Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPC alternatieven of hulp

Pagina: 1
Acties:

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:32

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Situatie:

UPC internet + telefonie (gratis bellen, korting op bellen naar buitenland)
UPC TV, digitaal met DV-recorder

* ADSL kan niet; geen lijntje naar mijn huis (opbreken/aanleggen zou (te-) vele € 's kosten)
* Geen andere kabelaars

Anders was ik allang weggeweest ;)

Ik wil niet:
- meer betalen dan nu voor alles: +/- €60 p/mnd
- meer verbruik hebben dan nu: +/- 10 Watt stand-by, 40Watt als alles aanstaat
- achteruit gaan qau snelheid en mogelijkheden

NB: ik zet alles uit (power-off) als het niet gebruikt wordt, dus 's nachts en overdag als er niemand thuis is. Alleen modem en telefoon blijven continue aan.

situatie schets
De kabel komt binnen 'rechts voorin' het huis. UPC kabel, zo 'n groene is daar erg kort, kan daar dus niet veel meer mee doen. Dit zit onder de (inbouw) keuken. Kan er niet zomaar bij, dan moet ik een stuk van de keuken demonteren.
Vanaf dat punt gaat met een splitter 1 coax lijntje rechtstreeks naar boven. Dit is alleen TV.
En een andere kabel naar de meterkast, +/- 12 Meter. Daar zit weer een splitter, 2 coax kabels, waarvan er een korte naar het modem gaat, de ander (+/- 7 meter) naar de digitale TV decoder.
Op het modem zit;
mjn firewall (en daarachter weer de WLAN router)
het telefoon basisstation; DECT

Alle coax is beste kwaliteit kabel. Alles naar het modem en splitters zijn schroef verbindingen, geen van de verbindingen is wappie wappie kwaliteit.

Modem maakt verbinding, zover ik kan beoordelen is de (DS) downstream, dus van UPC naar modem goed, maar happert ie op de US (upstream. Soms werkt het 2 weken goed, vaker doet ie het ineens niet meer.
UPC kan modem bereiken, dan zit hij tegen de grenswaarden aan.

Probleem:
Slechte en vaak geen internet verbinding & telefoon. Ik ben nog nooit langer dan 2 maand constant "up" geweest.
TV gaat nu beter, die is nu al bijna 3 maanden zonder gebreken goed. *O*

Wat ik al gedaan heb
Alle kabels en verbindingen nagelopen, en goed schoongemaakt, ontvet etc.

UPC kan monteur sturen, maar... dan gaat mijn keuken deels uit elkaar.
De monteur gaat de binnenkomende lijn meten en zegt: 'dit is in orde, de rest zijn in-huis verbindingen, dus geen probleem van ons'
Sterker nog, ze zullen het gooien op mijn "eigen" kabels en een rekening presenteren. Klagen dat het al sinds het begin, oktober 2004, zo is, maakt geen flikker uit :w
Dit heb ik dus vorig jaar zo meegemaakt.

Antenne versterker gekocht en voor het modem geplaatst, geen verbetering

Modem rechtstreeks op de 'binnenkomende' kabel in de meterkast, dus voor de splitter daar, zelfde resultaat; dus soms wel/soms geen verbinding.

Vorig jaar heb ik het modem ook tijdelijk even rechtstreeks op de binnenkomende kabel (die groene van de UPC) gehad, dat maakte wel iets uit, maar geen 100% goed!

20.364.486 keer gebeld met de helpdesk.... :O
Dan is het van: "modem een keer helemaal uit... 30 seconden wachten... alle kabels een keer helemaal los maken en weer aansluiten... hier kan ik het modem uitlezen... ziet er hier goed uit... probleem ligt bij uw eigen aansluiting.. fukjou...etc...

Wat ik nog kan doen
Keuken slopen en modem daar aansluiten.
Alleen dan heb ik het volgende probleem; ik moet dan alsnog een splitter moet gebruiken voor lijntje naar TV boven en lijntje naar TV decoder.
Ik moet mijn firewall en WLAN router allebei ook ergens onder de keuken kwijt raken. En de het telefoon basisstation. En kan er daarna niet meer bij, of ik moet iedere keer mijn keuken slopen :(
Bovendien kan ik dan niets meer uitzetten 's nachts.

Gevraagd:

1. Alternatief voor complete pakket
of
2. hulp bij oplossen probleem

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 10-09-2009 11:28 ]

| Security Management |

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:05

franssie

Save the albatross

Je gebruikt geschroefde connectoren, bedoel je F-connectors? Indien ja dan zou dat goed moeten zijn. UPC gebruikt die zelf ook met een reden, nl dat ze goed werken (mits de diameter met die van je kabel overeenkomt).
En de storingen nemen niet af als je de TV's afkoppelt?

De eerste stap lijkt me met een hele goede satelliet kabel de groene kabel in je keuken eerst met f-connectors en een koppelstuk te verlengen naar een plek waar je bij kan en dan pas met splitters te gaan werken en andere oplossingen te testen aangezien dan niet steeds je keuken open hoeft maar je het bij een keertje kan laten.

Wikipedia: F connector
http://images.google.nl/i...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Das een slimme inderdaad :p

Het lijntje naar boven komt uit 'naast' de inkomende kabel (maar die zou ik ook kunnen verlengen)..

Hmmm, DAT kan ik ook eens proberen inderdaad, desnoods zet ik de hele rommel in een keuken kastje.
Niet ideaal natuurlijk, maar dan werkt het misschien (beter)...

| Security Management |

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 19:13
Zoals fransie zegt, kabel vanuit de keuken verlengen op een goede manier met kabel die UPC ondersteund en dan direct achter de eerste kabel je kabelmodem... Versterker tussne het modem en je aansluitpunt is waarschijnlijk nog slechter voor de verbinding als zonder.

En UPC heeft wel gelijk dat het aan je thuisinstallatie ligt, misschien kunnen zij je aansluitpunt verlengen naar een andere plek als de keuken?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:50

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Pas op met het verlengen van die kabel. Je verbinding wordt afgesteld op de preciese afstand tussen de wijkcentrale en jouw modem, en dat luistert vrij nauw. Als je die kabel gaat verlengen kan het mogelijk zijn dat de boel opnieuw moet worden afgesteld. Daarom hebben ze ook het liefst dat je die modem zo dicht mogelijk bij het binnenkomst punt zet, dan is de kans het grootste dat de instellingen goed zijn (en blijven).

Je moet dus ook zo min mogelijk met die modem gaan slepen, en al helemaal niet als er een monteur langs komt. Dan moet die modem staan waar hij definitief moet staan, anders gaan ze de boel verkeerd afstellen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
eRRoR.InSiDe schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:35:
Zoals fransie zegt, kabel vanuit de keuken verlengen op een goede manier met kabel die UPC ondersteund en dan direct achter de eerste kabel je kabelmodem... Versterker tussne het modem en je aansluitpunt is waarschijnlijk nog slechter voor de verbinding als zonder.

En UPC heeft wel gelijk dat het aan je thuisinstallatie ligt, misschien kunnen zij je aansluitpunt verlengen naar een andere plek als de keuken?
Ok, kabel direct in het modem, maar dan komt ie wel NA de splitter. Direct gaat niet, want dan heb ik geen TV meer... Maar dan dat maakt het feitelijk ook niet veel uit, verschil is +/- 12 meter coax kabel.

Maar goed ik ga 1st wel even mijn keuken slopen en kijken wat de mogelijkheden zijn.
(ik moet ook mijn firewall en AP weer ergens aan zien te sluiten...)
CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:41:
Pas op met het verlengen van die kabel. Je verbinding wordt afgesteld op de preciese afstand tussen de wijkcentrale en jouw modem, en dat luistert vrij nauw. Als je die kabel gaat verlengen kan het mogelijk zijn dat de boel opnieuw moet worden afgesteld. Daarom hebben ze ook het liefst dat je die modem zo dicht mogelijk bij het binnenkomst punt zet, dan is de kans het grootste dat de instellingen goed zijn (en blijven).

Je moet dus ook zo min mogelijk met die modem gaan slepen, en al helemaal niet als er een monteur langs komt. Dan moet die modem staan waar hij definitief moet staan, anders gaan ze de boel verkeerd afstellen.
Leg eens uit? Ik had al eens eerder zoiets gehoord, maar nooit bewijzen voor gezien/gehoord.
Als dat namelijk zo is, dat UPC in de wijkcentrale iets kan afstellen, heeft de UPC mij niet de waarheid verteld.
Hmmm, dus dan kunnen ze bijv. het signaal iets versterken?
Maar dan is het probleem zo opgelost!

| Security Management |

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:05

franssie

Save the albatross

Die splitter -is dat een splitter van UPC of heb je zelf iets gekocht eigenlijk?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
m.b.t. de antenne versterker;
dat heeft geen zin omdat deze het digitale signaal niet (kan) versterkt?

Dat is de splitter die de UPC monteur hier destijds gemaakt heeft.
De andere splitter die de installateur (vorig jaar) geinstalleerd heeft is exact dezelfde.

Ik heb vanochtend de modem achter de 2-way splitter gezet.
De andere kant van die splitter gaat naar een andere splitter en naar de 2 TV aansluitingen.

TV werkt
Internet werkt... soms...

:(

Ik zie vooralsnog geen 100% verbetering.
Maar goed, eerst even een a twee weken testen met deze opstelling en dan zien we wel verder.

Situatie is nu feitelijk hetzelfde als vorig jaar tijdens de verbouwing; toen had ik de modem ook rechtstreeks op de binnnekomende kabel.
Ik blijf erbij dat er ergens iets niet helemaal jofel zit, ergens tussen de UPC en de stekker in mijn huis...

[ Voor 17% gewijzigd door bord4kop op 12-09-2009 12:43 ]

| Security Management |

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kun je even duidelijk zijn over één ding: is er een Abonnee Overname Punt (een één danwel tweegats galvanisch gescheiden contactdoos) daar onder je keuken waar die kabel binnenkomt?

Zo nee is er iets fundamenteels mis met de situatie zoals door UPC opgeleverd, en moeten ze er ook wat aan doen, namelijk een degelijke overnamepunt opleveren.

Zo ja stel je je wel erg eenzijdig op. Je hebt zelf je keuken (vorig jaar?) laten inbouwen op een manier dat normaal toegang tot die aansluitpunt onmogelijk maakt. De problemen die dat met zich meebrengt heb je dus zelf in de hand. De modems horen bovendien daar, rechtstreeks bij die aansluitpunt te staan. Als je ervoor kiest om ze ergens anders te hangen mag je dat prima doen, maar dan moet je niet verwachten dat UPC er ondersteuning op kan leveren. Langere kabels betekenen meer demping, waardoor het niet gek is dat zeker het upstream signaal wegvalt af en toe.

Het kan best zijn dat er buitenhuis ook iets mis is, maar dat gaat UPC alleen kunnen constateren als je de boel binnenhuis conform richtlijnen aangesloten hebt en het nog steeds fout gaat. Maar goed, als dat zo is zal een evt monteur zonder meer bij die aansluitpunt moeten om het daarvanuit te meten (het gaat duidelijk mis bij het upstreamsignaal, anders viel TV ook uit).

Alternatief: je laat UPC je AOP verplaatsen naar een andere locatie in huis. Dan trekken zij het door naar bijv de meterkast, regelen de boel in de straat opnieuw in voor die (langere) kabellengte en nemen ze bovenal verantwoordelijkheid voor de aansluiting in de meterkast. Maar dat doen ze niet gratis, exacte kosten verschillen nogal, maar reken op een paar honderd EUR.

Oslik blyat! Oslik!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Right.

Daar zit wel wat in.. hmm.
Mee eens dat het "overheen bouwen" van iets over de aansluiting eigen zaak is. Ja, je bent geneigd alles maar op de UPC af te schuiven.
wel er vanuit gaande dat alles goed is ;)

In antwoord op je vraag;
Er komt gewoon een groene kabel binnen, vanuit de muur/grond. Die is nog +/- 5 cm lang. Daarop zit de (1e) splitter.

Het hele UPC gereutel, de 2 wanddozen, zitten in de meterkast. Hiertussen zit een coax kabel die dus zelf (wel door een installateur) is aangelegd. Maar goed, daar in de meterkast heeft de monteur het gemaakt.

NB:
In die 2 wanddozen zitten ook splitters; eentje met '1x radio en 1x TV/data', die was doorgelust naar: 2x TV/data.

en dat was dus zaad...

Nu heb ik mijn modem verplaatst, internet doet het nu goed (vooralsnog ;) ), TV hapert af & toe.
Die splitter; 'Radio <-> TV/data' heb ik er helemaal tussenuit gelaten.

Oja, mijn firewall weigerde al een tijdje verbinding te maken.
Na veel zoeken blijkt dat men het MAC adress geblocked had d:)b
Alleen van de firewall he ;)

* bord4kop mompeld iets over spoofing :p

[ Voor 20% gewijzigd door bord4kop op 13-09-2009 21:57 ]

| Security Management |

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
bord4kop schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:48:
Right.

Daar zit wel wat in.. hmm.
Mee eens dat het "overheen bouwen" van iets over de aansluiting eigen zaak is. Ja, je bent geneigd alles maar op de UPC af te schuiven.
wel er vanuit gaande dat alles goed is ;)

In antwoord op je vraag;
Er komt gewoon een groene kabel binnen, vanuit de muur/grond. Die is nog +/- 5 cm lang. Daarop zit de (1e) splitter.

Het hele UPC gereutel, de 2 wanddozen, zitten in de meterkast. Hiertussen zit een coax kabel die dus zelf (wel door een installateur) is aangelegd. Maar goed, daar in de meterkast heeft de monteur het gemaakt.

NB:
In die 2 wanddozen zitten ook splitters; eentje met '1x radio en 1x TV/data', die was doorgelust naar: 2x TV/data.

en dat was dus zaad...

Nu heb ik mijn modem verplaatst, internet doet het nu goed (vooralsnog ;) ), TV hapert af & toe.

Tja, elke splitter geeft verlies, en elke kabel ook. Je zegt overal wel installateur, beste kabel, maar hoe heb je dit bepaald? Ook een installateur kan z'n kabel bij de wibra kopen.... (al vermoed ik dat niet, maar toch)

- Wat voor kabel gebruik je?
- Wat voor versterker?

Mijn voorkeur is om direct op je AOP (of je groene kabel) een splitter te zetten met daarop je modem. Dan is je modem dus in <2m vanaf je AOP. Verder kun je idd je signaal wel versterken, maar neem dan wel fatsoenlijke hardware (Hirschmann, Tratec, Bosch oid)

Digitale TV kun je prima versterken, DVB-C gaat gewoon over de reguliere UHF-band. Je zit mogelijk wel met je retoursignaal, met name van belang bij video-on-demand enz.
Echter, belangrijker is de bekabeling, een versterker is een volgende optie als je kabels enz gegarandeerd goed zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 13-09-2009 22:35 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bord4kop schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:48:
[...]

In antwoord op je vraag;
Dat is dus sowieso fout. UPC hoort een overnamepunt te regelen - en die kosten zijn niet voor jou. Tip: gewoon bellen en zeggen dat je geregeld brak beeld hebt op analoge TV en je hebt geen overnamepunt. Scheelt oeverloze en vruchteloze discussie over internet en locatie modem. Tweede vraag is waar die overnamepunt dan exact terechtkomt. Kan best zijn dat dat 5cm boven de grond in de kruipruimte is. Practisch is anders, maar dan ben je tenminste van het gezeik over en weer over waar het probleem ligt af.
Waarschijnlijk had die monteur het niet door (ziet eruit als UPC installatie -> daar de zooi hangen...).
NB:

en dat was dus zaad...

Iedere splitter zwakt het signaal met zo'n 3.5dB af, 4.5dB als je de kabel+connectoren ertussenin ook meetelt. Dat betekent dat je nu nog marignaal signaal hebt, want je wil echt te allen tijde 5dB of meer speling hebben en dat is hooguit wat je nu hebt. Kijk voor de zekerheid in je modem (192.168.100.1) naar de signaalwaardes. Ik gok dat de downstream receive level redelijk goed is (rond de 0dBmV, maar alles boven de -10dBmV is nog acceptabel), maar dat de transmit level te hoog is (55.2dBmV=maximaal). Als je onder de 55.2dBmV zit heb je geluk en marge, zit je erop, dan heb je geen marge.
Oja, mijn firewall weigerde al een tijdje verbinding te maken.
Na veel zoeken blijkt dat men het MAC adress geblocked had d:)b
Alleen van de firewall he ;)

Nergens voor nodig. Waarschijnlijk gewoon vergeten modem te resetten... :z

Bij kabelmodems moet je altijd resetten voor je een ander apparaat aansluit, de modem had gewoon een willekeurig ander MAC adres geregistreerd (je laptop oid). Sterker nog, door te spoofen maak je het alleen maar minder overzichtelijk. Gewoon modem resetten, dan firewall aansluiten met reguliere MAC. Zou probleemloos moeten gaan :)

Oslik blyat! Oslik!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:54:
[...]

Dat is dus sowieso fout. UPC hoort een overnamepunt te regelen - en die kosten zijn niet voor jou. Tip: gewoon bellen en zeggen dat je geregeld brak beeld hebt op analoge TV en je hebt geen overnamepunt. Scheelt oeverloze en vruchteloze discussie over internet en locatie modem. Tweede vraag is waar die overnamepunt dan exact terechtkomt. Kan best zijn dat dat 5cm boven de grond in de kruipruimte is. Practisch is anders, maar dan ben je tenminste van het gezeik over en weer over waar het probleem ligt af.
Oki, bedankt voor de tip, gaan we proberen :)
Waarschijnlijk had die monteur het niet door (ziet eruit als UPC installatie -> daar de zooi hangen...).
Nee, de UPC monteur heeft de hele handel, (de 2 splitters) in de meterkast gehangen
(of bedoelde je die ook?)
Iedere splitter zwakt het signaal met zo'n 3.5dB af, 4.5dB als je de kabel+connectoren ertussenin ook meetelt. Dat betekent dat je nu nog marignaal signaal hebt, want je wil echt te allen tijde 5dB of meer speling hebben en dat is hooguit wat je nu hebt. Kijk voor de zekerheid in je modem (192.168.100.1) naar de signaalwaardes. Ik gok dat de downstream receive level redelijk goed is (rond de 0dBmV, maar alles boven de -10dBmV is nog acceptabel), maar dat de transmit level te hoog is (55.2dBmV=maximaal). Als je onder de 55.2dBmV zit heb je geluk en marge, zit je erop, dan heb je geen marge.
Ok, dit zijn de waardes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Downstream 
  Freq/Power: 322.750 MHz  6 dBmV    
  Signal to Noise Ratio:   39 dB   
  Modulation: QAM256   

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream 
  Freq/Power: 36.000 MHz  52 dBmV   
  Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)   

Symbol Rate: 5120 kSym/sec   

Modulation: QAM8
Nergens voor nodig. Waarschijnlijk gewoon vergeten modem te resetten... :z

Bij kabelmodems moet je altijd resetten voor je een ander apparaat aansluit, de modem had gewoon een willekeurig ander MAC adres geregistreerd (je laptop oid). Sterker nog, door te spoofen maak je het alleen maar minder overzichtelijk. Gewoon modem resetten, dan firewall aansluiten met reguliere MAC. Zou probleemloos moeten gaan :)
maar hoe reset je het modem?
;)

| Security Management |

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bord4kop schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:45:
[...]

Ok, dit zijn de waardes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Downstream 
  Freq/Power: 322.750 MHz  6 dBmV    
  Signal to Noise Ratio:   39 dB   
  Modulation: QAM256   

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream 
  Freq/Power: 36.000 MHz  52 dBmV   
  Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)   

Symbol Rate: 5120 kSym/sec   

Modulation: QAM8
Gek. Die waardes zijn gewoon perfect :o

De downstream power moet tussen de -10 en 10 dBmV zitten, liefst tussen -6 en 6. Hij zit op 6dBmV, dus eerder aan de hoge kant dan iets anders (versterker is dus overbodig, zonder zou je rond de -1dBmV uitkomen, wat dus beter is dan +6dBmV, maar beide waardes zijn ruim binnen marges). SNR moet >33dB zijn, dat zit meer dan goed.
Upstream kun je minder over zeggen (je weer alleen hoe hard de modem staat te zenden), maar 52dBmV is goed. Hij kan nog 3dB harder zenden indien nodig en het heeft zeker nog 3-6dB rek daarna. Het enige wat je niet weet is hoe goed dat signaal binnenkomt, maar als dat door jouw aansluiting brak zou zijn zou de downstream SNR zeker niet zo goed zijn.

Als ik dit zo lees denk ik dat er eerder in de wijk een terugkerend probleem is dan dat jouw aansluiting de schuldige is. Natuurlijk kan ik niet zien wat die hele wijk doet, maar UPC zou dat wel moeten kunnen zien.
[...]

maar hoe reset je het modem?
;)
Stroom eraf. Tijdje wachten. Stroom erop.

of

Achterop de modem de resetknop indrukken (paperclip voor nodig)

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 15-09-2009 18:15 ]

Oslik blyat! Oslik!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
Ok, bedankt voor de info weer :)

Tja, ik moet er wel bij zeggen dat het de waarden van nu zijn, dus na verhuizing (naar de keuken).
En het is nu inderdaad goed.

Gekke is dat als ik vroegah belde, nadat ik weer es een probleem had, de helpdesk mij een paar dingen liet doen:
modem resetten, kabel er helemaal af etc.

en het daarna vaak enige tijd weer goed was.... en dan ineens weer constant slecht... totdat ik weer belde etc. etc.

En nee, het lag niet aan de kabel, want ik zei wel: " ja, ik heb de kabel helemaal los gemaakt"
Maar ik deed: niets :p
Ik had het idee dat 'ze' iets anders instelden in de wijkcentrale....
dion_b schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:14:
[...]

....

Stroom eraf. Tijdje wachten. Stroom erop.

of

Achterop de modem de resetknop indrukken (paperclip voor nodig)
Yup, dat wist ik, vandaar mijn: " ;) "
(en na de verhuizing istie natuurlijk ook een tijd stroomloos geweest)

Maar het MAC adress van mijn firewall is het enige dat geen IP adress krijgt van onze UPC vrinden. Is gewoon geblocked... :/

| Security Management |

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Topicstarter
UPDATE

WLAN router aangesloten onderin de keukenkast. Verbinding blijft nu goed.

Maar mijn Sonicwall (firewall) krijgt meestal geen IP adres van UPC

Geprobeerd:
  • Modem reset
  • Firewall pas aanzetten na een flinke tijd gewacht te hebben
  • Duplex & snelheid settings handmatig
  • MAC adress van WLAN router gecloned
  • 1st WLAN router aangesloten, goede verbinding, IP adress en settings gekregen en daarna losgekoppeld en firewall eraan
Niets werkt! :(

Iemand enig idee?

| Security Management |

Pagina: 1