us... when you played those other systems, they seemed so cool, but now when you look at them, they don't stack up against the iPod touch."

Net als ik zei..

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/09/apple-ipod-sept-09-1285-rm-eng.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/09/apple-ipod-sept-09-1288-rm-eng.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/09/apple-ipod-sept-09-1293-rm-eng.jpg

Tevens is het volgens mij nogal een sarcastische titel, vind 'm zelf helemaal top mocht dat zo zijn bedoeld!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Ik weet dat ik dit beter in de discussie van het nieuwsbericht aandraag, maar toch...het zijn dan ook waanzinnige non-arumenten die apple aandraagt. Je weet net zo goed als ik dat dat aantal games argument onzin is. "No app store" (ik WIL geen appstore, ik wil fysieke games) en "no ipod" (die slaat al helemaal nergens op, kan iemand die uitleggen? Een ds is slecht omdat het geen ipod is? 8)7 ) zijn niet echt argumenten die je naar een zinnig nieuwsbericht kan vertalen, tenzij je met een reclamecampagne voor apple bezigbent. Aangezien tweakers inderdaad live coverage doet van alweer een zoveelste apple evenement vermoed ik dat ik daarmee de spijker op de kop sla.
Dan had de titel moeten zijn "Wilbert: huidige gamehandhelds maken geen kans tegen iPod touch als de aannames van Apple waar zijn". Een opniniestuk dus, met een columnist in de hoofdrol. Niet Apple: met een uitspraak die simpelweg nergens op berust, in het nieuwsoverzicht.
QFT
Op z'n ergst is het een hyperbool maar aangezien Apple zelf het beweert is de titel op Tnet relatief 'schoon'.
Niet echt, apple praat enkel in hyperbolen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 14:34 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn mening als moderator die ooit flamebait in de FAQ heeft uitgelegd

Er valt een hoop over de titel te zeggen maar technisch gezien is het geen flamebait of troll. Op z'n ergst is het een hyperbool maar aangezien Apple zelf het beweert is de titel op Tnet relatief 'schoon'.

De hoeveelheid reacties is trouwens nauwelijks een indicatie. Het gegeven dat een industriepoot (mediaspelers) vanuit het niets opeens de DS/PSP aanvalt met grof geschut is op z'n best interessant. Zo bezien is een iTouch een stuk 'beter' dan verwacht en daarover valt idd veel te praten/reageren

[ Voor 34% gewijzigd door Delerium op 10-09-2009 14:31 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Uit Apple's presentatie is af te leiden dat ze het ongeveer zo bedoelen zo als het in de titel hier op T.net staat. Wat dat betreft ben ik het dus ook niet met de topicstarter eens. Kijkend naar wat CLB hierboven post lijkt het me overduidelijk. Dat ze het niet letterlijk gezegd hebben doet er imo niets aan af. Vind ik een beetje mierenneuken. De strekking is volkomen duidelijk.

Verder is het imo ook best nieuws. Apple heeft invloed, en als zij zo'n claim maken, dan is het nieuws. Ik vind het zelf een volslagen achterlijke claim, maar dat betekent niet dat het niet op T.net zou kunnen. Het feit dat Apple het roept is nieuws, het is niet zozeer nieuws omdat het de waarheid zou zijn. Tenminste, zo kijk ik er tegenaan. Het aantal reacties geeft ook wel aan dat hetgeen Apple gezegd heeft in die presentatie nog voor best wat discussie zorgt. Wat dat betreft past het dus prima op de FP.

Hoe het een flame kan zijn dat je de strekking van Apple's presentatie in een zin probeert vast te leggen zie ik overigens totaal niet in.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 10-09-2009 14:33 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:26:
Ik weet dat ik dit beter in de discussie van het nieuwsbericht aandraag, maar toch...het zijn dan ook waanzinnige non-arumenten die apple aandraagt. Je weet net zo goed als ik dat dat aantal games argument onzin is. "No app store" (ik WIL geen appstore, ik wil fysieke games) en "no ipod" (die slaat al helemaal nergens op, kan iemand die uitleggen? Een ds is slecht omdat het geen ipod is? 8)7 ) zijn niet echt argumenten die je naar een zinnig nieuwsbericht kan vertalen, tenzij je met een reclamecampagne voor apple bezigbent. Aangezien tweakers inderdaad live coverage doet van alweer een zoveelste apple evenement vermoed ik dat ik daarmee de spijker op de kop sla.
Ik begrijp het wel hoor, vind het zelf ook non-argumenten, maar als Apple daar in gelooft :+
En 'no iPod' slaat waarschijnlijk op het niet kunnen afspelen van muziek / films wat de DS / PSP niet kunnen
(volgens Apple dan ;) )

Apple speelt het heel sneaky, daar geef ik je gelijk in, maar de titel van het nieuwsbericht vind ik vrij goed.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:45
Dan zie ik het toch meer op de manier van Zpottr. Door het op deze manier te brengen (en dat zie je ook aan de reacties), is het eerder een rode lap voor een stier houden... Natuurlijk brengt Apple het overdreven, maar is het dan echt nodig om er nog een schep bovenop te doen ;)

@Boeboe, ik vind dat je er wel erg 1-dimensionaal tegenaan kijkt. Het past niet in jouw straatje, dus is het niets? De Wii brak met het heersende paradigma van een gameconsole en dat is een enorm succes geworden. Bij de DS is het natuurlijk een vergelijkbaar verhaal. Dat probeert Apple nu ook. Maar ze hebben duidelijk ambitie in die richting, dan mag T.net daar toch over berichten? Dat gebeurt volgens mij ook als er info is over een nieuwe console van een van de bestaande consolemakers.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• CLB
  • Niet online

CLB

Hoedje schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:36:
Natuurlijk brengt Apple het overdreven, maar is het dan echt nodig om er nog een schep bovenop te doen ;)
Wat is 'een schep bovenop'?
Ik heb 't event gisteravond gevolgd en vanochtend las ik de titel van het bericht..
Klopte precies imho, vond 'm juist goed! Dat sommigen van ons er aanstoot aan hebben is jammer..

Ik maak ook redelijk vaak GR topicjes aan, omdat er (voor mij) 'debiele dingen' instaan, tsjaa.. :+
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:47:
Het gaat erom dat apple een lijst voorhoudt met de boodschap "dit is wat jullie willen" terwijl het gewoon is wat apple dolgraag zou willen. Het is niet de bevolking die wil dat iedereen uitsluitend van de apple appstore koopt en we enkel ipods dragen ;).
Welkom in de wereld van bijzonder goede marketing ;)

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 10-09-2009 14:50 ]

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:36:
Dan zie ik het toch meer op de manier van Zpottr. Door het op deze manier te brengen (en dat zie je ook aan de reacties), is het eerder een rode lap voor een stier houden... Natuurlijk brengt Apple het overdreven, maar is het dan echt nodig om er nog een schep bovenop te doen ;)

@Boeboe, ik vind dat je er wel erg 1-dimensionaal tegenaan kijkt. Het past niet in jouw straatje, dus is het niets?
Wat ik specifiek wel/niet wil ging het niet echt om, ik mag inderdaad zoveel roepen als ik wil, er zullen wel genoeg mensen zijn die van de appstore kopen en iedere nieuwe generatie ipod blijven aanschaffen. Het gaat erom dat apple een lijst voorhoudt met de boodschap "dit is wat jullie willen" terwijl het gewoon is wat apple dolgraag zou willen. Het is niet de bevolking die wil dat iedereen uitsluitend van de apple appstore koopt en we enkel ipods dragen ;). Dromen mag, maar het als argument gebruiken waarom apple de competitie zou verslaan is wat vreemd, doch te verwachten van apple. Het als nieuwsbericht gebruiken is echter een stap te ver.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:45
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:47:
[...]
Het gaat erom dat apple een lijst voorhoudt met de boodschap "dit is wat jullie willen" terwijl het gewoon is wat apple dolgraag zou willen. Het is niet de bevolking die wil dat iedereen uitsluitend van de apple appstore koopt en we enkel ipods dragen ;). Dromen mag, maar het als argument gebruiken waarom apple de competitie zou verslaan is wat vreemd, doch te verwachten van apple.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar gezien het succes van de App Store is het blijkbaar wat een hoop mensen willen. Of je het goed of slecht vindt, het is toch onderscheidend aan de iPod touch (niet zozeer over de downloadwinkel, maar wel de prijs, diversiteit en kwantiteit van het aanbod). Natuurlijk wil niet iedereen het. Natuurlijk zijn er mensen die liever fysieke knoppen hebben etc. Maar het zijn wel onderscheidende kenmerken van de iPod touch vs. PSP & DS.

Ik vind de Wiimote uiteindelijk ook niet zo leuk. Maar dat wil niet zeggen dat het geen onderscheidend kenmerk is van de Wii :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1