Halle beste mede tweakers..
onlangs heb ik een Msi 8800 Ultra OC weten te bemachtigen,
alleen wist ik van te voren al dat mijn Athlon x2 4800+ een dikke bottleneck zou zijn.
nu ben ik dus opzoek naar een andere cpu. alleen hoe krachtig moet de cpu zijn om
deze videokaart niet te bottlenecken.
dit is mijn huidige setup :
Asus M3N78-Pro (AM2+ bord)
Athlon X2 4800+ Brisbane @ 3.1
4GB 800Mhz ram in Dual-Channel (4x1GB)
Corsair HX450 (volgens specs van Corsair moet het kunnen)
2x Sata schijf 80GB RAID 0 (OS+Games)
1x Sata Schijf 640GB Data
nu was mijn oog gevallen op de volgende cpu's
- Phenom II X2 550 Black. Puuromdat hij lekker goedkoop is, Goed overclocked, Black-edition, en toch ook wel behoorlijk krachtig is.
met deze Cpu is het mogelijk om core's te unlocken, op sommige moederborden, maar hier wou ik niet aan beginnen vanwege het feit dat je je CPU kunt "bricken"
- Phenom II X4 940 Black. Gewoon een volwaardige Quadcore, op 3 Ghz, Tevens in black-edition voor ~150 euro. Clockt ook aardig goed.
maar persoonlijk zelf kan ik de knoop nie techt doorhakken. wat ik weet niet hoe sterk de Cpu moet zijn voor de GPU.
wat gebeurd er met de PC.
Gamen (1680x1050 Reso)
Virtualisatie (VM-Ware, Virtual PC voor mn opleiding)
Veel Rarren en Parren.
dus enige kracht is wel noodzakelijk.
wat Cpu zou ik het beste kunnen kopen ?
onlangs heb ik een Msi 8800 Ultra OC weten te bemachtigen,
alleen wist ik van te voren al dat mijn Athlon x2 4800+ een dikke bottleneck zou zijn.
nu ben ik dus opzoek naar een andere cpu. alleen hoe krachtig moet de cpu zijn om
deze videokaart niet te bottlenecken.
dit is mijn huidige setup :
Asus M3N78-Pro (AM2+ bord)
Athlon X2 4800+ Brisbane @ 3.1
4GB 800Mhz ram in Dual-Channel (4x1GB)
Corsair HX450 (volgens specs van Corsair moet het kunnen)
2x Sata schijf 80GB RAID 0 (OS+Games)
1x Sata Schijf 640GB Data
nu was mijn oog gevallen op de volgende cpu's
- Phenom II X2 550 Black. Puuromdat hij lekker goedkoop is, Goed overclocked, Black-edition, en toch ook wel behoorlijk krachtig is.
met deze Cpu is het mogelijk om core's te unlocken, op sommige moederborden, maar hier wou ik niet aan beginnen vanwege het feit dat je je CPU kunt "bricken"
- Phenom II X4 940 Black. Gewoon een volwaardige Quadcore, op 3 Ghz, Tevens in black-edition voor ~150 euro. Clockt ook aardig goed.
maar persoonlijk zelf kan ik de knoop nie techt doorhakken. wat ik weet niet hoe sterk de Cpu moet zijn voor de GPU.
wat gebeurd er met de PC.
Gamen (1680x1050 Reso)
Virtualisatie (VM-Ware, Virtual PC voor mn opleiding)
Veel Rarren en Parren.
dus enige kracht is wel noodzakelijk.
wat Cpu zou ik het beste kunnen kopen ?