• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al een tijdje houd ik mij bezig met P55, en dinsdag was de lancering.
Zelf wil ik overstappen van af mijn q6600 en P7N Zilent.
Nou las ik al wel wat dingen over het nieuwe bord van MSI:

Guru 3D: Best Hardware
"It really is rare that I am as impressed as I am now with a motherboard like shown in this review. And props to MSI for that, they did their homework as from beginning to end the motherboard is exemplary."
http://www.guru3d.com/article/msi-p55-gd80-review-test/

HardOCP: Gold Award
"MSI has built good motherboards for years, but it has been a long time since it built a great motherboard. The P55-GD80 breaks that trend. From what we have seen with our GD-80 and a retail Core i5-750, the MSI P55-GD80 fits our expectations of a great motherboard. Great features, great overclocking, great stability, all in a cleanly laid out package that promises to be a good value."
http://www.hardocp.com/ar...55gd80_motherboard_review

Awardfabrik: Golden Wheel
"With the new P55-GD80 MSI offers a very good and extensive mainboard to the market. [..]Thanks to the V-Kit it is possible to control the voltage at any time in real time without using any other software[..] The mainboard is doing what it should do out of the box. It provides great performance and beats the competition in some benchmarks."
http://www.awardfabrik.de/mainboards/msi-p55-gd80.html

Chip Magazine: Product of Month & Editor's Choice Award
“...MSI P55-GD80 is a masterpiece MB. Big reason of why we said masterpiece for this MB is special features that unique to MSI such as OC genie. OC Genie allows end-user OC with just one click. we could say that MSI P55-GD80’s features is going to break age for users...”

En Tweakers zal vast binnen kort ook met resultaten komen.

Maar sommige van jullie zullen hem al gekocht hebben (ik moet nog een keuze maken), en de afbeeldingen en features staan altijd wel ergens uitgelegd.

Wat vinden jullie van dit P55 bord, en van P55 in het algemeen?
Kan ik beter overstappen naar i5/i7 en zo ja, vinden jullie de P55-GD80 van MSI dan een goede optie?
Of kan ik beter voor een Asus of GigaByte gaan?

De rest lijkt me niet interessant...

Knowledge is power

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 13:30
Waarom per sé de -80 en niet de -65??
Zit er zelf ook naar te kijken en het scheelt nogal in prijs. ;)

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
Ja klopt, nou ik zie meer koeling en een boel features die ik niet gebruik :)... En dan fases op geheugen en nog wat onderdelen i.p.v. alleen op de CPU.

Maar zouden de componenten niet ook gewoon beter zijn?

Edit:
En de -GD80 wint prijzen de -GD65 niet... maar ja komt natuurlijk ook omdat ze die niet tetsten...

[ Voor 20% gewijzigd door Raptorial op 10-09-2009 11:03 ]

Knowledge is power

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
Wat wil je met het bord gaan doen, wil je gaan overklokken of wil je alles op default laten en het systeem gewoon laten lopen??

Als je wilt overklokken ga voorde GD80 dit is een meesterlijk bord en maakt het zo ongelooflijk eenvoudig dat iedereen het kan.

Wil je een goed systeem hebben dat stabiel draait en ook overclock capaciteit heeft dan pak je gewoon de GD65 deze is iets goedkoper en mist alleen wat features. Verder zijn de kwaliteit componenten exact hetzelfde dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Geen informatie beschikbaar

• SNAFU
  • Laatst online: 31-07 13:30
Voor die €65 verschil (+/- 50% meerprijs dus) lijkt een -65 mij voldoende voor mijn doeleinden (inderdaad, stabiel en misschien een beetje kietelen).
Kan er weer iets sneller geheugen op zonder buiten budget te raken. >:)

Ik ben er uit! ;)

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
@Viper_4111: Dat overclocken is OC Genie, of bedoelde je iets anders?
Want dat heb ik nu wel even goed gelezen, ziet er interessant uit. Maar ik zie dat het ook op de -GD65 zit.

@SNAFU: Sneller geheugen is dan wel fijn. Zeker het prijsverschil is wel duidelijk maar toch.

Welke VGA kaarten gebruiken jullie om een beetje de performance en het budget te matchen?

Knowledge is power

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
OC Genie is een simpele knop die het systeem voor je overclocked. Dit zit op alle p55 borden dacht ik van MSI. Dus nee hier had ik het niet over omdat dit een default feature is :)

Ik had het meer over het high end overclocken LN2/watercooling etc. Je hebt daar wat meer CPU power ruimte aangezien het design van meer drMos chips voor meer stroom naar je CPU zorgt. Waardoor je effectief weer wat hogere resultaten kan halen als je weer wat je aan het doen bent.

Maar goed dit is allemaal high end ik denk niet dat de TS dat nodig heeft.

Veel plezier met je GD65 het is een super bordje.

Wat is je budget? Wil je crossfire of SLI hebben? Als je crosffire wil hebben kijk dan naar de 4850 2 maal of the 4870 twee maal. Voor SLI zou ik voor 2 260GTX gaan. Die zijn allemaal niet zo duur meer maar ik weet niet of het binnen je budget valt.

[ Voor 17% gewijzigd door Viper_4111 op 10-09-2009 13:57 ]

Geen informatie beschikbaar

Verwijderd

Waarom zit er op die P55-GD80 eigenlijk 2 heatsinks? P55 (PCH) is toch een single chip oplossing?

Zo nee, wat zou er dan onder die heatsink zitten?

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
Misschien zit er niks onder...
Geen idee maar denk het niet, anders zat er toch ook wel iets op de andere borden op die plaats..

Misschien gewoon voor betere hitte verplaatsing, of misschien nog een paar over? haha

Knowledge is power

Verwijderd

never mind

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 16:53 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:30:
Waarom zit er op die P55-GD80 eigenlijk 2 heatsinks? P55 (PCH) is toch een single chip oplossing?

Zo nee, wat zou er dan onder die heatsink zitten?
nVidia NF200 voor SLi support?
Heb me nog totaal niet ingelezen over deze planken, maar dat geintje is wat me zo te binnen schiet. Zou ook het prijsverschil voor een deel kunnen verklaren.

[Edit]
Van Hardware.info
De P55-GD80 is uitgerust met tien stroomfasen voor de processor, terwijl zijn kleinere broertje het moet stellen met een zevental. Naar verluidt zou de GD80 bovendien twee PCI-Express 2.0 slots van de volle 16 lanes weten te voorzien, maar een eenduidig antwoord omtrent dit gerucht ontbreekt vooralsnog. Van de P55-GD65 is in ieder geval bekend dat deze bij twee videokaarten terugschakelt naar 8 lanes per PCI-Express x16 slot. De GD80 beschikt verder over twee Gigabit netwerkcontrollers, 7.1 HD-audio, acht SATA 3.0 Gbit/s aansluitingen, waarvan twee aangesloten op een JMicron RAID-controller, dertienmaal USB2.0 en één eSATA/USB-combinatiepoort. Zijn kleinere broertje heeft een soortgelijke featureset maar is uitgekleed op enkele punten, waarbij een SATA-connector minder en het ontbreken van enkele overklokvoorzieningen het best zichtbaar zijn.
Het lijken mij dus gewoon broertjes te zijn. Waar de GD80 de Deluxe uitvoering is en de GD65 de normalere jongen uit de klas zonder poespas.

Tenzij je echt van plan bent om de limieten op te gaan zoeken of die extra SATA poort nodig hebt, zou ik voor de GD65 gaan en het geld wat ik overhoud in iets anders leuks steken.

[ Voor 83% gewijzigd door Ultraman op 10-09-2009 17:03 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
Prijs verschil is best aardig...

Maar de NF200 zit toch op de plaats avn de south bridge normaal en niet daar boven?

Knowledge is power

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Raptorial schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:01:
Prijs verschil is best aardig...

Maar de NF200 zit toch op de plaats avn de south bridge normaal en niet daar boven?
Volgens mij zit die NF200, als hij er al op zit, juist op de plaats waar je normaal de Northbridge zou verwachten en zit de P55 PCH daar waar je anders de southbridge zou hebben zitten.
Kan best hoor, gezien de memory controller en 16 PCI Express lanes direct (welke 2x 8x worden bij gebruik van multicard opstellingen) aan de Core i5/i7 zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 11-09-2009 10:50 ]

Verwijderd

Ik weet niet zeker of het een NF200 is. Ik durfde koelpasta er niet zo goed vanaf te halen.
Ben vanavond niet thuis, maar zal morgen eens kijken of ik een betere foto kan uploaden.

Ik kan het ook niet terugvinden in de specs tenzij ik niet goed zoek ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 17:29 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
P55-GD80 heeft geen NF200 chip aan boord.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
minrod had een mooie foto on-line staan...

@minrod: Wanneer denk je dat je een betere foto hebt van wat je gister even had staan?
Zag er raar uit, snap niet hoe dat kan.

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n camera is behoorlijk crap, dus ik hoop dat het zichtbaar is. Het is inderdaad geen NF200. Er staat Lucid op geschreven. Iemand enig idee wat die doet?

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/3290/ms7582004thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/7172/ms7582004.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Lucid chip maakt het mogelijk videokaarten van verschillende merken te combineren.

Zoals NVIDIA al doet met 2 NVIDIA kaarten (ATI -CF). Met de Lucid chip kan je echter ook een ATI videokaart en een NVIDIA videokaart tegelijkertijd met elkaar laten werken. (mengeling van SLI en CF in één :p)

MSI is de enige met deze speciale mooie chip :D

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 11-09-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Misschien slim als je naast het merk wat meer vermeld wat er opgeschreven staat aan typenummer, want op de foto is het echt niet te lezen. Hint: Macromodus.

Maar dat ding ziet er verdacht veel uit zoals die chip van Lucid voor MultiGPU aansturing. Heb de naam even opgezocht: "Lucid HYDRA Engine Multi-GPU Technology" O.a. te zien hier
Modelnr op de chip is daar LT12101.

Edit: Net te laat vanwege mijn bronvermelding :P

[Edit]
Met de Lucid chip kan je echter ook een ATI videokaart en een NVIDIA videokaart tegelijkertijd met elkaar laten werken. (mengeling van SLI en CF in één)
Wait, what?
Doe daar eens een bron van want voor zover ik weet kan dat uiteraard niet. ;)
De kaarten achter de Lucid moeten namelijk dezelfde software driver gebruiken. Twee verschillende GPUs van één fabrikant is de (voorlopig haalbare) doelstelling.
The Lucid HYDRA Engine is capable of bringing together dissimilar cards to work on rendering tasks - however, there is one limitation: All GPUs must be able to share the same software driver.
Wat zo'n ding namelijk doet is gewoon een soort van PCI Express bridgechip zijn. Zoals je die ook kent als de PLX tussen de GPUs op een HD4870X2. Hij scheid gewoon het inkomende PCI Express x16 verkeer in twee x8 banen.

[ Voor 52% gewijzigd door Ultraman op 11-09-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat is de toekomst, altijd 100% schaling en maakt niet uit wat voor videokaart je gebruikt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

-The_Mask- schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:12:
[...]

Dat is de toekomst, altijd 100% schaling en maakt niet uit wat voor videokaart je gebruikt.
"De meeste dromen zijn bedrog, maar als ik wakker wordt..." :> :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ultraman schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:14:
[...]

"De meeste dromen zijn bedrog, maar als ik wakker wordt..." :> :D
Nee Lucid schijnt er echt bezig mee te zijn. ;)

naast jouw dan droom ik nog, gelukkig. :+

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 11-09-2009 15:26 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Efficiënte scaling lijkt mij idd best te doen, MSI zal niet voor niets zo'n chipje op deze plank hebben geplakt. Maar om dat goed en wel met twee totaal verschillende GPUs te doen, dus bijv een van nV en een van ATi lijkt mij nog een flinke kluif... (vandaar mijn opmerking in de vorm van (toekomst)muziek)

Maar we dwalen af... :+ Tijd voor een Lucid Hydra Engine topic?

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 11-09-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat ik kan vinden over die Lucid Hydra is een artikel van techPowerUp: http://www.techpowerup.com/index.php?101405

Dit ding hoort niet op een GD80 thuis zover ik kan zien. Vandaar dat het bord niet werkt.
Denk niet dat dit helemaal de bedoeling is. Zal MSI eens mailen en kijken of ze iets terug willen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
Hmmm de chip is ook wel wat groot... voor een northbridge (ja even los van dat die hier niet hoort).

Zou hem niet terug sturen :D dit bord is zo goud waard als je iets hebt wat officieel nog niet bestaat :P

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb ik er niks aan. Ik wil graag een werkend bord. De GD80 presteert zeker niet slecht en is ook nog de zuinigste. Daarom heb ik voor de GD80 gekozen. Liefst een werkende en ik denk dat ik een sample i.o.d te pakken heb.
't Levert in ieder geval weer wat leesvoer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:47
http://www.iopanel.net/forum/thread31404.html
Dat is de leak / bron over van de Hydra Lucid chip die op de MSI Big Bang zit.

Op de GD80 zit geen Lucid chip anders deed deze wel 16/16/4 maar hij doet 8/8/4.Hier een lege PCB van een website uit Tsjechie waarop duidelijk te zien is dat de plek onder de heatsink leeg is. Deze extra heatsink zal wel voor verbeterde koeling zijn.

Afbeeldingslocatie: http://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/obermaier/P55_MSI/board_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/obermaier/P55_MSI/feat1.png
Afbeeldingslocatie: http://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/obermaier/P55_MSI/feat2.png

[ Voor 38% gewijzigd door The Source op 11-09-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Ik heb hier zelf nog een ASUS maar zit te denken om te upgraden en voor 1 van die P55 borden te gaan.
Wil zoiezo wat meer power om mee te gamen dus ik vermoed dat ik voor de GD80 ga.
Kan ik meteen een tijdje vooruit. En weer ff lekker spelen met overklokken.

Zo te zien zijn de benchmarks erg goed dus ik kan bijna geen miskoop doen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
Oke, maar wat zeggen jullie van de ASRock P55M Pro?
Dat is voor een Allround PC zonder OCplannen toch een hele beste mobo voor een scherpe prijs?
Of is die echt gewoon te bagger?

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

ASRock is inderdaad altijd erg goed geprijst, maar over het algemeen meer richting de budgetkant. Meer een B-merk en werkt vaak met wat oudere hardware. Toch is het wel het overwegen waard als je geen interesse hebt in overclocken. Al heb ik er nog geen reviews van gelezen.

Toch neig ik meer naar deze toe.
Ik zie trouwens dat deze 8 SATA aansluitingen heeft. Erg handig aangezien ik er met mijn huidige 4 niet genoeg heb om er nog een eSata poort aan te hangen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• lithium040
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:10
Hoihoi,

een vraagje:

ik wil graag de MSI P55-GD80 iP55 aanschaffen met tegelijkertijd een beetje geheugen. Ongeveer 4 Gig wil ik wel hebben. Ik heb bij 4Launch deze gezien: OCZ 2x2GB DDR3 PC12800 CL7.0 Intel Extreme, maar "past deze erop"? Zijn er betere alternatieven of denken jullie, nou "da's wel goed"? Ik ga het gebruiken i.c.m. Intel Core i7 860 2.8GHz 2.5 GT/s.

Groeten!

• lithium040
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:10
Excuus. Ik zal het in het andere topic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
@ Martinspire

Maar de -GD80 heeft toch ook al 2 e-SATA aansluitingen?

Maar ziet er wel mooi uit ga hem denk ik maar bestellen, alleen maar lullen en niet doen schiet ook niet op.

Knowledge is power

• Tweak_IT
  • Laatst online: 07-08 10:34
@Raptorial

Ben ook al een paar dagen aan het kijken geweest.
En ook maar de daad bij het woord gevoegd.Donderdag besteld vrijdag binnen.
Eerste indruk is erg goed. Ben benieuwd naar je setup en eerste indruk.

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
@ Tweak-IT, heb je al wat met OC Genie gespeelt?
En wat is uiteindelijk jou configuratie geworden?

Knowledge is power

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3646&p=1

Kijk dat is dan gaaf!

Een ATI en nVIDIA kaart samen laten werken op P55....

[ Voor 26% gewijzigd door Raptorial op 23-09-2009 16:12 . Reden: Toelichting ]

Knowledge is power

• Tweak_IT
Haha ja ik heb al met dit knopje gespeeld.
Moet ook bekennen dat ik er even mee wacht tot dat ik me nieuwe voeding binnen heb.
Heb nu een 600W voeding( cheapo) maar zodra ik OC genie los laat wordt mijn voeding binnen 20 minuten loei heet met de lucht van smeltend plastic :P wel leuk om te zien dat ie hem gelijk op 3,45 ghz zet. _/-\o_

Wat heb je allemaal op je bord zitten aan onderdelen verders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
Ik heb nu een i5 750, reference koeler, 2x N8800GTX nu, maar word zo 2x N275 Twin Frozr.
Geheugen heb ik van OCZ.

Moederbord:
pricewatch: MSI P55-GD65

CPU:
pricewatch: Intel Core i5 750

Videokaarten:
pricewatch: MSI N275GTX Twin Frozr OC

Geheugen:
pricewatch: OCZ Gold OCZ3G13334GK

Voeding:
pricewatch: Thermaltake Toughpower 750W

De schijven, kast en ODD lijken me in dit geval niet boeiend :D.

Ik wacht ook echt op mijn 2e N275GTX, heb trouwens vorige week met 3D vision explore gespeeld, wel leuk!
Ik neem aan dat de echte shutter glasses (weet niet meer zeker of ze zo genoemd worden) nog veel beter zijn, alleen heb geen zin om 200hz scherm te moeten kopen :P

Maar jij haalt 3,45 Ghz? Welke CPU? i7 - 870?

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Raptorial schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:48:
Ik heb nu een i5 750, reference koeler, 2x N8800GTX nu, maar word zo 2x N275 Twin Frozr.
Geheugen heb ik van OCZ.
Waarom twee GTX275's? Zijn toch veeeel te duur voor hun prestaties zou eerder kijken naar twee HD4890's of HD5850's of één HD5870 dat moet normaal gesproken ook genoeg zijn. :p
Voor de rest zou ik gaan voor een betere voeding. Thermaltake is namelijk eerder een budget merk, maar doet er vaak een high-end prijs bij...

En dit topic [BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem september 2009 daar hoort het eigelijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
Ik heb gewoon een 80% + voeding, en presteerd echt prima.

Ik wil nVidia vanwege Cuda en Physx.... N275 was in de aanbieding.....

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_IT
Specificaties
Behuizing Coolmaster HAF 932
Geheugen Intern 2x Corsair TW3X4G1333C9 XMS3 DDR3 2048mb
Harde schijf Samsung HD103UJ
Moederbord MSI P55 GD80
Overclocking & Cooling Zalman CNPS10X Extreme
Processor Intel I7 860 @ 3,45
Videokaart XFX ATI HD5870 1GHZ DDR5
Voeding Antec TruePower Quattro 1000 - 1 kW

Ben het met the mask eens.
Zou inderdaad voor een zwaardere voeding kijken gezien je kaarten.
ook zou ik een andere kaart pakken :9~ 5870 loopt erg goed...

Mijn voeding heb ik voor 150 euro gekocht bij een ''lokale'' pc boer na wat afdingen ;)
En hier kan je echt nog wel even mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tweak_IT schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:40:
Ben het met the mask eens.
Zou inderdaad voor een zwaardere voeding kijken gezien je kaarten.
Ben ik het niet eens met jouw. :p
Zwaardere voeding is nergens voor nodig, maar voor de prijs haal je een veel betere voeding. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
En in elk draadje kom je het weer tegen : Voedingen die zwaar overdreven zijn voor de pc die in elkaar gezet gaat worden. Geen idee waar die onzin toch vandaan komt dat je met 2 grafische kaarten het liefst een kilowatt in je pc moet proppen voor rond de 200 euro.

Ga toch eerst een hier heen om je zaken te berekenen. En / of koop een stroommeter. Ik heb hier een i5-750, 4gb, gtx260-216, 2xharddisk, 1xSSD, 1xDVD, 3xFan en die trekt volgens de berekening nooit meer dan 285 watt en dat klopt uitstekend want uit het stopcontact komt inclusief monitor nooit meer dan 300-350 watt stressed.

Wil je SLI tel er dan 150 watt bij op, wil je overclocken 100. Besteed die bergen euro's liever aan pc zaken dan aan een absurde voeding die niets aan je beleving toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Net een GD65 besteld in combinatie met een i5-750 en 4GB Corsair DHX 1600mhz mem. Ben benieuwd hoever ik ermee kan komen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
Ik heb zo'n sterke voeding, dat ik no matter what gewoon genoeg heb. 750 Watt leek me reeel om vanuit te gaan dat ik er nooit over heen ging.

Loopt als een trein mijn systeem :D

@ Tweak_IT mijn I5 gaat naar 3,22 GHz

[ Voor 0% gewijzigd door Raptorial op 13-10-2009 13:40 . Reden: GHz klopte niet ]

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial

Raptorial

Topicstarter
Trinergy demo filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=4erWtJWq5VI

Gevonden op de site van dreamhack (http://www.dreamhack.se)

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slownera
  • Laatst online: 07-02 15:35
Ik heb van de week de MSI GD65 gekregen.
Zat in een compleet systeem die ik had besteld bij Informatique.

Eenmaal binnen gekregen was de DVD rom aangesloten op de intel controller.
Ik wou deze op een aparte sata port aansluiten namelijk de Jmicron controller.
De blauwe sata aansluiting die je in alle reviews en fotos op internet tegen komt.

Bleek dat de sata stekker gewoon ontbrak. Je zag wel de witte omlijning en de beschrijving SATA 7 staan en wat soldeer plekjes.

Dus ik mail naar informatique hoe dat zit met ontbrekende sata connector. (productiefout of defect na assembleren van me PC)
Krijg ik als antwoord terug dat MSI meerdere varianten van de GD65 hebben en informatique levert de versie zonder sata 7 port.

Wat ik vreemd vind aangezien de Jmicron controller wel gewoon aanwezig is en gewoon aan en uit te zetten is in de bios. Ook vanwege de eSata port op de backplate.Dus waarom zou msi kosten sparen door een sata connector over te slaan. Dan kunnen ze beter de hele controller weglaten. Een plastic kapje druk je toch niet de kosten mee.

Ik heb nog geen mail naar MSI kunnen sturen omdat me browser op me werk niet goed met de MSI site overweg kan.

Heeft iemand anders ervaring met GD65 mobo zonder SATA 7 connector?
Klopt het wat Informatique beweerd dat er meerdere versies van de GD65 zijn?
Op internet en de handleiding kan ik niets vinden. Handleiding geeft gewoon aan dat het aanwezig is en niet optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc2wc
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 10:58
Vreemd hoor ; ik heb voor een nieuw systeem ook naar die bordjes gekeken en de gd65 heeft wel zo'n blauwe s-ata
De gd53 ook ,alleen de gd55 niet, misschien zijn ze daar mis mee bij informatique

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slownera
  • Laatst online: 07-02 15:35
Ik denk dat ze het zeggen omdat ze me geen tegemoetkoming willen geven. Me PC draait nu en ik heb geen zin om me PC weer een maand kwijt te zijn voor die ene SATA poort. Alles is net geinstalleerd.

Update
Inmiddels antwoord van MSI global (aangezien de Nederlandse support site totaal niet goed functioneert.)

Thanks for contacting msi technical support team! Regarding your concern, I have checked the information about the related engineer, the SATA7 connector is availble for P55-GD65. So please contact your reseller to check again. If you can't get help from reseller, please contact msi office and msi distributor for more help.
MSI distributor
MSI office

Best Regards,
msi technical support team

[ Voor 56% gewijzigd door slownera op 15-12-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superfly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 18:36
Ik heb sinds begin december een P55-GD65 en ben er erg tevreden mee. Er is echter een raar klein probleem: heel soms wil het geluid (via onboard RealTek chip) nog wel eens abrupt ophouden, zowel in games als bij het luisteren naar online radio via winamp. In winamp bv. kan ik dan op stop en play drukken en alles gaat weer vrolijk verder. De drivers zijn up to date. Het enige dat ik kan bedenken is dat er mogelijk een conflict is met de audio controller op mijn Radeon HD4670 (waar verder geen audio jacks op zitten?), maar voordat ik daaraan ga prutsen zou ik wel willen weten of meer mensen dit probleem hebben.

Assistant Professor New Media & Digital Culture

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Superfly schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:13:
Het enige dat ik kan bedenken is dat er mogelijk een conflict is met de audio controller op mijn Radeon HD4670
Lijkt mij heel sterk, maar geen idee waar het aan kan liggen overigens. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1