Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verhuizing. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Hallo tweakers,

Ik ga samen met 2 vrienden "op kamers". Echter is dit in een anti-kraak pand, het betreft hier dus gewoon een kaal huis. De aansluitingen zitten er wel; telefoon aansluitingen en kabel aansluitingen verspreid over het huis, maar ik vrees dat de eigenaar geen standaard tv abonnement heeft lopen, en al helemaal geen internet heeft gehad in het huis (oudere dame). Wij zijn geïnteresseerd in een tv en internet abonnement. Ik heb al even rondgekeken, en aangezien we ver van de centrale afzitten lijkt het me beter om kabel internet in ieder geval te nemen. Nu zat ik te denken aan upc fibrepower 25 en een standaard dvr pakketje. Wat denken jullie? En hoe gaat dit met aansluiten? Kan ik als ik het pakket heb aangevraagd gewoon alles zelf aansluiten op de kabelaansluiting die normaal in de tv gaat, of moet er iets anders gebeuren?
Of misschien heb je zelf wel een best bang for you buck pakket voor drie studenten?

dankje,

Moviehouse,

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waar je kabel binnenkomt zullen de modems/routers en de rest van de zaken geplaatst worden alsmede de benodigde splitters om dit alles aan te sluiten. Vermoed dat de hoofdaansluiting in de meterkast zit.

Vergeet verder niet dat je altijd een jaarcontract aan gaat, dus als je na een half jaar weg gaat is er grote kans dat je blijft betalen als op de nieuwe locatie geen upc zit of je upc niet kan meeverhuizen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
een kabelaansluiting heb je altijd.

Je zult dus eerst een tv/radio abbo moeten nemen )17euro) en daarbij dan je fibrepower internet en eventueel UPC digital

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik zou Alice ADSL nemen zodat je maandelijks op kan zeggen. Daarnaast voor TV is Digitenne aan te raden, als je dan verhuisd neem je Digitenne gewoon mee en kan je Alice snel opzeggen. Nadeel is wel de hoge aansluitkosten.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:51
Als je nou internet via Ziggo hebt, kun je TV kijken via internet, zoek maar eens op Ziggo LiveTV, is gewoon een WMP Stream :P

Of Digitenne, heb je ook geen kabelsignaal voor nodig

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je internet van Ziggo hebt, heb je per definitie ook TV van Ziggo aangezien Ziggo internet over dat kabelsignaal moet :z

Ik zou idd wel allereerst aanraden om even kritisch te kijken naar je eisen. Is TV echt noodzakelijk anno 2009 of kun je prima overweg met andere manieren van binnenkrijgen van videomateriaal?

Zo ja ben je ws beter uit met televisiekabel en dan kabelinternet, aangezien zelfs de EUR 17 van UPC nog goedkoper is dan Digitenne + EUR 10 vastrecht voor koperdraad.

Zo nee ben je ws goedkoper uit met ADSL dan met kabel.

Opzegtermijn/contractduur doet er niet echt toe, aangezien het verhuizen naar een situatie waar je product niet meekan (iig bij de kabelaars) altijd reden is om zonder boete tussentijds op te zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

• nhanssen
  • Laatst online: 29-11 02:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Als we allemaal een beetje het nieuws hadden gevolgd dan is inderdaad de regelgeving aangepast omtrent de abonnementen. ;)

Maar ik zou zelf voor kabel gaan aangezien het overgrote gedeelte van de kabelaars al een goed netwerk hebben. (ook op het nieuws)

Eurodocsis 3.0 ftw :)

Heb zelf Ziggo hier en het loopt als een trein :D

Haal zelf nu op het moment 24-25Mbit down en +/- 4 Mbit up (volgens www.speedtest.net)

nieuws: Kabelgigant Ziggo werkt toe naar 100Mbps

[ Voor 27% gewijzigd door nhanssen op 09-09-2009 23:03 . Reden: update omtrend nieuws ]

Spec's PC

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is volgend jaar ergens inderdaad. Maar voorlopig blijft Ziggo nog bij 50mbit steken waar ik hier met UPC 59,68mbit haal :P En dion_b heeft zelfs 120mbit (maar wat hij precies haalt weet ik niet) ;)

Maar wat die regelgeving betreft: na een jaar kan je standaard per maand opzeggen. Je gaat nog steeds in eerste instantie een jaarcontract aan, daar is niets in veranderd :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

nhanssen schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:57:
Als we allemaal een beetje het nieuws hadden gevolgd dan is inderdaad de regelgeving aangepast omtrent de abonnementen. ;)
En dan zou je weten dat je alsnog een jaar contract hebt en daarna pas maandelijks opzegbaar. Dus kijk altijd goed of het opzeggen mogelijk is bij verhuizing.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• nhanssen
  • Laatst online: 29-11 02:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Tsurany schreef op woensdag 09 september 2009 @ 23:20:
[...]

En dan zou je weten dat je alsnog een jaar contract hebt en daarna pas maandelijks opzegbaar. Dus kijk altijd goed of het opzeggen mogelijk is bij verhuizing.
Rechtstreeks van de pagina mijn.ziggo.nl

Startdatum: 11-08-2009

Eerst mogelijke beëindigingsdatum: 1 november 2009

Uitgaande van 1 maand opzegtermijn kun je op bovenstaande datum opzeggen. Er is dan zeker geen sprake van contractbreuk of contractafkoop

Weet inderdaad niet hoe het zit met verhuizen maar zal wat betreft Ziggo wel niet veel verschillen.

[ Voor 9% gewijzigd door nhanssen op 10-09-2009 17:11 ]

Spec's PC

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Het is bij upc idd zo dat je minstens een jaar er aan vast zit, en daarna per maand opzegbaar...en ziggo is niet beschikbaar op mijn adres...

Maar ik zit ook met de nieuwsgroepen jongens. Hier thuis gebruik ik gewoon de nieuwsservers van kpn. En dat gaat prima, downloaden met 800kb/s. Alleen de nieuwsgroepen van upc zijn kut, of niet bestaand is een betere omschrijving. En ik weet dat upc de download snelheden knijpt op de spitsuren. Ben ik sowieso gewezen op XSnews met upc? (zie deze link: http://www.chelloo.com/usenet.html). Zijn er andere adsl- of kabel internetproviders die standaard goede nieuwsservers hebben?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Veel antikraak bedrijven regelen een internetaanslutiing voor je, weet je zeker dat dat hier niet het geval is>?
Pagina: 1