Secondary IDE????

Pagina: 1
Acties:

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:57
Hee Tweakers

Ik zit met een vraagje. Als ik mijn pc opstart dan krijg ik te zien mijn geforce dan gaat ie mijn hd zoeken die vind ie en dan geeft hij deze kreet ŽSecondary IDE channel no 80 conductor cable installedŽ
ik heb geen idee wat dit is ik denk zelf de kabels maar volgens mij zitten die wel ok.
ik heb geen problemen verder met mijn pc dus het is niet hinderlijk maar ik wil graag weten wat dit is?
alvast bedankt!! :P

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Dat betekend dat je HD en IDE controller ATA66 of hoger aankunnen, maar je kabel laat het niet toe (je moet een 80-aderige kabel hebben)

[Edit]
Het draait nu dus op ATA33

If nothing is written below, I was the last to reply...

• thomastvd
maar het raare is ik heb die kreet niet altijd gehad en volgens mij heb ik die kabels die jij bedoelt!
kan ik iets proberen?

Verwijderd

Klopt als je controllers udma 66 aankunnen is het voor udma 66 schijven vereist om de speciale udma 66 kabels te gebruiken. Zelfs als je wat een wat oudere schijf of oudere schijven in het systeem gebruikt (udma 33) zal het gebruik van de udma 66 kabels (die kabels met verschillend gekleurde connectors) de stabiliteit van het systeem ten goede komen.

• thomastvd
Maar volgens mij heb ik die want deze kreet is er niet altijd geweest pas toen er in de bios een beetje is gekloot!
maar kan ik iets proberen om het weg te krijgen?

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 23:28 schreef thomastvd het volgende:
maar het raare is ik heb die kreet niet altijd gehad en volgens mij heb ik die kabels die jij bedoelt!
kan ik iets proberen?
vraagje heb je wel iets aan de secondary controller hangen ? Als dat niet zo is en de secondary controller staat op enabled dan zou je die kreet kunnen krijgen.

• thomastvd
ja ik heb er mijn brander aanhangen volgens mij nu ga ik twijfelen......
naar er moet toch zowoezo iets aan hangen ik hen een dvd speler een fikker
toch???
of doe ik nou raar?

Verwijderd

Lijkt er op dat er wat aan hangt :) maar je weet maar nooit veel info geef je niet. Maar eh heb je al geprobeerd de bios naar default te zetten ? Schrijf wel eerst even je huidige instellingen op zodat je ze eventueel een voor een terug kunt zetten (steeds opnieuw opstarten na verandering) en je zou het probleem kunnen tackelen (kan wel veel werk zijn overigens).

• thomastvd
heb je icq?
mijn nummer is 5956713
dat praat wat makkelijker

Verwijderd

Sorry geen icq

• thomastvd
jammer maar je zei dat ik weinig info gaf wat wil je weten?

Verwijderd

Nou ja je hebt al aangegeven dat je 3 IDE apparaten hebt en aangezien er aan 1 ide controller normaal gesproken maar 2 apparaten kunnen ... moet de 2de IDE controller wel in gebruik zijn maar in je eerste post gaf je een en ander niet aan vandaar. Je zegt ook dat je in de BIOS hebt zitten kloten. Als iemand dat zegt weet ie ook meestal niet wat ie veranderd heeft :). Of vergis ik me ?

• thomastvd
als ik in mijn bios kut dan schrijf ik het meesta op maar ik had nogal last van vastlopers en toen ik op een lanparty was je kent dat wel toen heeft er iemand anders zitten kutten het probleem is nu opgelost maar het had niks mer de snelhi°eis van mij connectors te maken dus dat moet ik nu weer aan zien te krijgen

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Heb je dan misschien die kabel er verkeerd om aanhangen? (Dus de aansluiting voor het mobo op de CD en andersom) Want dan ziet de BIOS de kabel ook als standaard ATA33.

• thomastvd
maar dat kan je toch heel goed zien aan de afstand van de kabel die 2 connectors zitten toch heel dicht bijelkaar?????

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Op zaterdag 03 maart 2001 19:39 schreef thomastvd het volgende:
maar dat kan je toch heel goed zien aan de afstand van de kabel die 2 connectors zitten toch heel dicht bijelkaar?????
Nee hoor, dat hoeft niet... ik heb zelf ook kabels waarbij de 2e connector precies in het midden zit...

Heb je je kast eigenlijk al open gehad om te kijken??

• thomastvd
ja tuurlijk maar ik heb 2 pcs en die waar wij het over hebben staat 24 uur aan dus ik heb nog geen tijd gehad om het is rustig te bekijken maar vanavond ga ik het sowiesso effe doen maar is het snelheid verschil te merken want ik heb de laatste tijd wel een beetje het idee dat mijn brander wat trager is kan dat?

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Nee, waarschijnlijk niet..tenzij je brander ook aan de kabel hangt waar je HD aan hangt. De brander kan namelijk waarschijnlijk niet meer dan ATA33 aan (maar er zijn er ook heel veel die nog op PIO mode 4 werken)

• thomastvd
nee het zit zo
ik heb die drie connectors op je mobo zitten
vam links naar rechts
op 1 zit dvd en brander
op 2 hd
op 3 zit de diskette station
maar
of moet het andersom of maakt dat niet uit?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

mmmm Welk mobo het je eigenlijk ? enne het is inderdaad belangrijd die dingen die op ata 66 of hoger draaien aan dezelfde poort te hangen. hang je < ats 33 en ata 66 op 1 poort gaat je snelheid naar beneden. Zal wel zo zijn dat je hd op de 1ste poort zit anders boot je comp niet. Enne hebbie de blauwe connector op je mobo ?

• thomastvd
ja inderdaad ik heb zon blauwe erop zitten
wat jij zegt dat mijn pc niet boot als ik mijn hd op die tweede zet is niet waat want hij zit nu op die 2e dat is de blauwe geloof ik en hij werkt gewoon!!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

Mwaaah das vaag. Meestal is je primaire controller de blauwe. Kijk is in je mobo boekkie

• thomastvd
ja zal ik effe doen.....
heb je icq zoja dit is mijn nummer
5956713
Pagina: 1