Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ubuntu verwijderen van XP dual boot

Pagina: 1
Acties:

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 13:07
Ik weet dat erop dit forum misschien een antwoord staat op mijn vraag, maar vervolgens mij is het bij mij iets gecompliceerder. Zo ziet mijn systeem eruit:

Op een harde schijf van 160 GB staat XP geinstalleerd. Deze schijf is de slave. Daarnaast heb ik nog een andere schijf van 40 GB, hierop staat Ubuntu 9.04 geinstalleerd. Deze schijf van 40 GB is ingesteld als master.

Nu wil ik Ubuntu (inclusief GRUB) verwijderen, zodat alleen XP erop staat. Hoe moet ik dit aanpakken? Wanneer moet ik bijvoorbeeld welke jumper verzetten? Hopelijk kan iemand mij helpen.

BigDrummer1

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dit had je zelf ook heel makkelijk kunnen vinden maar om je te helpen:

Zet je XP HDD als Master en doe in XP dan een Format op de harde schijf waar ubuntu staat. Mocht het Raid zijn wordt het wel wat ingewikkelder.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24
Lijkt me wat ingewikkeld zo, nee?

Gewoon met http://www.supergrubdisk.org/ je MBR terugzetten zou ook al moeten werken.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het opstarten van windows heeft natuurlijk niks met Non-Windows Operating Systems te maken.
NOS > WOS

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij het opstarten van je PC eens direct laten booten van de slave harde schijf. Als het goed is, zou daar de Windows MBR op moeten staan. Als dat zo is, hoef je alleen de schijven om te draaien kwa master/slave verhouding met de jumpers (staat op de schijf zelf aangegeven) en ben je al klaar. Via Computerbeheer kan je dan je Linux partitie weer formatteren naar NTFS.

Als de schijf geen Windows MBR heeft, master schijf loskoppelen, opstarten van installatie cd en de recovery console in gaan. Daar de commando's fixboot en fixmbr starten, schijven omdraaien zoals hierboven en geniet van een grubloze boot.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 13:07
Bedankt voor jullie hulp. Het was inderdaad simpeler dan ik had gedacht.
Pagina: 1