PCHut stort bedrag niet terug.

Pagina: 1
Acties:

• masura
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Ik heb een 2 tal maand geleden een grafische kaart en een set ram besteld bij PCHut.nl. Na een maand wachten konden ze nog altijd niet leveren, ik heb toen besloten om mijn bestelling te anuleren. Volgens PCHut was dit geen enkel probleem, nu ben ik een maand verder. Ze reageren enorm traag of soms niet op mijn emails. Ik vroeg mij af wat mijn rechten zijn in deze situatie? Hun laatste reactie was op 11 augustus, toen zat de terugstorting in de "molen". Dan is dat toch wel een zeer trage molen.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Gewoon bellen is sneller...

AV PC-Hut artikel 11:
De termijn voor terugbetaling is 30 dagen. Indien betaling uitblijft dient u ons hierover te contacteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Pannenkoekkie op 10-09-2009 11:34 ]

Verwijderd

Mailen dat je aangifte gaat doen,..dit riekt naar verduistering, oplichterij en/of wanprestatie. Twee maanden wachten op de bestelling en na annulering (een maand na die bestelling) is geen "redelijke termijn" meer te noemen. Zeker niet nadat dit op 11 Augustus 2009 nogmaals door PC-Hut bevestigd is (restitutie van het volledige bedrag zit in de molen). Heb je die uitspraak dat restitutie "in de molen" zat per e-mail ontvangen of is dit telefonisch aan je bevestigd? Indien per e-mail, bewaar deze dan, dit is een toezegging dat het bedrag wordt terug betaald, dat dient binnen een redelijke termijn te gebeuren, deze is m.i. verstreken. Ik geloof dat een redelijke termijn 3 of 6 weken bedraagt na annulering.

TweakersNET zou de PC-Hut niet meer in haar PriceWatch list moeten opnemen als blijkt dat dergelijke praktijken van De PC-Hut niet meer als afzonderlijk incident gezien kunnen worden.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 18:01

alwinus

Tweaked

bellen is sneller. Klopt. Maar inhoud van een telefoongesprek altijd even bevestigen per mail!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:48:
Mailen dat je aangifte gaat doen,..dit riekt naar verduistering, oplichterij en/of wanprestatie. Twee maanden wachten op de bestelling en na annulering (een maand na die bestelling) is geen "redelijke termijn" meer te noemen. Zeker niet nadat dit op 11 Augustus 2009 nogmaals door PC-Hut bevestigd is (restitutie van het volledige bedrag zit in de molen). Heb je die uitspraak dat restitutie "in de molen" zat per e-mail ontvangen of is dit telefonisch aan je bevestigd? Indien per e-mail, bewaar deze dan, dit is een toezegging dat het bedrag wordt terug betaald, dat dient binnen een redelijke termijn te gebeuren, deze is m.i. verstreken. Ik geloof dat een redelijke termijn 3 of 6 weken bedraagt na annulering.

TweakersNET zou de PC-Hut niet meer in haar PriceWatch list moeten opnemen als blijkt dat dergelijke praktijken van De PC-Hut niet meer als afzonderlijk incident gezien kunnen worden.
Of misschien is er gewoon een foutje in hun administratie geslopen en is er ergens een betaalopdracht blijven liggen bij de afdeling/medewerker die daar over gaat. Om dan meteen moord en brand oplichting en verduistering te gaan schreeuwen en te gaan speculeren over dat het geen afzonderlijk incident is slaat werkelijk helemaal nergens op. En dat wil ik in dit topic dus ook niet meer zien!

@masura: Je hebt recht op terugstorten van het aankoopbedrag binnen 30 werkdagen, zoals de winkel ook in haar Algemene Voorwaarden vermeldt. Ik zou zeggen: bel ze eens op, wellicht werkt dat beter dan mailen. En als dat niet helpt: een aangetekende brief waarin je ze nog eenmaal de kans geeft het geld over te maken, voordat je ze in gebreke stelt en eventuele verdere stappen gaat ondernemen.

Mocht je een rechtbijstandverzekering hebben, dan zou je die kunnen vragen je te helpen bij het sturen van zo'n brief.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• masura
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Blijkbaar reageren ze sneller op een iets bozere mail, ik heb net antwoord gehad dat het afgeschreven is en dat ik het snel zou moeten terugvinden op mijn boekje. Bedankt voor de info, ik wist niet dat ze 30 dagen de tijd hadden om terug te storten. Als dit het geval is dan waren ze nog maar enkele dagen overtijd. Mss iets te hard van stapel gelopen.

Verwijderd

/me gaat zijn mond spoelen.

Blij voor je dat het opgelost is!

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 16:32 . Reden: Iets aardiger geformuleerd! ]

Pagina: 1