Toon posts:

Optical muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de Logitech Pilot Mouse+ (standaard scroll wheel muis)
heeft het nu om deze te vervangen door zo'n zelfde type maar dan met een optical interface?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

optical interface????
Misschien begrijp ik je verkeerd... heb je het nou over een optische muis, of over een draadloze muis met IR signaaloverdracht, of nog iets anders... :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het over zo'n muis met zo'n roodlampje aan de onderkant. Zonder bal enzo. Wel met een draadje.
Voor mij is een draadloze muis namelijk geen goed idee, want dan raak ik of dat ding es kwijt of als ik weer es omzeep geholpen ben
in een of andere game dan ligt mijn muis in 1.000 stukjes tegen de muur uit elkaar.
>:)

Verwijderd

Heerlijk zo een intelly eye muis doet het op elk oppervlak is in USB en PS2 uitvoering kost ongeveer 7 10tjes en je bent van een hoop ellende( vastlopen enzo) gevrijwaard!
Doen dus!! :) :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 03 maart 2001 10:14 schreef awraeven het volgende:
Ik heb het over zo'n muis met zo'n roodlampje aan de onderkant. Zonder bal enzo. Wel met een draadje.
Voor mij is een draadloze muis namelijk geen goed idee, want dan raak ik of dat ding es kwijt of als ik weer es omzeep geholpen ben
in een of andere game dan ligt mijn muis in 1.000 stukjes tegen de muur uit elkaar.
>:)
owkee... gewoon de optische muis dus....
HEERLIJK.... kep er hier 2 thuis liggen... (aan een systeem uiteraard)... een microsoft intellieye explorer en een Logitech (4knops-geval met blauwe ledje acherop)....
Geen smerige ballen meer... lekker lichte muizen, dus minder belasting voor de pols
Sommige lui zitten te drammen dat hij bij snel bewegen niet goed meer reageert... naar mijn mening dikke BULLS**T. Doe datzelfde maar eens met een normale balmuis.... zelfde resultaat...

Verwijderd

Topicstarter
Welke zijn nu beter? Microsoft of Logitech? En dan wil ik niet zo'n "zwangere" muis (ding met een aardige bolling op de rug).
Maarre... ik heb ooit overigens wel eens een scroll wheel muis gezien waarvan het scroll wheel zo ranzig geworden was dat het ding niet meer wilde scrollen. Dat was pas ranzig....
Hmmz... logitech? Opitische scroll??

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:03

johnwoo

3S-GTE

Ik heb al een hele poos de Logitech Wheel Mouse Optical, en die bevalt prima!
Ik heb ook wel eens de MouseMan in me hand gehad, maar ik vind de 'standaardvorm' toch het fijnst...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 03 maart 2001 13:22 schreef awraeven het volgende:
Welke zijn nu beter? Microsoft of Logitech? En dan wil ik niet zo'n "zwangere" muis (ding met een aardige bolling op de rug).
Maarre... ik heb ooit overigens wel eens een scroll wheel muis gezien waarvan het scroll wheel zo ranzig geworden was dat het ding niet meer wilde scrollen. Dat was pas ranzig....
Qua kwaliteit voelt de Logitech wat degelijker aan dan de Microsoftmuis. Voor mijn handen is de Logitech alleen wat te kort... m'n vingers liggen over de knoppen heen ipv erop.
Wat jij prettiger vindt, moet je gewoon zelf voelen.. Naar de winkel dus en gewoon vastpakken zo'n ding....

Verwijderd

Ik heb zowel de MS Intellimouse Explorer als die Logitech Mouseman Optical. Ik vind die MS muis de beste. Het scrollwieltje loopt net wat lekkerder. Verder allebei prima muizen hoor. Ik zou ze zelf even gaan proberen in een computerwinkel. Het is toch heel persoonlijk hoe ze in de hand liggen, kies dan de lekkerste. In de Mediamarkt hebben ze een hele hoop muizen uitgestald om te proberen (kan je hem altijd nog ergens anders goedkoper kopen ;) ).

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 03 maart 2001 14:19 schreef Straatje het volgende:
Ik vind die MS muis de beste. Het scrollwieltje loopt net wat lekkerder.
Vergeten te zeggen... ben het hier mee eens... de MS scrolt beter, maar de knoppen van de Logitech vind ik beter....

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:09

Blauw

De Schreeuw

Ik vind die Microsoft ook de best, maarjaa, het blijft natuurlijk een persoonlijke keus....

Verwijderd

Heb sinds kort zo'n Mouseman Wheel Optical van Logitech.. ding bevalt me prima, en inderdaad geen gedoe meer met vieze balletjes.. plus de vormgeving en kleur is wel geinig.. neon blauw logitech logo, geinig dingetje :)

Verwijderd

Op m'n werk gebruik ik de Logitech Mouseman Optical en zelf heb ik thuis die van Microsoft :'(. Persoonlijk ben ik meer te spreken over de Mouseman Optical van Logitech. Hij ligt lekker in de hand en doet minder breekbaar aan dan die van Microsoft (ik vind die duimknoppen aan de zijkant van de muis nogal teer). Maar welke van beide je ook koopt, ze zijn stukken beter dan de muis die je nu hebt. suc6.

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 19:27
Ik heb de Logitech Wheel Mouse Optical al een tijdje en hij bevalt me prima :)

Lekker in de hand en hij werkt errug prettig.
Ik zou geen muis meer met een bal willen hebben (daar werken we op school mee :r)

Verwijderd

Topicstarter
<quote>In de Mediamarkt hebben ze een hele hoop muizen uitgestald om te proberen (kan je hem altijd nog ergens anders goedkoper kopen ).
</quote>
Mediamarkt doet aan laagste prijs garantie als je met een boekie of advertentie aankomt van een andere winkel waar ie goedkoper is, krijg je hem voor dezelfde prijs. Werkt helaas niet met Internet aanbiedingen.

Maar idd, effe langsgaan en voelen is wel een goed idee! Thanks!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

offtopic:
Kleine tip... voor quote's.... gebruik dan ff rechte haken (zonder spaties)
[ quote ]
tekstje
[ /quote ][quote]
tesktje
[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
Tja... leuk, heb ik net zo'n ding afgelopen zaterdag gekocht, komen ze met de draadloze optical, maar ja... hoe lang gaat zo iets mee???

Verwijderd

die dingen zijn k*t. Ik heb een optical mouseman gehad en(quake nogal veel) als je veel spelletjes speelt waarbij je snel moet bewegen gaatie kut. Hij begint dan te tollen en te draaien als een gek. Later heb ik een nieuwe gekocht een pilot ook optical (dacht dat het gewoon aan die rare muis lag) Hetzelfde probleem. Ikke dus weer een nieuwe muis. Deze keer met een balletje ook een pilot alleen die nieuwe je weet wel. perfect. Ik kan zo snel bewegen als ik wil en ik heb geen last meer van rare tollingen. Dus als je vaak 3d games speelt zoals , Q3 UT, Counterstrike etc. koop dan een muis die niet is gecastreerd. Als je gewoon dingen doet in windows, linux etc. dan kun je beter een optical muis aanschaffen.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:02

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

inderdaad die Logitech MouseMan optical roelt echt wel, een buitengewone supermuis!
Goede vorm, (je moet er wel ffies 2 dagen aan wennen) maar dan wil je never nooit meer een andere muis! Dat blauwe ledje achterop roelt ook zwaar btw. Ik geef die mouse een vette 9!

/dev/null

Verwijderd

die dingen zijn k*t. Ik heb een optical mouseman gehad en(quake nogal veel) als je veel spelletjes speelt waarbij je snel moet bewegen gaatie kut. Hij begint dan te tollen en te draaien als een gek. Later heb ik een nieuwe gekocht een pilot ook optical (dacht dat het gewoon aan die rare muis lag) Hetzelfde probleem. Ikke dus weer een nieuwe muis. Deze keer met een balletje ook een pilot alleen die nieuwe je weet wel. perfect. Ik kan zo snel bewegen als ik wil en ik heb geen last meer van rare tollingen. Dus als je vaak 3d games speelt zoals , Q3 UT, Counterstrike etc. koop dan een muis die niet is gecastreerd. Als je gewoon dingen doet in windows, linux etc. dan kun je beter een optical muis aanschaffen.
Ik heb zelf ook zo'n optical muis en speel ook veel Q3 en UT en ik heb nooit last van
die tollingen etc.
Dus erg vreemd zaak, volgens mij ligt het aan de versie van de drivers die je gebruikt daar heb ik wel eens iets over gelezen!.

Verwijderd

Ik heb (haast had, want ik vond het helemaal niks) een Logitec mouseman optical. Hij reageerd gewoon helemaal k*t. Kan dat aan mijn processor liggen (celeron 600@600) of niet? In spelleen blijft hij gewoon soms wel 2 sec. hangen!! Ik heb er al drie getest (steeds teruggebracht). Weet iemand hoe dit kan?

Verwijderd

tja, ik zweer toch bij mijn Boomslang...niet alleen voor games, maar ook voor normaal windows gedoe. Hij ligt mij gewoon perfect in de hand en is zooo onwijs lekker soepel en precies. Gewoon een everglide eronder en hij glijdt als een dolle, dan hoef je echt geen kracht te gebruiken.

Verwijderd

Heb de MS Intellimouse Explorer. Het grootste voordeel tegenover de Logitech vind ik dat het scrollwieltje veel soepeler gaat. Vinden de buren ook fijner, de logitech hoor je daar namelijk met scrollen.
En inderdaad, eenmaal gewend aan een optical en je wilt geen andere meer.
En verder moet je het gewoon effe uittesten, welke fijner in de hand ligt.

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Aan de processor kracht ligt het volgens mij niet zelfs m'n pa's p200mmx trekt hem nog.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 22 maart 2001 21:19 schreef QuAteR het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook zo'n optical muis en speel ook veel Q3 en UT en ik heb nooit last van
die tollingen etc.
Dus erg vreemd zaak, volgens mij ligt het aan de versie van de drivers die je gebruikt daar heb ik wel eens iets over gelezen!.
* WFvN is het hier helemaal mee eens.... hij denkt alleen dat het ook aan de instellingen kan liggen... gevoeligheid en versnelling....

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ik twijfel zelf ook over welk model ik ga nemen. De zwangere of de standaard classic muis model.

Ik denk dat ik wel Ifeel wil hebben... Zijn er hier mensen met ervaringen hiermee?

Ik heb 1 avond gequaked met de microsoft optical muis. En had spontaan RSI :( naar mijn mening kwam dat doordat hij te groot was, ik kon hem niet lekker vast houden. Ik ben 1.90 en heb dus redelijk grote handen en vind die logitech prettiger ...

Maar dat is mijn mening. Weet iemand waar ik die dingen kan testen in Haarlem?

• jan-marten
  • Laatst online: 19-08 21:02
Ik heb in de UT bible gelezen dat er een scanrate verschil zit tussen com, ps/2 en usb
If youŽve got a PS/2-mouse, I urge you to use PS/2rate for Windows, your movement will get much more precise. And if youŽve got a serial mouse, you should consider buying a PS/2 mouse or better USB, because the serial mouse frequency of 40Hz just sucks compared to USB (125Hz) and PS/2 (200Hz). USB is the best choice, cause you always have 125Hz compared to PS/2, where the frequency drops with shorter movements.
Only one advice concerning the mouse, don`t use optical mice for first person shooters, especially if you have a low sensitivity.
com freq = 40 Hz
ps/2 = 200 Hz
USB = 125 Hz (?)

USB is het beste want die heeft een constante frequentie (ps/2 blijkbaar niet :? )

volgens mij ligt het daaraan

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

dat je optical niet moet gebruiken voor games is onzin.. tis gewoon als je low sens. in windows heb en hoge in game oid vreemds dan gaat ie tollen jah.. ik speel ook vaak q3 cs en dflw en helemaal geen last van tollen met mijn logitech optical ergonomische muis. mischien omdat ik me sens gewoon normaal heb staan?

blup

Verwijderd

Het kan bij UT en Counterstrike enzo ook helpen om je muis niet op te tillen. Met zo'n bal muis maakt dat helemaal niet zoveel uit, maar als je een optische muis steeds optilt begint ie af en toe wel te flippen ja.

Dwz dat je je techniek een beetje aan moet passen.

Verwijderd

Weet iemand waar ik die dingen kan testen in Haarlem?
My Com bijvoorbeeld, My Com Eindhoven heeft ze in ieder geval allemaal liggen.

My Com Haarlem
Zijlweg 26
023-5322597

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Michiel ja dat had ik al gezien maar op de site staan die iFeel dingen niet :(

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

• Gugger
  • Laatst online: 17-07 21:29
Hier nog iemand met een Logitech Mouseman Optical en ik ben ook zeer content ermee *D De vorm is wel even wennen (dat duurde bij mij ongeveen een dag), maar ik zou nu niet anders meer willen! Blauwe licht is natuurlijk ook helemaal :P...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
* pjlgt heeft ook de Logitech Mouseman Wheel Optical and it is sweeeeeeeeettttttttt!!!!

Dank u!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik binnenkort maar die draadloze optical ga kopen, mijn ma vond deze muis ook al veel lekkerder muizen dan die van haar, dus mag zij deze overkopen, koop ik die zonder draad en zonder bal. :)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
voor de mensen die beweren dat optische muizen soms niet meegaan met de beweging:

standaard staat in windows de refresh op 60Hz je kan dit verzetten naar 100Hz :)
ook de input buffer kan je van 100 naar 300 verzetten, is zeker een verbetering, 'k denk wel dat dit enkel is voor PS/2

Verwijderd

Microsoft is beter die heb ik ook en is niet zou groot en zo zwaar dus pak maar microsoft
:P

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Ik heb die logitech mouseman optical die ergonomische blauwe met duimknop, ik vind het een supermuis,
het enigste nadeel vind ik: de glijvlakjes eronder vind ik VEEL te klein, die worden nu erg snel vies, en glijd ie niet meer fijn over het oppervlak,
heb je geen balletje meer, moet je je glijvakken schoonmaken:()

mijn T.net systeemspecspagina

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op zaterdag 24 maart 2001 12:33 schreef RRX het volgende:
Ik heb die logitech mouseman optical die ergonomische blauwe met duimknop, ik vind het een supermuis,
het enigste nadeel vind ik: de glijvlakjes eronder vind ik VEEL te klein, die worden nu erg snel vies, en glijd ie niet meer fijn over het oppervlak,
heb je geen balletje meer, moet je je glijvakken schoonmaken:()
Da's idd een BEETJE vervelend, m'n muis trekt soms op wat ruwere oppervlakten naar 1 kant omdat de rechterpootjes minder versleten zijn.

Het klinkt erger dan het is want dit gebeurt alleen als je tafel schuin staat, en je je muis loslaat.

Verder vind ik de Mouseman Optical fijner dan de wheelmouse waar ik vandaag mee gewerkt heb.
Ik mis vooral die duimknop.

Verder de ultieme muis (okay het draadje zit SOMS in de weg..."as in" tegen m'n stereoset stoten)
Pagina: 1